Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12189)

Vierailija
12161/12189 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liane Moriarty:

Täällä vain hetken

Kesken lentomatkan vanhempi nainen kertoo vuorotellen kanssamatkustajilleen milloin ja miten he kuolevat. Muutama kuukausi myöhemmin yksi matkustajista kuolee kuten nainen ennusti ja sitten kaksi muuta... 

Mielenkiintoinen, alussa alkoi tapahtua, mutta sitten keskitytään paljon henkilöhahmoihin. Nyt 255 sivulta alkaen alkaa vihdoinkin tapahtua. Aion kyllä lukea loppuun. Ei ol

Vähän aikaa sitten luin Moriartyn "Hyvä aviomies" ja vuosia sitten jonkun kirjan, jonka nimeä en enää muista. Telkkarissa olis nyt minisarja, joka perustuu Moriartyn kirjaan "Viimeinen vuosipäivä".  Ei ole minun lempikirjailija. Liikaa setvii ihmissuhdekoukeroita.

Vierailija
12162/12189 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe egyptiläinen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12163/12189 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään Moriartyn kirjoista!

Vierailija
12164/12189 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liz O'Brienin Kissankellojen aika

Vierailija
12165/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin eilen uuden Zetterman-dekkarin eli Jari Salosen Rikkihapon. Vaikuttaa hyvältä kuten sarjan aiemmatkin osat.

Vierailija
12166/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tuon kirjastosta lainatun fyysisen Rikkihappo-kirjan lisäksi olen aloittelemassa ihka ensimmäistä valtakunnallisesta e-kirjastosta lainaamaani kirjaa! Se on Seethalerin Kokonainen elämä. Ilmeisesti lyhyt kirja. Aattelin kuunnella lenkeillä.

Vierailija
12167/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdekirjallisuutta

Lintumies Kaarina Griffiths.

Vaikuttaa hepposelta...

Vierailija
12168/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt juuri aloitin Laatokka sarjan viimeisen osan "Valoa kohti" by Laila Hietamies. 

Ihan mahtavan hyvää kirjallisuutta! Kohta taas petiin lukemaan...📚

Olen lukenut Laila Hietamiehen kirjan Vienanpunainen kuu. Se on hänen kirjoistaan kai ainut, joka on käännetty. Traagisia ihmiskohtaloita. Kirjan lopussa hän kertoo, mistä sai idean kirjaan. Pala tuli kurkkuun, kun luin tuon selityksen. 

Vienanpunainen kuu on minullakin aluillaan nyt, kun sain Laatokka sarjan kaikki osat (6kpl) luettua. Sopii hyvin rankan aihepiirin jatkoksi. 

Laila Hietamies on äärimmäisen lahjakas ja mukaansa tempaava kirjailija. 

Terv. Lukija Etelä-Karjalasta 

Vierailija
12169/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liane Moriarty:

Täällä vain hetken

Kesken lentomatkan vanhempi nainen kertoo vuorotellen kanssamatkustajilleen milloin ja miten he kuolevat. Muutama kuukausi myöhemmin yksi matkustajista kuolee kuten nainen ennusti ja sitten kaksi muuta... 

Mielenkiintoinen, alussa alkoi tapahtua, mutta sitten keskitytään paljon henkilöhahmoihin. Nyt 255 sivulta alkaen alkaa vihdoinkin tapahtua. Aion kyllä lukea loppuun. Ei ol

Vähän aikaa sitten luin Moriartyn "Hyvä aviomies" ja vuosia sitten jonkun kirjan, jonka nimeä en enää muista. Telkkarissa olis nyt minisarja, joka perustuu Moriartyn kirjaan "Viimeinen vuosipäivä".  Ei ole minun lempikirjailija. Liikaa setvii ihmissuhdekoukeroita.

Minusta Hyvä aviomies ja viimeinen vuosipäivä olivat hyviä ja lähes kaikki tämän kirjailijan kirjat, mutta viimeinen mitä yritin lukea oli huono ja jäi kesken. Kirja oli tämän kirjailijan ensimmäisiä teoksia, mutta suomennettu vasta nyt (en yhtään ihmettele, ettei ollut aikaisemmin).

Vierailija
12170/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liane Moriarty:

Täällä vain hetken

Minusta Hyvä aviomies ja viimeinen vuosipäivä olivat hyviä ja lähes kaikki tämän kir

Ei kirjat minunkaan mielestä ole huonoja. Riippuu paljolti omasta mielentilastani, milloin mikäkin kirja "kolahtaa".

Vierailija
12171/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida Pimenoffin Kutsu minut.

Isän hylkäämän tyttären surusta.

Vierailija
12172/12189 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul Theroux: Suuri junamatka

Theroux reissaa junilla Aasiassa.

Vierailija
12173/12189 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robby Krieger & Jeff Alulis:

Elämää, kuolemaa ja kitaransoittoa The Doorsissa

Vierailija
12174/12189 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henriikka Rönkkönen : Bikinirajatapaus ja muita sinkkuelämän iloja

30 vuotias ja kahdeksan vuotta sinkkuna. Tinderiä, työkaveria, baarituttavia, yksinhuoltaja, mikään ei onnistu. Toivottavasti kirjailijalla itsellään ei ole ollut noin vaikeaa nuoruutta. Vähän liiallinen kakkahuumori, ongelmatilanteissa kakkavaikeuksia tarkasti kuvattuina.

2,5/5t

Vierailija
12175/12189 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claire Keegan : Kasvatti

Luin esittelytekstiä ja ajattelin että kirja kertoo jostain 30-luvun pulavuosista, mutta EEC:n syyttäminen ajoittaa kirjan 60-70 -luvuille. Kirja kertoo tytön kesästä sijaisperheessä, tytön ajatuksia kodista ja sijaisperheestä ja niiden erosta. Kirja on pieni mutta kirjan sisältöä  ja loppua tulee varmaan miettineeksi kauan. 

4+/5

Vierailija
12176/12189 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä luin Helena Immosen Horroksen. Nyt oon aloittanut Leena Lehtolaisen Lumileopardin sydän Jälkimmäinen on niiiiin tylsä ja teennäinen edellisen jälkeen. Luen kuitenkin periaatteessa loppuun.

Vierailija
12177/12189 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Kirjeitä murhakartanosta. Oli todella viihdyttävä nostalginen arvoitusdekkari. Aika verkkainen, mutta tähän kirjaan rauhallinen tempo sopi.

Vierailija
12178/12189 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Håkan Nesser : Kim Novak ei uinut genesaretin järvessä

Kirja on ilmestynyt 1998, suomennos 2005. Kirja on usein ollut näpeissäni ja olen miettinyt pitäiskö lukea vai ei. Kirja sai paljon kehuja ilmestyttyään. Nyt kirja oli tullut kirjaston kierrätyshyllyyn ja nappasin sen.

Suurin osa kirjasta tapahtuu 60-luvulla, loput vajaa 30 vuotta myöhemmin.

Hyvä kuvaus 14-vuotiaista koulukavereista ja toisen isoveljestä pienessä kesäisessä järvenrantakylässä. Ihastusta, takkautta, ratkaisematon murha. Kehujen arvoinen.

4,5/5

Vierailija
12179/12189 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Håkan Nesserin kirjat on hyviä!

Vierailija
12180/12189 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervon vaimon kirjoittama "Tyttö joka kerran olin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä