Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Vierailija kirjoitti:
Catherine Belton: Putinin sisäpiirissä - Kuinka KGB valtasi Venäjän ja kääntyi länttä vastaan. Todella mielenkiintoinen, suosittelen.
Luin vähän aikaa sitten toimittaja Tuula Malinin kirjan Putinin pihapiirissä. Mielenkiintoinen oli sekin.
Uusi Testamaentti nykysuomeksi, ihana käännös. Latvialaisen Sandra Kalnietin kirjoittama Tanssikengillä Siperiaan , se on järkyttävä kuvaus syyttömien latvialaisperheiden pakkosiirroista toisen maailmansodan jälkeen Siperiaan kärsimään pakkotyöstä, nälästä ja kylmyydestä epäinhimillisissä oloissa.
Rosa ja Björk, Satu Rämö
Loistava
Tommi Kinnusen Pimeät kuut.
Hyvältä vaikuttaa kuten muutkin kirjansa.
Patricia Highsmithin Lahjakas herra Ripley.
Vanha kirja, piti kyllä otteessaan loppuun asti.
Elvi Sinervo: Viljami Vaihdokas
.
Olen sen lukenut pari kertaa aiemminkin, mutta se tuntuu aina erilaiselta omasta elämänvaiheesta riippuen.
Nyt olen 60+.
Miksi aina sanotaan " pitää otteessaan"
Katri Helena äänikirja, miellyttävä lukuäänikin hänellä.
Kertin Ekman: Tapahtui veden äärellä. Katsoin ekan osan uudesta sarjasta ja päätin kuunnella ensin äänikirjana ja katsoa sarjan myöhemmin. Todella miellyttävä lukija, joka välittää hyvin kirjassa vallitsevan painostavan tunnelman.
Vierailija kirjoitti:
Uusi Testamaentti nykysuomeksi, ihana käännös. Latvialaisen Sandra Kalnietin kirjoittama Tanssikengillä Siperiaan , se on järkyttävä kuvaus syyttömien latvialaisperheiden pakkosiirroista toisen maailmansodan jälkeen Siperiaan kärsimään pakkotyöstä, nälästä ja kylmyydestä epäinhimillisissä oloissa.
Olen myös lukenut Kalnieten kirjan, oli vaikuttava.
Deepak Chopra: Seitsemän onnellisen elämän ohjetta.
Tämä on jo vanha kirja mutta edelleen ajankohtainen. Kirjoittaja on sitä mieltä että noudattamalla näitä yksinkertaisia ohjeita voit saada elämäsi kukoistamaan halutuamallsi tavalla.
Ohjeet eivät ole mielestäni yksinkertaisia. Ehkä jotain olen kuitenkin oivaltanut kun elämäni on suht siedettävää.
Sari Näre: Sota ja seksi
Nimi kertoo kaiken.
if the universe is teeming with aliens.. where is everybody?
Stephen Webb
Whitney, Sanskrit Grammar (1889)
Meitsillä on sanskriitti ollut harrastuksena jo vuosikausia. Yksi merkittävimmistä syistä on se että mitä pidemmälle länsimainen fyssa edistyy, sitä ilmeisemmäksi alkaa käydä että vedakulttuurin luojat tiesivät syntyjä erittäin syviä jo yli 3000 vuotta sitten! Esimerkiksi yksi kvanttimekaniikan perustajahahmoista, Erwin Schrödinger oli hindufilosofian suuri fani.
Hindut tiesivät jo ties kuinka kauan sitten että materiaalinen maailma on illuusio, minkä todistamisesta viime vuoden fyssan noopeli annettiin kolmelle tiäremiähelle (universe is locally unreal)! Sen lisäksi he mm. tiesivät että materian pienimmät osaset ovat värähtelyä (spanda).
Tuo Whitney opus on kyllä aspergerin aarreaitta. Esim. fonetiikan yksityiskohdat on selitetty uskomattoman pikkutarkasti. Hyvä että tuli avattua se vasta nyte, kun on jo melko hyvin perusjutut hallinnassa; muutoin olisi voinut tulla infoähky liiallisen nippelitiedon sulattamisyrityksistä!
Vierailija kirjoitti:
Rosa ja Björk, Satu Rämö
Loistava
Mulla sama kesken, mutta kiinnostaa ihan vilpittömästi miksi se on susta loistava? Musta kummatkin sarjan kirjat on olleet melko töksäyttävästi ja jopa vähän amatöörimäisesti kirjoitettuja, eikä tosiaan ansaitse sellaista suitsutusta kuin mediassa ja joka puolella on ollut. Satulla on paljon ystäviä toimittajina ja influenssereina?
No mutta, itsekin luen jo toista osaa, joten on niissä jotain koukuttavaakin.
"Voiko nainen rakastaa liikaa".
Itsenäisyyttä tavoitteleva parisuhteessa uupunut..... koitan päästä irti.
Kjell Westön Rikinkeltainen taivas.
Ensimmäinen Westön kirja, jota luen, ja alussa ihmettelin, miksen ole tarttunut niihin aiemmin. Yksi työkaveri kehui yhtä Westön kirjaa jo vuosia sitten. Mutta elämässä on jotenkin ollut niin paljon kaikenlaista, että ei ole ehtinyt eikä jaksanut.
Pidän kirjan tunnelmoinnista. Kirjaa jaksaa lukea, mikä on jo iso plussa nykyään. Itse asiassa minulla on jäänyt monta kirjaa kesken, koska jossain vaiheessa teksti on muuttunut niin tylsäksi. Mutta näyttää siltä, että tuon jaksaa lukea loppuun. Olen melkein samaa ikäluokkaa kuin kirjan päähenkilö, joten eri aikakausien tapahtumat ovat pääosin tuttuja.
Se mikä kirjassa ei ole tuttua on tietysti sosiaalinen kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa. Miten paljon henkilöt jatkuvasti tekevät jotain, harrastavat, matkustavat ja muuttavat. On jatkuvaa yhteydenpitoa ja keskustelua, ja sitten se runsas fyysinen läheisyys. Ajattelen, että todellisuudessa sellainen edellyttäisi ihan valtavasti energiaa ja luottamusta toisiin ihmisiin ja itseensä.
Asema 11. Vaikuttaa todella hyvältä.
Catherine Belton: Putinin sisäpiirissä - Kuinka KGB valtasi Venäjän ja kääntyi länttä vastaan. Todella mielenkiintoinen, suosittelen.