Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12228)

Vierailija
8681/12228 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catherine Belton: Putinin sisäpiirissä - Kuinka KGB valtasi Venäjän ja kääntyi länttä vastaan. Todella mielenkiintoinen, suosittelen.

Vierailija
8682/12228 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Catherine Belton: Putinin sisäpiirissä - Kuinka KGB valtasi Venäjän ja kääntyi länttä vastaan. Todella mielenkiintoinen, suosittelen.

Luin vähän aikaa sitten toimittaja Tuula Malinin kirjan Putinin pihapiirissä. Mielenkiintoinen oli sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8683/12228 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Testamaentti nykysuomeksi, ihana käännös. Latvialaisen Sandra Kalnietin kirjoittama Tanssikengillä Siperiaan , se on järkyttävä kuvaus syyttömien latvialaisperheiden pakkosiirroista toisen maailmansodan jälkeen Siperiaan kärsimään pakkotyöstä, nälästä ja kylmyydestä epäinhimillisissä oloissa. 

Vierailija
8684/12228 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa ja Björk, Satu Rämö

Loistava

Vierailija
8685/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommi Kinnusen Pimeät kuut.

Hyvältä vaikuttaa kuten muutkin kirjansa.

Vierailija
8686/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patricia Highsmithin Lahjakas herra Ripley.

Vanha kirja, piti kyllä otteessaan loppuun asti.

Vierailija
8687/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvi Sinervo: Viljami Vaihdokas

.

Olen sen lukenut pari kertaa aiemminkin, mutta se tuntuu aina erilaiselta omasta elämänvaiheesta riippuen.

Nyt olen 60+.

Vierailija
8688/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina sanotaan " pitää otteessaan"

Vierailija
8689/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Helena äänikirja, miellyttävä lukuäänikin hänellä.

Vierailija
8690/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertin Ekman: Tapahtui veden äärellä. Katsoin ekan osan uudesta sarjasta ja päätin kuunnella ensin äänikirjana ja katsoa sarjan myöhemmin. Todella miellyttävä lukija, joka välittää hyvin kirjassa vallitsevan painostavan tunnelman.

Vierailija
8691/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessa Hadley: Vapaa rakkaus

Vierailija
8692/12228 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi Testamaentti nykysuomeksi, ihana käännös. Latvialaisen Sandra Kalnietin kirjoittama Tanssikengillä Siperiaan , se on järkyttävä kuvaus syyttömien latvialaisperheiden pakkosiirroista toisen maailmansodan jälkeen Siperiaan kärsimään pakkotyöstä, nälästä ja kylmyydestä epäinhimillisissä oloissa. 

Olen myös lukenut Kalnieten kirjan, oli vaikuttava.

Vierailija
8693/12228 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deepak Chopra: Seitsemän onnellisen elämän ohjetta.

Tämä on jo vanha kirja mutta edelleen ajankohtainen. Kirjoittaja on sitä mieltä että noudattamalla näitä yksinkertaisia ohjeita voit saada elämäsi kukoistamaan halutuamallsi tavalla.

Ohjeet eivät ole mielestäni yksinkertaisia. Ehkä jotain olen kuitenkin oivaltanut kun elämäni on suht siedettävää.

Vierailija
8694/12228 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Näre: Sota ja seksi

Nimi kertoo kaiken.

Vierailija
8695/12228 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

if the universe is teeming with aliens.. where is everybody?

Stephen Webb

Vierailija
8696/12228 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whitney, Sanskrit Grammar (1889)

Meitsillä on sanskriitti ollut harrastuksena jo vuosikausia. Yksi merkittävimmistä syistä on se että mitä pidemmälle länsimainen fyssa edistyy, sitä ilmeisemmäksi alkaa käydä että vedakulttuurin luojat tiesivät syntyjä erittäin syviä jo yli 3000 vuotta sitten! Esimerkiksi yksi kvanttimekaniikan perustajahahmoista, Erwin Schrödinger oli hindufilosofian suuri fani.

Hindut tiesivät jo ties kuinka kauan sitten että materiaalinen maailma on illuusio, minkä todistamisesta viime vuoden fyssan noopeli annettiin kolmelle tiäremiähelle (universe is locally unreal)! Sen lisäksi he mm. tiesivät että materian pienimmät osaset ovat värähtelyä (spanda).

Tuo Whitney opus on kyllä aspergerin aarreaitta. Esim. fonetiikan yksityiskohdat on selitetty uskomattoman pikkutarkasti. Hyvä että tuli avattua se vasta nyte, kun on jo melko hyvin perusjutut hallinnassa; muutoin olisi voinut tulla infoähky liiallisen nippelitiedon sulattamisyrityksistä!

Vierailija
8697/12228 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa ja Björk, Satu Rämö

Loistava

Mulla sama kesken, mutta kiinnostaa ihan vilpittömästi miksi se on susta loistava? Musta kummatkin sarjan kirjat on olleet melko töksäyttävästi ja jopa vähän amatöörimäisesti kirjoitettuja, eikä tosiaan ansaitse sellaista suitsutusta kuin mediassa ja joka puolella on ollut. Satulla on paljon ystäviä toimittajina ja influenssereina? 

No mutta, itsekin luen jo toista osaa, joten on niissä jotain koukuttavaakin.

Vierailija
8698/12228 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiko nainen rakastaa liikaa".

Itsenäisyyttä tavoitteleva parisuhteessa uupunut..... koitan päästä irti.

Vierailija
8699/12228 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjell Westön Rikinkeltainen taivas.

Ensimmäinen Westön kirja, jota luen, ja alussa ihmettelin, miksen ole tarttunut niihin aiemmin. Yksi työkaveri kehui yhtä Westön kirjaa jo vuosia sitten. Mutta elämässä on jotenkin ollut niin paljon kaikenlaista, että ei ole ehtinyt eikä jaksanut.

Pidän kirjan tunnelmoinnista. Kirjaa jaksaa lukea, mikä on jo iso plussa nykyään. Itse asiassa minulla on jäänyt monta kirjaa kesken, koska jossain vaiheessa teksti on muuttunut niin tylsäksi. Mutta näyttää siltä, että tuon jaksaa lukea loppuun. Olen melkein samaa ikäluokkaa kuin kirjan päähenkilö, joten eri aikakausien tapahtumat ovat pääosin tuttuja.

Se mikä kirjassa ei ole tuttua on tietysti sosiaalinen kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa. Miten paljon henkilöt jatkuvasti tekevät jotain, harrastavat, matkustavat ja muuttavat. On jatkuvaa yhteydenpitoa ja keskustelua, ja sitten se runsas fyysinen läheisyys. Ajattelen, että todellisuudessa sellainen edellyttäisi ihan valtavasti energiaa ja luottamusta toisiin ihmisiin ja itseensä.

Vierailija
8700/12228 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asema 11. Vaikuttaa todella hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi