Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Grigori kirjoitti:
sepe kirjoitti:
Radsinski: Rasputin. Suosittelen.
Löytyy minukin hyllystä ja olen kanssasi samaa mieltä. Historioitsijan kirjoittama ja erittäin pedantti kuvaus vallankunouksen ajan Venäjästä. Sen kun lukee niin ymmärtää jopa nykyistä Venäjän meinikiä paremmin. Ts, ei mitään uutta auringon alla.
Aluksi kyseinen opus oli kyllä hieman pitkästyttävän oloinen mutta vauhtiin päästyä lukukokemus muistutti kuin parastakin jännityskirjaa. Historiallinen tarkkuuskin pohjaa mm Ohranan ( salainen poliisi) raportteihin.
Kuvat kruunasivat kokonaisuuden.
Samalta mieheltä löytyy muuten myös kirja isä aurinkoisesta eli Stalinista.
Jos Stalinin hirmutyöt kiinnostaa, Oleg V. Hlevnjukin Stalin - diktaattorin uusi elämäkerta (2019) on lukemisen arvoinen. Itselleni helppolukuinen vaikka en aiemmin ollut perehtynyt aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sain just Pienen elämän luettua toiseen kertaan.
Seuraavaksi kevyempää kamaa eli Camilla Läckbergin Kultahäkki.
Pieni elämä tuntuu olevan tällä hetkellä ns. kaikkialla, miksiköhän, kirja kuitenkin julkaistu jo viitisen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Pietikäinen: Hulluuden historia
Olen tätä pitkään katsellut, ja nyt tuli hankittua, kun käytiin lomalla Suomessa. Todella kiinnostavaa! Välillä myös ahdistavaa ja järkyttävää, esim. kuvaukset erilaisista hoitokeinoista ja niiden kehittelystä sekä näihin liittyvästä tieteellisestä vilpistä.
Ja no, Bolañon Kesyttömät etsivät on edelleen kesyttämättä. Alan ymmärtää puolisoa, jonka mukaan kirja on "hyvä, mutta jotenkin vastenmielinen".
Toi Pietikäisen kirja oli todella mielenkiintoinen, suosittelen! Avasi uusia näkökulmia niin historiaan kuin nykypäiväänkin. Teksti ei myöskään ollut mitään puisevaa akateemista jargonia, vaikka kirjoittaja onkin alan proffa.
Nyt menossa Indrek Harglan Apteekkari Melchior ja Gotlannin piru. Tämä on ollut hauskasti erilainen dekkarisarja keskiaikamiljöineen. Se vähän harmittaa, että monet potentiaalisesti kiinnostavat naishahmot raivattiin jo aiemmissa osissa hautaan tai luostariin, mutta minkäs teet.
Tuotanto murroksessa. Nähdään Lahessa
Stephen King: Tervetuloa Joylandiin. Kertoo huvipuiston kesätyöntekijästä 😃 ps. ei kannata mennä kummariin vieraan kanssa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain just Pienen elämän luettua toiseen kertaan.
Seuraavaksi kevyempää kamaa eli Camilla Läckbergin Kultahäkki.Pieni elämä tuntuu olevan tällä hetkellä ns. kaikkialla, miksiköhän, kirja kuitenkin julkaistu jo viitisen vuotta sitten.
Leijonat 2019 Maailmanmestaruus ja Kevin Lankinen.
Fumio Sasaki Goodbye, Things: The New Japanese Minimalism. Koukuttavaa luettavaa.
Karin Slaughter: Kaunokaiset.
Hän osaa kyllä kirjoittaa, pakko myöntää!
Jenny Colgan, Uusia lukuja ja onnellisia loppuja
Hyväntuulinen kirja Skotlannista. Kirjastovirkailija saa potkut ja muuttaa Skotlantiin ja alkaa myymään kirjoja pakettiautostaan. Maaseudun elämää ja tietysti rakkautta.
Colganilta on ilmestymässä kaksi muutakin kirjaa suomeksi.
Malin Kivelä, Sydän
Vauva syntyy vaikeasti sydänvikaisena. Kirja kuvaa äidin tuskaista odottelua vauvan vierellä sairaalassa ja leikkausta odotellessa. Onneksi tässä on onnellinen loppu.
Eloton Johnin elämänkerta, Minä Elton John. Mukavan itseironisella otteella kirjoitettu. Pari lukua vasta lukenut, mutta hyvältä vaikuttaa.
Heather Morris - Cilkan tarina.
Vierailija kirjoitti:
Kevyenä myöhäisillan lukemisena on nyt kesken Agatha Christien Idän pikajunan arvoitus. On ensimmäinen kirja häneltä sitten nuorena luetun Eikä yksikään pelastunut -kirjan jälkeen. Ihan kivaa ja kevyttä.
Toisena on kesken Murakamin Kafka rannalla. Tähän mennessä olen tykännyt todella paljon!
Sain luettua molemmat. Suosittelen kyllä kovasti tuota Murakamin Kafka rannalla -kirjaa. On hyvin jouhevaa ja nopealukuista tekstiä, mutta sisällöltään erittäin rikasta. Paljon pieniä yksittäisiä huomioita, jotka avartavat ymmärrystä itsestä ja maailmasta. Sen sijaan mitään Agatha Christien fania minusta ei vieläkään tullut. Ihan hyvin voin odottaa toiset 15 vuotta ennen kuin luen seuraavan kirjan häneltä.
Nyt kesken on Shakespearen Kuningas Lear. Ajattelin lukea kaikki Shakespearen kuuluisimmat näytelmät, pari olen lukenut jo vuosia sitten. Toisena kirjana kesken on Kilpeläisen Itsemurha - filosofia. Hyvin avartavaa lukemista tämäkin.
Friedrich Rückert: Liebesfrühling. Saksalainen runoteos.
Mutta onko täällä vanhojen kirjojen asiantuntijoita? Olen itse aika uusi harrastaja. Tähtään yli sata vuotta vanhoihin kirjoihin. Jos kirjassa ei ole painovuotta tai alkuperäisen omistajan vuosimerkintää, niin miten saan selville kirjan iän?
Mankellin toinen Wallander-dekkari. Ensimäisen luettuani olin sitä mieltä, etten jatka sarjaa. Oli niin hidastempoinen. Toinen on ollut ainakin puoleenväliin saakka parempi.
Moray Pinn: Things on stage, ( Bunion Publishing 1978)
Aika mukava kirja siitä mitä teatterilavalla voi olla lavastuksena ja mitä katsoja ei tule heti huomanneeksi.
Ranger's Apprentice - alun jälkeen hieman pitkästyttävä nuorten fantasiakirja. Kai tämän voisi keskenkin jättää, koska osia olisi monta ja loppuja en kuitenkaan aio lukea.
Äänikirjana menossa Last Kingdom. Sarjan olen jo katsonut aiemmin. Hyvin luettu ja yhtä mukaansatempaava.
Suositteletko ? Onko pitkäveteinen ?