Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12201)
Kristiina Vuori, Samettiin kätketty
Arthur Golden: Geishan muistelmat
Raija Orasen Kaikki se valo, joka kertoo edesmenneestä oopperalaulaja Anita Välkistä, fiktiivisesti.
Ehdottomasti huonoin Orasen tähän asti lukemistani kirjoista. Yhtä jaarittelua. Taidanpa palauttaa kirjastoon, enkä edes yrittää lukea loppuun.
Katsuo Ishiguro: Klara ja aurinko.
Olen nyt puolivälissä,alku oli kiinnostava,nyt vähän junnaa paikoillaan.
Kuuntelen äänikirjana siis.
Korjaus:
Orasen kirjan nimi on Kaikki tämä valo.
Terveisin 6005
Vierailija kirjoitti:
Markku Ropposen Kuhala ja jokimurhat.
Hyvää kielenkäyttöä, monta kirjaa jo yksityisetsivä Kuhalasta ja koirastansa.
Kannattaa lukea järjestyksessä.
Luvun alla sekä Apteekkari Melchior ja Gotlannin piru sekä Ismo Alangon elämänkerta. Odottamassa on Liksomin uusin eli Väylä ja divarista Grassin Peltirumpu. Ihanaa kun on tarpeeksi luettavaa!
Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa ja Amy Suiter Clarken Uhri, 11.
Minulla jää niin paljon kirjoja kesken, että päätin kirjata tästä lähtien vain kirjat, mitkä olen jo lukenut, (kesken on noin parituhatta kirjaa siis,) ja nyt luin ammattikirjallisuutta, Lauri Sundell: Työkaverina pelko - Väkivaltariskien ennakointi ja hallinta.
Ei liity omaan ammattiini, muuten kuin taustatietona.
Oli mielenkiintoinen.
Eilen illalla aloitin Juha Hurmeen kääntämän Seitsemän veljestä. Sehän vei kerrasta mukaansa, tulisipa jo ilta ja saisi jatkaa lukemista!
Aikanaan koulussa luettiin muutama kappale vanhahtavaa ja kökömpää suomennosta. Tarinat tiesin mutta itse teos maistui paperille ja jäi lukematta kokonaan.
Hurmeen suomennosta ajattelin ehdottaa teinillekin luettavaksi.
Esikoinen on perinyt äitinsä rakkauden lukemiseen ja käy mm. samoja klassikoita läpi kuin itsekin aikanaan. Häneltä olen saanut vinkkiä monesta uudemmastakin kirjasta ja kirjailijasta
Why we sleep. Tekeekö vähän neuroottiseks :D
Vierailija kirjoitti:
Ai en voi kertoa kuinka huono on Hytti nro 6, viesti jäi moden haaviin. No se kertookin tarpeeksi siitä kirjasta, sillä jopa kaunistelin kirjan kieltä.
Makuasioista ei voi kiistellä. Itse tykkäsin ko kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kielenkäyttöä, monta kirjaa jo yksityisetsivä Kuhalasta ja koirastansa.Kannattaa lukea järjestyksessä.
Hei kiitos näistä Kuhala-dekkarisarjan kehuista. En ole jaksanut lukea juurikaan, mutta mietin, että joku kotimainen tai ruotsalainen dekkari voisi mennä, kun tietäisi jonkun, kun Matti Yrjänä Joensuut olen jo lukenut. Taidan kokeilla tätä. Kiitos myös vinkistä, että lue järjestyksessä.
Kirsti Loukolan Kiljukotka.
Enpä olisi uskonut, ettei kuvaukseni kirjan aiheesta mene täällä läpi. Perustuu historiallisiin tosiasioihin Ison Vihan ajasta Pohjanmaalla, tässä kirjassa sen Järviseudulla.
Thomas Eriksonin Psykopaatit ympärillämme, kuinka tunnistaa ja välttää manipulointi.
Jostain syystä kertaa pitkästi alussa niitä värejä ja ihmistyyppejä aiemmasta kirjastaan.
Sara Stridsberg - Beckomberga.
(jotain niin raskas on rakkaus suomeksi)
Tosi outo. Oli pakko ostaa kun sain pokkarin halvalla ja on niin arvostettu kirjailija. Kuukaudessa päässy puoleen väliin. Onhan siinä joitain hyviä kohtia mutta kokonaisuus ontuu pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kielenkäyttöä, monta kirjaa jo yksityisetsivä Kuhalasta ja koirastansa.Kannattaa lukea järjestyksessä.
Hei kiitos näistä Kuhala-dekkarisarjan kehuista. En ole jaksanut lukea juurikaan, mutta mietin, että joku kotimainen tai ruotsalainen dekkari voisi mennä, kun tietäisi jonkun, kun Matti Yrjänä Joensuut olen jo lukenut. Taidan kokeilla tätä. Kiitos myös vinkistä, että lue järjestyksessä.
Minäkin suosittelen Kuhalaa, etenkin vanhempia. Toinen suositeltavani on Jari Salosen Jukka Zetterman-kirjat, Kuokkavieraat ja Jahti mm. Ja Max Seeckin Uskollinen lukija ja Pahan verkko.
Luen Mauri Sariolaa taas kerran. Lavean tien laki meni jo ja nyt Hurjan pojan koti, joka mielestäni vielä parempi. Oikeussaliromaaneja molemmat.
Kiitos vinkistä, tähän kirjailijaan en olekaan vielä tutustunut.