Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12204)
Jos äänikirjat lasketaan, niin Sarjamurhaajan tytär (Freida MacFadden). Koukuttava.
Minette Walters: Paholaisen höyhen
Paul Eskelinen : Ensihoitajan silmin
Ensihoitajan työnkuvausta eri vuosikymmeniltä, työn muuttumista autokuskista ensimmäisenä paikalla olevana työparina joka aloittaa ihmisen pelastamisen. Mielenkiintoisia kertomuksia, osassa paljon ammattitermejä mutta juonessa pysyy kiinni.
Tähän mennessä törmännyt siihen mitä usein olen ihmetellyt, miksi ihmiset tulevat tuijottamaan pelastustyötä? Joku alkukantainen himo vai mikä? Esimerkkinä hukkuneen lapsen pelastusyritys jossa aikuiset lapsineen tulevat tuijottamaan kuolevaa lasta.
Ehdottomasti lukemisen arvoinen tähän astisen perusteella.
Alice Feeneyn Kivi, paperi, sakset.
Ei turhaan ole kehuttu.
Eila Roineen uusin elämäkerta. Se on paksu tiiliskivi, mutta niin mukaansatempaavasti kerrottu, ettei ole raskaslukuinen. Paljon juttua ja anekdootteja muistakin näyttelijöistä.
Sophie Kinsellan Ihan lopussa.
Hyvä tyyli hänellä kirjoittaa. Aika ennalta arvattava juoni tässä.
Christian Rönnbacka: Hydra. Kuuluu Henna Björk -sarjaan, tässä on nyt drooneja yms ajankohtaista.
JO ANNE ROTHSCHILD The Book of Penis.
Mukavaa huumoria.
Reijo Mäen Tyynysotamies just lopettelin. Kesken on Agatha Christien helmeilevä kuolema
Tällä hetkellä luen Daphne du Maurierin romaania Serkkuni Raakel. Olen vasta sivulla 50 eikä nimihenkilö vielä ole astunut tarinaan.
Pari viikkoa sitten luin Daphne du Maurierin kertomuskokoelman Kauhunkierre. Siinä on viisi kertomusta, joissa on jännitystä, psykologista kauhua, yhdessä scifiä. Tykkäsin erityisesti kertomuksista Kauhunkierre sekä Vain ennen keskiyötä. Tunnelmallisia ja erikoisia tarinoita. Olen aikoinani nähnyt Kauhunkierteestä tehdyn elokuvan Don't Look Now (1973), ja elokuvasta muistiini painunut vaikuttava miljöö elävöitti nyt lukukokemustani. Tarinassahan seikkaillaan Venetsiassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kaarina Griffiths: Tuulisolmut. Dekkari mutta tässä on nyt noituutta mukana aika paljon. Neljäsosa luettu muttei oikein imaise mukaansa, blääh.
Huvila meren rannalla Axel Munthe
Raamattu siinä löytyy aina uutta luettavaa
Barbara Kingsolver: Demon Copperhead
En osaa vielä sanoa, aloitin tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruth Ware: Nollapäivä, taattua Ware laatua.
Tuo vielä lukematta, nyt luen Rouva Westaway on kuollut.
Tykkään.
Jatkan, Lukitut ovet Ruth Warelta
Aivan mahtava.
Minulla on kesken yleensä useampi kirja. Olen vähän outo lukija, koska luen fiiliksen mukaan. Eilen luin Satu Rämön Jakobia noin 40 sivua.
Kaija Koon tarinaa kertova Taipumaton on noin puolessavälissä. Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja ja ruskea kastike on kohta lopussa. Siinä on toinen lukukerta menossa. Se on sellaista kevyttä luettavaa, jota voi vaikkapa lueskella saunaa lämmittäessään. Omistan monta Kyrön teosta. Mielestäni kaikki ovat sellaista kevyttä lukemista, jota voi lukea ja laittaa sivuun muutamaksi päiväksi tai viikoksi ja taas jatkaa ilman että juonen seuraaminen kärsii.
John Irvingin Kaikki isäni hotellit. Luin tämän yli 10 vuotta sitten ja halusin palata tähän uudelleen. Outoa huumoria, lämpöä ja vinksahtanut tarina yhden perheen elämästä jaksaa naurattaa ja välillä itkettää.
Faith kirjoitti:
Tällä hetkellä luen Daphne du Maurierin romaania Serkkuni Raakel. Olen vasta sivulla 50 eikä nimihenkilö vielä ole astunut tarinaan.
Pari viikkoa sitten luin Daphne du Maurierin kertomuskokoelman Kauhunkierre. Siinä on viisi kertomusta, joissa on jännitystä, psykologista kauhua, yhdessä scifiä. Tykkäsin erityisesti kertomuksista Kauhunkierre sekä Vain ennen keskiyötä. Tunnelmallisia ja erikoisia tarinoita. Olen aikoinani nähnyt Kauhunkierteestä tehdyn elokuvan Don't Look Now (1973), ja elokuvasta muistiini painunut vaikuttava miljöö elävöitti nyt lukukokemustani. Tarinassahan seikkaillaan Venetsiassa.
Huonoa matskua. Huonoa.
Maria Adolfsson: Vaikene kuin muuri. Doggerlandin seitsemäs osa, aloitin vasta.