Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12331)
Hei! Ikävää, jos kirjani on mielestäsi huonosti kirjoitettu. Olen itse varsinainen kielipoliisi, rakastan kirjoittamista ja muiden tekstien oikolukemista. Minua on nimenomaan aina kiitelty siitä, että en juurikaan tee kielioppivirheitä (väitöskirjastani professori löysi niitä tasan yhden!) ja tekstini ovat sujuvaa ja mukavaa luettavaa. Haluaisitko antaa pari esimerkkiä, niin opin virheistäni jatkossa? :)
Kivipuiston tyttö.
Kovasti hehkutettu esikoisdekkari, mut ei ainakaan ekojen muutaman kymmenen sivun perusteella juuri poikkea perus-dekkarin kaavasta.
T. Dekkarien suurkuluttaja
John Grishamin Camino-saari. Taattua laatua Grishamilta.
Juuri aloitin Lars Kepler: Hämähäkki. Tätä oli odotettu. Olen lukenut kaikki Joona Linnat ja tykkään.
Camilla Läckberg ja Henrik Fexeus Kultti. Jännä ja hyvä kuten edeltäjänsä Mentalistikin.
Kari Hotkaisen uusin eli Opetuslapsi.
Taattua sisältöä ja laittaa miettimään.
Reijo Rautajoen Inkeriläinen äitini, pelon täyttämä elämä.
Kirja kuuluu poliittisiin ja yhteiskunnallisiin elämäkertoihin. On mielenkiintoinen. Kaikki on tapahtunut vanhempienielämän aikana ja en tiennyt asiasta oikeastaan mitään. Nyt tiedän.
Lääkärinä Texasissa. N.1937-43. mielenkiintoista. Erityisesti jäi mieleen pojan ihmeparantuminen kun sai ensimmäisenä potilaana penisilliiniä.
Elina Backmanin Ennen kuin tulee pimeää.
Hänen kolmas dekkarinsa, koukuttavaa lukemista.
Samat päähenkilöt joten kannattaa aloittaa ekasta Kun kuningas kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Samat päähenkilöt joten kannattaa aloittaa ekasta Kun kuningas kuolee.
Onko parempi kuin ensimmäinen osa?
Anthony de Mellon Havahtuminen. Eipä juuri ole uutta, olen ajatellut samalla tavalla ihan lapsesta asti. Koulukiusattuna oleminen havahduttaa ihmisen varhain ja varmaan väkisin, kun on pakko, eivätkä aikuiset puutu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat päähenkilöt joten kannattaa aloittaa ekasta Kun kuningas kuolee.Onko parempi kuin ensimmäinen osa?
On pitkä aika kun luin ekan.
Kyllä tää mielestäni on hyvä.
Iida Rauma: Hävitys. Tapauskertomus
Ilmeisesti omaelämäkerrallinen kertomus koulukiusaamisesta, jossa päätekijänä opettaja. Erittäin hyvin kerrottu. Koululuokan dynamiikka hyvin kuvattu. Tuntuu, että miten kukaan selviää tuosta järjissään.
Clare Macintoshin Panttivanki.
Hyvältä jännäriltä vaikuttaa, olen lukenut hänen edelliset kirjansa ja tykkäsin.
Suon villi laulu 😗 tänään aloitan
Timothy Snyder, Tie epävapauteen. Hyvin ajankohtainen edelleen.
Favebookissa jos laittaa hakusanaksi Lue kirja, niin siellä on paljon keskusteluja, mitä ihmiset lukevat. Itse luin viimeksi Keigo Higashino Uskollinen naapuri.
Ihna...ihan vierestä, mutta miten te keskeytätte hyvän kirjan ja ryhdytte nukkumaan?
Sysimusta sydän.