Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Kuuntelukirjana Rosa Liksomin Everstinna, pidän tosi paljon, murre on vetävää ainakin äänikirjana.
Juuri lopetin äänikirjana Bregman: Hyvän historia. Ihan mielenkiintoinen ja kiva lähestymistapa, mutta ehkä kuitenkin vähän yksipuolinen ja poimiva tarkastelutapa. Elämä on kokonaisuus.
Juuri lopetin Katariina Vuori. Erään tapon tarina. Huikea ja kylmäävä ja hyvin kirjoitettu. Otin tämän lukuun luettuani Vuoren Joulumerkkikodin lapset-kirjan, joka kertoo tuberkuloosin ja Joulumerkkikotien historiasta koskettavasti ja mielenkiintoisesti. Itselleni aiemmin ihan tuntematon aihealue. Nämä kaksi kirjaa ovat ihan eri maailmasta, jännä.
Juuri aloittelin Anni Kytömäen Margaritaa, Alku on ainakin mielestäni hyvä, ihanasti ja taitavasti kirjoitettu, herkkutekstiä! Paperi on jotakin kierrätysjuttua, tosi ohutta ja inhottava pidellä :)
Viimeksi meinasi jäädä kesken Marisha Rasi-Koski: REC. Raskasta luetavaa, vaikka sinänsä idea hyvä. Olisivoinut jättääkäin viimeiset 150 sivua lukematta, jotenkin veto lopahti.
Andrzej Sapkowskin Kohtalon miekka
Colson Whitehead: Nickelin pojat
Vierailija kirjoitti:
The Secret Teachings of All Ages
Kertoilee kaikenlaista historiasta mm. druideista ja heidän tavoistaan, kulttuurien leviämisestä (paljon aiemmin ja laajemmin kuin monet luulee), uskonnoista ja niiden vaikutuksista toisiinsa (esim. mithralaisuudesta kristinuskoon kopioidut jutut) ja niin edelleen. Vähän sellaista epätavallisempaa historiaa, josta ei koulukirjoissa puhuta. Olen vasta kohtuullisen alussa, joten saa nähdä mihin kehittyy.
Kuulostaa mielenkiintoiselta, kiitos vinkistä.
Tämä on kyllä ihana ketju. Olen löytänyt täältä paljon kiinnostavaa luettavaa.
Elina Venesmäki, En ole kertonut tästä kenellekään - puheenvuoroja abortista.
Kirjassa on abortin tehneiden kokemuksia, aborttilain historiaa sekä lääkäteiden ja muiden asiantuntijoiden kirjoituksia
Valkea kuulas loppui just.
Ehkä aloitan (taas kerran) Hiljaiset sillat tai Hevoskuiskaajan. Nämä luen säännöllisesti vuoden kahden välein ja katon lisäksi leffat aina kun osuu kohdalle.
Yösyöttö oli kans tosi onnistunut luettava
Fernando Aramburu: Äidinmaa. Tästä ketjusta taisin napata lukulistalle. Mielenkiintoinen kirja, jota voi suositella kaikille.
Päättymätön riemu. Kuukausi laina-aikaa, tekee kyllä tiukille päästä loppuun kuukaudessa... Vielä 250 sivun tienoilla ei tule mestariteos-fiilikset tästä, pikemminkin tylsä ja vaikeasti ymmärrettävä. Muutamia hauskoja kuvailuja on kyllä ollut.
Dolores Redondo - Myrskyuhri
Vaikeaa heti alusta.. jotenkin.. jaarittelevaa
Yoko Tsuno BD-albumi: Yoko Tsuno – Ajan pyörre
https://egmont.fi/2021/04/02/bd-albumi-yoko-tsuno-ajan-pyorre/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humiseva harju, Emily Bronte. Olen lukenut tätä muutamien vuosien väliajoin uudelleen siitä lähtien kun olin kolmetoista.
Tämä on muuten jännää. Lukea sama kirja uudelleen satunnaisin väliajoin ja huomata miten on itse kasvanut, muuttunut ja miten 35v. ajattelee ja kokee kirjan ja tapahtumat nyt eri lailla kun 15v. tai 25v. minä.
Niin on. Oon joitain kirjoja lukenutkin näin. Kaikkein hauskinta oli, kun luin pari lapsuuden hevoskirjaa: Nan Ingerin ns. Piglet-sarja, jossa on kolme kirjaa (Perheeseen tuli poni, Tyttö ja tytöllä hevonen ja Seuraavana ratsastaa Piglet Ek). Nämä olivat todella kestäneet aikaa, mikä varmasti on harvinaista hevoskirjojen kohdalla.
Mun teini-iän yksi the kirjoista oli Anja Kaurasen Pelon maantiede. Se täytyy lukea joskus tässä tulevina vuosina.
Ap
kun näin tän elokuvan mietin, että miten kauan menee ennen kuin vois kirjaan tarttua. Leffa oli huippu.
Seppo Jokisen viimeisin komisario Koskinen - dekkari Siipirikkoiset. Jokisen dekkarit ovat ihan mahtavia äänikirjoina.
Gillian White: Häxvaggan
Olen lukenut tämän englanniksi, kun se ilmestyi vuonna 2000. Nyt tuli vastaan tämä ruotsinnos työpaikan kierrätyskirjapöydällä ja ajattelin kokeilla, riittääkö kouluruotsini.
Näköjään riittää, vaikken joka sanaa ymmärräkään.
Kertoo köyhästä nuoresta perheestä, joka osallistuu brittiläiseen realityohjelmaan. Sitten kaikki kolme pikkulasta katoaa.
Poikani Kevin
uudestaan ja leffankin nähneenä... kauhea ja koukuttava
Orson Scott Card: Ender's Shadow
Markku Henrikssonin Tähtilipun maa, Yhdysvaltain alueen historia. 944 sivua joista viimeiset 75 hakemistoa ym. Sivulla 84 menossa. On niin paljon vuosilukuja ja nimiä ja tapahtumia etten etene kovin nopeaa. Kytömäen Margarita oottelee pöydällä.
Anna-Leena Härkösen Kenraaliharjoitus.
T. Mies 47 v.
Sofi Oksasen Koirapuisto - ollut aika pitkään kesken, kun ei tahdo löytyä aikaa lukemiseen, keskittymiskyky kateissa...
Keigo Higashinon Myrkyllinen liitto. En lue useinkaan dekkareita, mutta saman kirjailijan ensimmäisen kirjan Uskollinen naapuri luettuani halusin lukea tämänkin. Suosittelen molempia!
The Secret Teachings of All Ages
Kertoilee kaikenlaista historiasta mm. druideista ja heidän tavoistaan, kulttuurien leviämisestä (paljon aiemmin ja laajemmin kuin monet luulee), uskonnoista ja niiden vaikutuksista toisiinsa (esim. mithralaisuudesta kristinuskoon kopioidut jutut) ja niin edelleen. Vähän sellaista epätavallisempaa historiaa, josta ei koulukirjoissa puhuta. Olen vasta kohtuullisen alussa, joten saa nähdä mihin kehittyy.