Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12270)

Vierailija
5341/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tämän just luettua. Kulttikirja ysäriltä, joka vihdoin viime vuonna suomennettiin. Älytöntä tajunnanvirtaa n. 1070 sivua. Kiinnostavinta oli ettei lopussa koskaan päästy sinne asti mistä kirjan tapahtumat alkaa . Siten siis päättymätön ja pakottaa lukijan itse arvioimaan mistä on kyse.

Tuli kyllä heti mieleen, että Miki Liukkonen oli Jestinsä lukenut omaa O:taan kirjoittaessa. Plagioinut saman rakenteen, sekopäiset hahmot, valtavasti sisältöä alaviitteissä, Nicola Teslan teorioita ym. Ja avoin loppu.

Vierailija
5342/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tämän just luettua. Kulttikirja ysäriltä, joka vihdoin viime vuonna suomennettiin. Älytöntä tajunnanvirtaa n. 1070 sivua. Kiinnostavinta oli ettei lopussa koskaan päästy sinne asti mistä kirjan tapahtumat alkaa . Siten siis päättymätön ja pakottaa lukijan itse arvioimaan mistä on kyse.

Tuli kyllä heti mieleen, että Miki Liukkonen oli Jestinsä lukenut omaa O:taan kirjoittaessa. Plagioinut saman rakenteen, sekopäiset hahmot, valtavasti sisältöä alaviitteissä, Nicola Teslan teorioita ym. Ja avoin loppu.

Siis kyse oli Foster Wallacen Päättymätön riemu. Jäi edellisen kirjoittajan kommentti lakkaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5343/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna-Leena Härkösen Kenraaliharjoitus.

T. Mies 47 v.

Pidin tästä, kuten muistakin Härkösen kirjoista ja pakinakokoelmista. Odotan innolla uutta Rikospaikka- nimistä kirjaa.

Vierailija
5344/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyse oli Foster Wallacen Päättymätön riemu. Jäi edellisen kirjoittajan kommentti lakkaamatta.

Siis jäi edellisen kirjoittajan kommentti lainaamatta. Nyt taitaa tulla päättymätöntä kommentointia...

Vierailija
5345/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofi Oksasen Koirapuisto - ollut aika pitkään kesken, kun ei tahdo löytyä aikaa lukemiseen, keskittymiskyky kateissa...

Minä en meinannut jaksaa lukea tätä loppuun. Muista Oksasen kirjoista olen tykännyt.

Vierailija
5346/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murakamin Norwegian Wood. Mukaansatempaavaa ja johdonmukaista tarinankerrontaa. Kuvaus rikkinäisistä ihmisistä nuoruuden, kauneuden ja nautinnon ympäröiminä.

Vierailija
5347/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonatan Tolan Punainen planeetta. Populistisesti kirjoitettu lastensuojelun ylistys. Taas näitä. Sai lapseni ja minut tosi vihaiseksi.

Vierailija
5348/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljusen herrasväki.

Vierailija
5349/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein Kampf. En tiedä onko kukaan kuullut. Ihan hirveää tervanjuontia. Toisaalta raamatun olen rämpinyt läpi myös ja silmarillionin.

Vierailija
5350/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just lopetin äänikirjana Miika Mehmet: Väkivallan perintö, kirj. Miika Mehmet ja Seppo Lampela. Tykkäsin.

Nyt kuuntelussa Pako päihdehelvetistä: huostaanotetun lapsen raju selviytymistarina, Anne Pennanen. Puolessa välissä, ja on todella rankka, mutta tärkeä aihe ja hyvin kirjoitettu.

Luen tällä hetkellä Epäluonnolliset syyt: oikeuspatologin elämä ja monet kuolemat, Richard Sepherd. Todella kiinnostava, ja avataan paljon tiedettä kuolinsyyntutkinnan taustalla.

Tän vuoden lukuhistoria ollut aika synkkää, havahduin tähän tässä just itse. Mutta toisaalta en jaksa keskittyä yleensäkään tyhjän päiväiseen hömppäkirjallisuuteen, vaikka ymmärränkin että monelle se nimenomaan tuo lukemiseen liittyvää rentoutumista.

Vierailija
5351/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän Konepistoolia (Eino Pietola)

Vierailija
5352/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mein Kampf. En tiedä onko kukaan kuullut. Ihan hirveää tervanjuontia. Toisaalta raamatun olen rämpinyt läpi myös ja silmarillionin.

Mielenkiintoista, että,todellakin olet jaksanut tai ainakin aiot myös Mein Kampfinkin lukea raamatun lisäksi. Molemmissa riittää haastetta.

Vierailija
5353/12270 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion matikan kirja

Vierailija
5354/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhani Karila: Pienen hauen pyydystys. Alku vaikuttaa lupaavalta.

Vierailija
5355/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon yrittänyt Mein Kampfia, ihan kauhee tekele, vaikka kulttuurihistoriallisesti tosi merkittävä. Poikakin luki sen, kun koulssa piti esitellä historiaan vaikuttanut kirja. Olis kannattanut valita mieluummin vaikka Raamattu?

Vierailija
5356/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delia Owens:Suon villi laulu.

Ollut kyllä jo esillä täällä,mutta kuuntelen äänikirjana,lukijana Sanna Majuri. On aivan mahtava,vertaansa vailla.

Vierailija
5357/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Baxter - World Engines: Destroyer

Vierailija
5358/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Platonia lueskellut. Ei jaksa jotenkin syventyä mihinkään tarinaan niin tuollaista on jotenkin helpompi.

Vierailija
5359/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla Läckberg, Naiset vailla armoa

Kaksi lyhytromaania samoissa kansissa. Aihepiiri sama, vääryyttää kokeneet hakevat kostoa. Nopealukuinen. Häiritsi hieman naisten hyvyyden korostaminen ja kaikkien miesten pahuuden toitottaminen. Liika alleviivaus kääntyy itseään vastaan.

Vierailija
5360/12270 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarzanin pedot. Kirjastosta lainasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme