Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pimppaa mun vaatekaappi

tyylitiedoton
08.08.2018 |

Tyylinikkarit hei.

Olen kehno etsimään blogeja, joissa asiaa varmaan käsitellään paljonkin, mutta minua kiinnostaa minimalistinen vaatekaappi. Mökkirönttösiä, ulkoiluvaatteita ja epäonnisia trendiostoksia osaan kyllä haalia, mutta...

Tyylin haluaisin olevan aika neutraalia (logotonta) ja jotain mitä ehkä casual smartiksi sanotaan, mutta ei pelkkää mustaa, harmaata ja beigeä. Tykkään väreistä ja kuoseista, etenkin kukkasista. Marimekot ja muu perinteinen suomidesign on silti mun makuun liian räikeää ja usein leikkauksiltaan kummallisia säkkejä, en oikein osaa yhdistellä. Vaakaraitapaitaa en hanki enää koskaan, koska kuulin kerran miten selkäni takana minua ivattiin siitä, että näytin vielä lihavammalta paidassa.

Pinterestiä olen selannut, mutta jotenkin en löydä mieluisia ideakuvia tai järkeviä listauksia. Esimerkiksi beige trenssi on varmasti klassinen ja tyylikäs, mutta minusta se oli tosi tylsä ja epäkäytännöllinen omassa käytössä (ei huppua, tuulee napituksesta läpi, pyörän satulassa napitus kupruilee, ei vetoketjutaskua). Pillifarkut eivät varsinaisesti imartele tällaista lyhyttä läskipersettä. Musta bleiseri on myös klassikko, mutta se on työkäytössänikin liian virallinen. Ostin sellaisen ja käytin kolmen vuoden aikana kaksi kertaa.

Eli nyt vihdoin asiaan:
mitä ja millaisia perusvaatteita kuuluu mukavuudenhaluisen ja tylsyyteen asti käytännöllisen keski-ikäisen ja omenavartaloisen naishenkilön vaatekaappiin, jos tavoitteena on kuitenkin näyttää rennon tyylikkäältä?

Blogi-, Pinterest- ja vaatekauppavinkit tervetulleita! On helppoa sanoa, että hanki laadukkaat housut tai ajattomat säänkestävät jalkineet, mutta minulle se tarkoittaa kuorihousuja ja kuomia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin pimppaa jos annat pimppaa.

Vierailija
2/4 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

O O

( Y )

Siinä. Laitoin vähän puristeltavaakin. Nyt sit niitä vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota....Pitäisi vähän tietää mihin käyttöön ne vaatteet tulevat.

Trenssi on kieltämättä epäkäytännöllinen pyöräilyasuna...Yleensä pyöräillessä käytetään vähän toisenlaista varustusta.

Businesspukeutumistako haet vai retkeilyvaatteita? Onko varsinaisena ongelmana vaatetus vaiko ylipaino?

Vierailija
4/4 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet tulevat kaupunkiympäristöön arkikäyttöön toimistotyöhön ja työmatkapyöräilyyn, töiden jälkeen kauppaan, kirjastoon, kahvilaan tai kuoroon. 

Vaatetus sekä muotoni on ongelmana. Olen 40/42-kokoinen ja mallini on sellainen että rintaa, reittä, vatsamuhkuraa ja peppua on, mutta kuitenkin luisut olkapäät ja rimpulakädet ja jalat on ihan oudot, kun pohkeet on sirot verrattuna reisiin. Normaali paitapusero kipristää rinnoista ja pluskoot ovat liian isoja sitten esimerkiksi hartioista.

Pyöräilyssä työmatkoilla käytän kuorihousuja ja lyhyttä kuoritakkia ja kerrastoja sekä goretex-lenkkareita, mutta tuppaan käyttämään niitä ja retkeilyhousuja vähän kaikkialla, samoin teknistä paitaa ja hupparia. Haluaisin jotain siistimpää ja naisellisempaa. Onko mikään merkki esimerkiksi risteyttänyt sitä klassikkotrenssiä ja teknistä ulkoilutakkia onnistuneesti ja vieläpä muissa väreissä kuin mustana?