Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12201)
Parikin; mä luen ainakin kahta kirjaa yleensä samaan aikaan. Toinen on Games of thrones, olen ekaa kirjaa lukemassa paraikaa. Toinen mikä on kesken, on Pikku naisia; tosin mä luulen, että se jää kesken, on niin pirun tylsä juttu. Ja niin onhan mulla kesken James Deanin elämäkerta, sekin on vähän tylsä...
Heikki Turusen Simpauttajasta on menossa kolmas lukukerta. Edellinen n. 15 vuotta sitten, kun lapseni teki siitä yläasteella tutkielman äidinkielen tunnille. Kirjasta ja siitä tehdystä tv-elokuvasta on jäänyt elämään monia sanontoja, joita muksu on kuullut koko lapsuutensa ajan. On niitä senverran ahkerasti viljelty koko suvussa. Se innosti häntä kirjan pariin.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu.
Kyllä taitaa olla tylsä kirja kun tähänkin ketjuun on jo ainakin 30 kertaa postattu! Ja aina vaan on kesken! Eiköhän ihmiset nyt jo tiedä että tällainen kirja on olemassa, voisiteko lopettaa, ei kiinnosta.
No, ei oikeastaan kesken, kun kuin päivässä loppuun: Anna Karhusen Jos. Kertoo siis siitä miten eri tavalla elämä voisi mennä JOS valitsisi toisin.
Tykkään Kaverin puolesta kyselen -podista jota Karhunen myös tekee ja siksi olin vähän pettynyt, koska musta tää kirja sortui vähän yliselittämiseen ja kliseisyyteen. Saattaa olla esikoiskirjan syntejä tosin. Seuraavaa odotellessa!
Vierailija kirjoitti:
Lucinda Riley sisar-sarjaa. Ruth Rendell Kova kuin kivi (superhyvä , lukenut satoja kertoja).
Kova kuin kivi on minunkin suosikkikirjojani.
Johanna Mo, Yölaulaja
Dekkari 15-vuotiaan pojan kummallisesta kuolemasta. Mielenkiintoista syyllisyyden ja tuskan käsittelyä. Huono omatunto on vähän jokaisella.
Anu Joenpolvi, Poutaa ja perunankukkia
Mukavan leppoisa maallemuuttoromaani. Romatiikkaa ja ihmissuhteita hyvällä kielellä kuvattuna. Sarjan ensimmäinen osa, odotan jatkoa innolla.
Kazuo Ishiguron Klara ja aurinko.
Ehkä jatkumoa hänen kirjalleen Ole luonani aina josta todella pidin.
Mielikuvituksellista tulevaisuudenskenaariota.
Pitkään oli kesken Olli Jalosen "Taivaanpallo".
Pikkupojan ajatuksenjuoksua ja kerrontatapaa tavoitteleva teksti ei imaissut mukaansa.
No, lueskelin sitten muutamia lapsuudessani lukemiani kirjoja, lopuksi R. D. Blackmoren "Rosvolaakson tytär".
Tämä sijoittuu 1600- luvun lopun englantiin Kaarle 2. Ja Jaakko 2. valtakausien väliseen levottomaan aikaan, kuten Jalosenkin kirja.
Nyt oli tie tasoitettu "Taivaanpallon maailmaan" ja tämäkin kirja alkoi elää silmissä kuin elokuva.
Hieno kirja!
Koirapuisto. En tiedä, miksi ei tee mieli lukea loppuun. Jossakin puolessa välissä.
Kuinka Suomi selätti koronan. En ole vieläkään päässyt viimeiseen lukuun.
Aloitin Seitsemän sisarta sarjan. On juuri niin aikuisten satu, mitä olinkin ymmärtänyt. Mutta kepeää luettavaa. Rinnalla luen Jäljillä-kirjaa ja Kevinin kuolemaa.
Pia Puolakka : Narsistit vankilassa