Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12260)

Vierailija
6921/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Dickeyn Syvä Joki

Vierailija
6922/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina Annolan Kunnes puut kukkivat

Esikoiskirjailijan tarina helsinkiläisestä ruotsinopettajasta, Emiliasta, jolla on lapsuuden koti Pohjanmaalla. Emilia on vähän kateissa: vanha poikaystävä on jäänyt ja uusi on ihana, mutta Emilia tuskailee luulosairauksien kanssa ja on mustasukkainen poikaystävän eksälle. Kuolleen tädin päiväkirjasta paljastuu salaisuuksia.

Helppolukuista, mukavaa kerrontaa, parhaita kohtia olivat mummon pohjalaset sanonnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6923/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin. Upea kirja.

Vierailija
6924/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona luen paraikaa Aila Ruohon mainiota Pyhät, pahat ja pelokkaat tietokirjaa uskonnon uhreista. Varsinkin lestadiolaisuus ja Jehovan todistajat tulee nähtyä nyt eri silmin, en ole aiemmin jotenkin jaksanut paneutua. Hyvä kun ihmiset itse kertovat omin sanoin.
Duunissa tauoilla luen Sinead o Connorin omaelämäkertaa. Ei mennä kovin syvälle mihinkään mutta aina näistä saa irti jotain, vähintään ajankuvaa. Ja kyllähän hänen lähtökohtansa karuilta tuntuvat.

Millainen Sinead O'Connorin lapsuus oli?

Vierailija
6925/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronica Rothin Divergent. Olen kerran lukenut suomeksi ja nyt löysin englannin kielisen. Muutamassa päivässä puolet luettu.

Vierailija
6926/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona luen paraikaa Aila Ruohon mainiota Pyhät, pahat ja pelokkaat tietokirjaa uskonnon uhreista. Varsinkin lestadiolaisuus ja Jehovan todistajat tulee nähtyä nyt eri silmin, en ole aiemmin jotenkin jaksanut paneutua. Hyvä kun ihmiset itse kertovat omin sanoin.
Duunissa tauoilla luen Sinead o Connorin omaelämäkertaa. Ei mennä kovin syvälle mihinkään mutta aina näistä saa irti jotain, vähintään ajankuvaa. Ja kyllähän hänen lähtökohtansa karuilta tuntuvat.

Millainen Sinead O'Connorin lapsuus oli?

Kysyjä vastaa itse:

https://voima.fi/artikkeli/2021/kapina-kirkkoa-vastaan-vaikea-lapsuus-j…

...ja toteaa, että on tärkeää kertoa sadistisista äideistä ja sadististen äitien lapsilleen aiheuttamista vaurioista: kaikki äidit eivät rakasta lapsiaan, vaikka kuinka suurin osa ihmisistä niin luulee.

Vierailija
6927/12260 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ernest Hemingwayn Nuoruuteni Pariisi.

Vierailija
6928/12260 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolores Redondo: Tämän kaiken minä annan sinulle

Vierailija
6929/12260 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masha Gessen: Venäjä vailla tulevaisuutta

Anni Kytömäki: Kivitasku

Robin Hobb: Fool's Fate

Vierailija
6930/12260 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dawkins: Geenin itsekkyys ja Suomen Luonto-lehtiä

Vierailija
6931/12260 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ben Macintyre: Agentti Sonja. Ihan ok, vaikka ei ole yhtään minun lajityyppiä. En edes muista miksi alunperin laitoin tämän varaukseen. Olisko ollut Hesarissa tai jossain muussa lehdessä arvostelu.

Vierailija
6932/12260 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Vastaan vaikka luen vielä viestejä keväältä 2020. Täältä on löytynyt paljon kirjoja jotka on menneet lukulistalle. 

Itsellä on kesken: 

Sue Monk Kidd: The secret life of bees - nuoren tytön kasvutarina South Carolinassa 60-luvulla, tämä on ollut ilmeisesti jättimenestys, ihan mukiinmenevä.

Svetlana Alexievich: Neuvostoihmisen loppu - tätä olen lukenut vasta parikymmentä sivua ja meni heti ns. luihin ja ytimiin. Olen ollut lapsi 90-luvulla eikä muistoja Neuvostoliitosta ole ja ajattelin tutustua asiaan tämän kirjan kautta. Suosittelen kaikille jotka haluavat ymmärtää Venäjän kansaa. 

Arthur Golden: Memoirs of a Geisha - tämä on ollut kesken nyt jo hetken aikaa, jäi stressaavan elämäntilanteen jalkoihin. Tätähän on kritisoitu eksotismina ja ties minä, kun kirjoittaja on amerikkalainen. Kiinnostaisi tietää millaisen vastaanoton kirja on saanut aikanaan Japanissa? 

Richard Osman - Torstain murhakerho äänikirjana - Jukka Pitkänen on vaan niin loistava lukijana. Kirja on hauska, hyvänmielen luettava/kuunneltava. Kuuntelen tätä kun vien koiraa ulos tai teen kotitöitä tai neulon. 

Kuten näkyy, minulla on myös yleensä tosi monta kirjaa kesken, tykkään että on luettavaa moneen eri fiilikseen. Nyt on tosin liikaa kun Goldenin kirja on jäänyt roikkumaan. 

Vierailija
6933/12260 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Call Me By Your Name

Vierailija
6934/12260 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken Follett: Ei koskaan. Aika alussa olen vasta, enkä ole ennen Follettin kirjoja lukenut, joten en tiedä mitä odottaa. Goodreads palvelussa näyttää saaneen ihan hyvät arvostelut.

Vierailija
6935/12260 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanne Mauden Ennen kuin unohdat.

Hyvää kerrontaa ystävyydestä, aikuistumisesta, valinnoista.

Lupaava esikoisromaani.

Vierailija
6936/12260 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoito ja huolenpito

Vierailija
6937/12260 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen kirja Raamattu

Vierailija
6938/12260 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Hällin Suopursu kukkii

Vierailija
6939/12260 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju! Vastaan vaikka luen vielä viestejä keväältä 2020. Täältä on löytynyt paljon kirjoja jotka on menneet lukulistalle. 

Itsellä on kesken: 

Sue Monk Kidd: The secret life of bees - nuoren tytön kasvutarina South Carolinassa 60-luvulla, tämä on ollut ilmeisesti jättimenestys, ihan mukiinmenevä.

Svetlana Alexievich: Neuvostoihmisen loppu - tätä olen lukenut vasta parikymmentä sivua ja meni heti ns. luihin ja ytimiin. Olen ollut lapsi 90-luvulla eikä muistoja Neuvostoliitosta ole ja ajattelin tutustua asiaan tämän kirjan kautta. Suosittelen kaikille jotka haluavat ymmärtää Venäjän kansaa. 

Arthur Golden: Memoirs of a Geisha - tämä on ollut kesken nyt jo hetken aikaa, jäi stressaavan elämäntilanteen jalkoihin. Tätähän on kritisoitu eksotismina ja ties minä, kun kirjoittaja on amerikkalainen. Kiinnostaisi tietää millaisen vastaanoton kirja on saanut aikanaan Japanissa? 

Richard Osman - Torstain murhakerho äänikirjana - Jukka Pitkänen on vaan niin loistava lukijana. Kirja on hauska, hyvänmielen luettava/kuunneltava. Kuuntelen tätä kun vien koiraa ulos tai teen kotitöitä tai neulon. 

Kuten näkyy, minulla on myös yleensä tosi monta kirjaa kesken, tykkään että on luettavaa moneen eri fiilikseen. Nyt on tosin liikaa kun Goldenin kirja on jäänyt roikkumaan. 

No siellä tiedetään yleisesti, että Geishat sekoitetaan täällä prostituoituihin, eli ei varmaan ole muuttanut japanilaisten käsitystä länsimaalaisista.

Vierailija
6940/12260 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliluonnollinen sota.

Todella mielenkiintoisia tarinoita paljolti vaietusta aihepiiristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi