Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos ostan nettitarjouslipun bussiin, voinko jäädä aikaisemmin pois kuin mikä on pääteasema?

Vierailija
08.08.2018 |

Kun ei ole tarvista mennä perille saakka mutta lippu on tietylle välille.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites: voinko nousta bussiin vasta seuraavalta (pikavuoro)pysäkiltä, vaikka lippu on ostettu lähtöpaikasta eli linkka-asemalta asti?

Vierailija
22/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites: voinko nousta bussiin vasta seuraavalta (pikavuoro)pysäkiltä, vaikka lippu on ostettu lähtöpaikasta eli linkka-asemalta asti?

Onnibussissa et, muista en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli nyt mieleen, että entä jos ostan tuommoisen lipun, mutta en mene koko linja-autoon? Tuleeko ne sitten kotoa hakemaan ja pakottaa mut siihen? Mua alkoi vähän pelottaa nämä mahdolliset sanktiot. 

Vierailija
24/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa suoraan yhtiöltä. Onnibussilla olen kerran noussut kyytiin yhtä pysäkkiä myöhemmin ja jäänyt yhtä pysäkkiä aiemmin.

Samoin parilla eri Matkahuollon linjalla olen jäänyt pois yhtä pysäkkiä aiemmin.

Aina olen kuitenkin varmistanut asian etukäteen 😊

Vierailija
25/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibus ei pysähdy kaikilla pysäkeillä, joten et voi painaa stop-nappia ja olettaa, että se pysähtyy. Virallisilla pysähdyspaikoilla ja linja-autoasemilla on tietysti mahdollista jäädä.

Matkahuollon lipuilla ei ole koskaan ollut minulla ongelmaa. Itseasiassa ostan aina lipun erääseen kaupunkiin, vaikka jäänkin pikavuoropysäkillä kohdekylässäni, koska en useinkaan tiedä lähtiessä, menenkö sinne kaupunkiin asti vai jäänkö jo vanhempieni kohdalla.

Vierailija
26/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Mulla tuli nyt mieleen, että entä jos ostan tuommoisen lipun, mutta en mene koko linja-autoon? Tuleeko ne sitten kotoa hakemaan ja pakottaa mut siihen? Mua alkoi vähän pelottaa nämä mahdolliset sanktiot. 

Interpol lähtee perääsi. 

Vierailija
27/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene junalla. Saa jäädä pois aiemminkin, kukaan ei estä.

Junassa sallittua, bussissa ei. Siitä taisi joskus olla uutinenkin.

Vierailija
28/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi, sillä kuski tulee aseella uhaten pakottamaan sinut takaisin bussiin jos yrität jäädä pois väärällä pysäkillä. Lisäksi bussiyhtiö ilmoittaa asiasta työnantajallesi, jolloin saat potkut. Jos olet Kelan tuilla, he ilmoittavat asiasta sinne ja kaikki tukesi lakkautetaan. Myös miehesi on velvollinen eroamaan sinusta ja vie lapset mennessään, sillä olet selvästi epäkelpo äidiksi.

Että harkutse nyt tarkkaan!!

Vierailija
29/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, se pitäisi mainita nettilipun ehdoissa.

Vierailija
30/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi jäädä pois millä tahansa reittiin kuuluvalla pysäkillä, ei sitä kukaan valvo.

Vierailija
31/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Interpol lähtee perääsi. 

Ei voi, mulla on jo foliohattu päässä ja asun bunkkerissa. 

Vierailija
32/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Interpol lähtee perääsi. 

Ei voi, mulla on jo foliohattu päässä ja asun bunkkerissa. 

Siinä tapauksessa sinun matkustelusi rajoittuu leikkijunaradan tuijotteluun. 

Vierailija
33/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin kerran tuollaista. Kun olin poistumassa bussista, tarkastaja tarkasti lippuni ja huomasi, että matkaa olisi vielä jäljellä! Pakkokeinoin vei sitten takaisin penkkiin minun räpiköidessä ja käsiraudoilla laittoi kiinni penkistä. Pääsin vasta pääteasemalla Tampereella pois kyydistä :'(

Vierailija
34/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "karkaat" liian aikaisin pois, bussikuski ampuu niskalaukauksen.

Vierailija
35/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se bussi mikään vankila ole, mutta bussilla ei ole velvollisuutta tehdä vuoksesi ylimääräisiä pysähdyksiä. Näillä spekseillä.

No en kai nyt sitä tarkoita!

Vaan normaalia pysäkillä pois jäämistä painamalla nappia.

Juurihan sen sanoin. Ei ole velvollisuutta tehdä ylimääräisiä pysähdyksiä. Tavallisesti halpalinjat pysähtyvät vain muutaman kaupungin linja-autoasemalla ja niissä voit jäädä pois, et ihan millä tahansa reitin varrella olevalla pysäkillä. Kuten et pikavuoroillakaan.