Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Pekka Mykkänen: Amerikka - hiekkaan valuvia unelmia
Vierailija kirjoitti:
10 haavaa Amerikan sydämessä.
Luin tämän hiljattain, hyvä kirja.
Lopetin juuri Elly Griffithsin kirjan The Last Word. Siinä seikkailee sama poppoo kuin kirjassa The Postscript Murders neljän vuoden takaa, mutta tämä kirja on paljon parempi.
The Last Word sijoittuu huhtikuuhun 2022, ja yksi sen päähenkilöistä on Ukrainasta Britanniaan jo vuosia aikaisemmin tullut Natalka. Huhtikuussa 2022 Natalka on saanut äitinsä ulos Ukrainasta Venäjän hyökkäyksen jälkeen ja Natalkan ja hänen poikaystavänsä Benedictin asuntoon. Siellä äiti-Valentyna sitten kokkaa ukrainalaista sapuskaa. Pari suoraa lainausta.
Valentyna will want to attend church - there's a Ukrainian priest in Rottingdean - make paska, decorate eggs and cook mountains of traditional Easter food.
'I'm going to make paska tomorrow,' says Valentyna. 'Shall I give some to John and Brenda next door,Talia? 'No,' says Natalka. It's traditional to offer paska, Ukrainian Easter bread, to your neighbours but Natalka doesn't think she can bear the chorus of, 'Oh, how quaint! Isn't it terrible what's happening in your country? We can hardly bear to watch the news.' She has nothing against her neighbours but she wants to keep it that way.
Hmm, tämä oli minulle uutta, tämä ukrainalaisen pääsiäisleivän nimi. Mitenkähän ukrainalaiset pakolaiset Suomessa, kun heille on selvinnyt, että meillä heidän pääsiäisherkkunsa nimi tarkoittaakin jotain ihan muuta, lieneekö ollut heille kovakin shokki?
Mielenkiintoisia nämä maailman eri kielet! :D
Jörn Donner: Berliini-raportti 1958-2008. Ainakin alku on kiinnostavaa. Tämä aihepiiri kiehtoo minua muutenkin.
Mhairi McFarlanen Sinusta kaikki alkoi.
Mukavaa kevyttä luettavaa.
Cara Hunter: Kaivattu kuolema
László Krasznahorkai: Vastarinnan melankolia
Yleensä minulla on 2 kirjaa menossa, kevyempää ja "raskaampaa". Eilen aloitin Will Sommerin QAnon, salaliittokultin ytimessä. Vasta sivulla 54, mutta on kyllä uskomatonta! Jokaisen pitäisi lukea tuo kirja ja ymmärtää, miten meitä yritetään manipuloida.
Martha Weinman Learin Sydänääniä.
Tositarina lääkärin toimittajavaimon kokemuksista miehensä sydänkohtauksen jälkeisistä vuosista.
En lue enää kirjoja enkä lehtiä 🙁 N64
En ole pystynyt keskittymään ja lukemaan kirjaa muutamaan vuoteen.
Reetta Andolin - Unelma
Kertoo lestadiolaisnaisesta, joka on mukana kehittämässä uutta ruokainnovaatiota. Kirjoittaja on itse keksinyt nyhtökauran.
Mark Torr: Storm Mage
Nuori mies päätyy rinnakkaismaailmaan, jossa hänen tehtäväkseen tulee pysäyttää pääpahis.
Vierailija kirjoitti:
Reetta Andolin - Unelma
Kertoo lestadiolaisnaisesta, joka on mukana kehittämässä uutta ruokainnovaatiota. Kirjoittaja on itse keksinyt nyhtökauran.
Aika paljon ammennettu oikeasta elämästä, mutta ei ilmeisesti suoraan kuitenkaan.
Luin tämän päivän aikana Manner & Ollikainen - Ulvilan surma ja nyt aloitin Albert O. Hirsch - Taantumuksen retoriikka. Harvoin luen nykyään kirjoja mutta nyt lähti käsistä.
O:n tarina, Lintukirja (Suomen linnut) ja Suomen Laki (vihreät paksut pökäleet)
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän päivän aikana Manner & Ollikainen - Ulvilan surma ja nyt aloitin Albert O. Hirsch - Taantumuksen retoriikka. Harvoin luen nykyään kirjoja mutta nyt lähti käsistä.
Korjaan: Albert O. Hirschman.
Marko Kilven Elävien kirjoihin. Olen lukenut sen aikaisemmin ja haluan tarkistaa oliko se niin hyvä kuin muistin.
Lähetin kerran Kilvelle sähköpostiakin, tosin aiheesta joka ei liittynyt mitenkään kirjoihin. Eipä tuo vastannut.
Ei kai kukaan enää lue kirjoja?
Ian Garner: Sukupolvi Z
Hiukka liian tunteella kirjoitettu