Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
David Nickhollsin Suloinen suru.
Oli hyvä kirja!Yöllä piti lukea loppuun. Teinirakkaus ja pojan vaikea elämäntilanne.
Richard Osman: Torstain murhakerho. Hauska brittidekkari
Dolores Redondo, Näkymätön vartija
Redondo on uusi kirjailijatuttavuus minulle, mutta on lajissaan rikoskirjallisuudessa espanjalaisia kärkinimiä.
Ja kansainvälisiäkin palkintoja saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin lukemaan Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -sarjaa. Olen siis kirjassa yksi. Yllättävän leppoisa ja hyvä, sata sivua siis vasta mennyt. Olen yleensä dekkareiden ystävä, mutta tämäkin tuntuu ihan hyvältä.
Onko kukaan lukenut tätä sarjaa? Tähänhän taisi nyt juuri tulla yksi lisäosa.
Voi, kuulin juuri uutisista, että kirjailija kuoli 55vuotiaana. En ole kirjoja lukenut, mietin just, pitääkö ne lukea järjestyksessä vai ovatko erillisiä osia
RIP
Kun lukee sarjan ekan osan ensin, voit muut lukea missä järjestyksessä vain.
Hot milk, Tulilintu ja Nej, nej och åter nej.
Voi valita tilanteen mukaan millä kielellä huvittaa lukea.
Arkadiamäen kirstunvartija Pentti J Rosila. Ehdottomasti kaikkien kannattaa lukea, ja todeta miten korruptoitunut järjestelmä on. Samalla näkee miksi jotku käyttävät etuja(sanna) ja jotkut ei. On henkilöstä, ja sen luonteesta kiinni haluaako pumpata kansaa tyhjäksi eduillansa.
Just sain luettua Anni Kytömäen Kultarinnan. Erittäin hyvä, kun pääsi vauhtiin. Uskomatonta miten osaa kirjoittaa niin kaunista kieltä ja kehitellä vielä niin upeita ja koskettavia ihmistarinoita. Aika paljon tuli itkettyä tätä lukiessa. Kytömäki on tällä hetkellä mielestäni paras suomalainen kirjailija.
Nyt aloitin Linda Olssonin: Kaikki hyvä sinussa. Kytömäen kirjan jälkeen tuntuu niin laimealta ja teennäiseltä., mutta aion silti lukea loppuun. On kuitenkin saanut ihan ok arvostelut Goodreads sivustolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin lukemaan Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -sarjaa. Olen siis kirjassa yksi. Yllättävän leppoisa ja hyvä, sata sivua siis vasta mennyt. Olen yleensä dekkareiden ystävä, mutta tämäkin tuntuu ihan hyvältä.
Onko kukaan lukenut tätä sarjaa? Tähänhän taisi nyt juuri tulla yksi lisäosa.
Voi, kuulin juuri uutisista, että kirjailija kuoli 55vuotiaana. En ole kirjoja lukenut, mietin just, pitääkö ne lukea järjestyksessä vai ovatko erillisiä osia
RIP
Kun lukee sarjan ekan osan ensin, voit muut lukea missä järjestyksessä vain.
Jos tykkää Harlekiin kirjoista niin kannattaa lukea tämäkin sarja, muuten suosittelen pysymään erossa. Hirveää kidutusta alusta loppuun.
Kirjailijan kuolema on kauhea asia, lähti liian nuorena.
Max Seeck: Uskollinen lukija.
Juoni todellakin tiivistyy. Paras dekkari, mitä olen lukenut viime vuosina, ja niitä mulla menee paljon. Osaa yllättää ja harhauttaa, mutta toivottavasti loppuratkaisu ei kuitenkaan tule niin puskan takaa että tulisi pölö huijattu olo. Noin 40 sivua jäljellä.
Clive Cussler: Valhalla Rising ja the Romanov Ransom.
Todellakin seikkailugenren kuningas. Juoni tempaa todella helposti mukaan ja paksu pokkari hurahtaa parissa tunnissa. Itse tosin pakko lukea englanniksi, suomenkieliset käännökset on omasta mielestä tosi kankeita.
Akwaeke Emezi: Vivek Ojin kuolema
Kirja sijoittuu Nigeriaan. Kirjan alussa Vivek löytyy vanhempiensa etupihalta kuolleena. Tätä sitten selvitetään takaumin.
Kyseessä ei ole kuitenkaan dekkari.
Ihan mielenkiintoista lukea kirjaa joka sijoittuu maahan josta en tiedä paljon mitään.
Kontrahti, kertoo elämästä 1850-1860 luvuilla, osittain fiktiota mutta tarinoitten henkilöt aitoja.
Warriors: Squirrelflight's Hope.
Puolessavälissä kirjaa ja tykkään kovasti. Squirrelflight on aina ollut yksi lempihahmoistani tässä sarjassa(Erin Hunterin Warriors kirjasarjassa siis)
Psykopaatit verkossa - Nettideittailun vaarat, Lisbet Duvringe & Mike Florette, Basam Books
Löysin äidin kätköistä Norman Mailerin Pojan evankeliumin. Ihme, että tästä kirjasta ei ole vedetty jälkihernareita nenukkiin. Ihan viihdyttävä ainakin puoleenväliin. Toivottavasti ri lässähdä.
Antti Hurskainen: Kuihtuminen. Päähenkilö on niin itseriittoinen ja lapsellinen, että ärsyttää. Sarkasmi on tässä lajina, mutta ei oikein onnistu. Luen kuitenkin loppuun, että tiedän, mitä arvostelen...
Mökkilukemisena joitain Hercule Poirotteja yms. Olen lukenut ne monta kertaa, mutta auttavat pääsemään loma/mökkimoodiin
Kari Hotakainen; Tarina (paperisena)
Tad Williams; To Green Angel Tower, Part 2 (äänikirjana)
Diileri helvetin portilla. Loistavaa Kesälukemista .