Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12270)

Vierailija
2641/12270 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrid Swan: Viimeinen kirjani.

On jotenkin niin sekavaa kieltä että vähän väliä tulee häh-olo. Onko joku muu lukenut, yhtään samoja fiiliksiä? Oon kyllä lukenut osani kirjallisuushistorian klassikoistakin, että en nyt usko että tässä älyn vähyydestäkään välttämättä on kyse. Ei vaan mee jakeluun tää kirja, tekis mieli jättää kesken.

Vierailija
2642/12270 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin niin sekavaa kieltä että vähän väliä tulee häh-olo. Onko joku muu lukenut, yhtään samoja fiiliksiä? Oon kyllä lukenut osani kirjallisuushistorian klassikoistakin, että en nyt usko että tässä älyn vähyydestäkään välttämättä on kyse. Ei vaan mee jakeluun tää kirja, tekis mieli jättää kesken.

Oon lukenut. Kirja oli alkuun hieman sekavan oloinen, mutta minut se tempaisi yllättävästi mukaansa. Yhtäkkiä koko kirja olikin luettu, vaikka alku olikin hämnentävä.

Luen juuri nyt Adichien Purppuranpunainen hibiskus. Kävin juuri hakemassa kirjastosta lomaluettavaksi muita saman kirjailijan kirjoittamia teoksia, koska tämä oli niin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/12270 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut. Kirja oli alkuun hieman sekavan oloinen, mutta minut se tempaisi yllättävästi mukaansa. Yhtäkkiä koko kirja olikin luettu, vaikka alku olikin hämnentävä.

Luen juuri nyt Adichien Purppuranpunainen hibiskus. Kävin juuri hakemassa kirjastosta lomaluettavaksi muita saman kirjailijan kirjoittamia teoksia, koska tämä oli niin hyvä.

Adichie on kyllä loistava. Kaikki muut teoksensa iskevät täysillä, paitsi Americanah (en muista suomennoksen nimeä), vaikka ihan hyvä ja mielenkiintoinen sekin oli.

Vierailija
2644/12270 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo Deus Huomisen lyhyt historia.

Vierailija
2645/12270 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni Mustosen Paimentyttö. Kirjan jo lukeneet, suositteletteko?

Monet kirja-arvosteluja kirjoittavat bloggaajat tuntuvat tykästyneen kys. kirjasarjaan, mutta itse olen lukenut kolmasosan kirjasta eikä enää jaksa kiinnostus riittää lukemaan jatkuvasta lypsämisestä tai kiukuttelevista piioista. Kannattaako jatkaa vai siirtyä suosiolla toisen kirjan pariin?

Vierailija
2646/12270 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jorn Lier Horst: Suljettu talveksi. Kesän ensimmäinen dekkari ja ensimmäinen lukemani kirja kyseiseltä kirjailijalta. Vaikuttaa erittäin lupaavalta.

Mihin tämä sijoittuu? Minulle dekkarissa tärkeää on paikka. Siksi tykkään lukea esim ruotsalaisia ja suomalaisia dekkareita. Ihania paikkoja ovat Turku, Gotlanti Porvoo, Ystad, Fjällbacka, Naantali, Lauttasaari. ....

Vierailija
2647/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friedrich Nietzsche yli-ihminen. Luen sen varmaan neljättä kertaa. Kelpo kamaa.

Vierailija
2648/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on KingMe, Lucy Lennoxilta. Kovin menestynyt, myynyt hyvin.

Vierailija
2649/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yuval Noah Hararin 21 oppituntia maailman tilasta

Vierailija
2650/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Lykke: Ei, ei ja vielä kerran ei

Norjaan sijoittuva, keski-ikäisen naisen elämää ja ihmettelyä. Vasta ihan alussa, mutta kirjan opettajan tuntemukset niin tuttuja ja samaistuttavia. Ei ole aina silä miltä näyttää.

Vierailija
2651/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noah Solloway - Descent

Vierailija
2652/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura YLindstedtin Ystäväni Natalia on edelleen kesken. Ikinä ei muka tule sopivaa hetkeä keskittyä siihen.

Anna-Leena Härkösen uusimman (Kenraaliharjoitus) luin eilen, ihan hirveä kirja. Juoni ohut, dialogi outoa, stereotypioita.

Vierailija
2653/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura YLindstedtin Ystäväni Natalia on edelleen kesken. Ikinä ei muka tule sopivaa hetkeä keskittyä siihen.

Anna-Leena Härkösen uusimman (Kenraaliharjoitus) luin eilen, ihan hirveä kirja. Juoni ohut, dialogi outoa, stereotypioita.

Härkösen uusin sai huonon arvosanan Hesarin kriitikolta. No toisaalta se edes huomattiin.

Vierailija
2654/12270 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin jälleen lukemaan L. M. Montgomeryn Sinistä linnaa. Olen lukenut sen monta kertaa aiemminkin, se on mukava rakkaustarina.

Samoin kesken on Sherlock Holmesin seikkailut. Tykkäsin tosi paljon lapsena Jeremy Brettin esittämästä Sherlockista, ja olen saanut hänestä aivan erilaisen kuvan tv-sarjan pohjalta kuin tästä novellikokoelmasta. Kirjan pohjalta huomaan, että Holmes onkin tosi huumorintajuinen ihmisystävä, vaikka tv-sarjassa hän tuntui kylmäkiskoiselta ja ystäväänsä ja muita ihmisiä hiukan nenänvartta pitkin katsovalta kärsivältä nerolta.

Oletko lukenut Colleen McCulloughin Missalonghin naiset? Se on periaatteessa plagiaatti Sinisen linnan perustarinasta mutta sovitettuna Australian oloihin. Jos pidät Sinisestä linnasta, pidät luultavasti Missalonghin naisistakin.

Vierailija
2655/12270 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain luettua nyt sen Ystäväni Natalian ja aloitin Riitta Jalosen Kirkkauden.

Vierailija
2656/12270 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bojan Pozar & Igor Omerza:

Melania Trump -Tämän Ajan Tuhkimotarina 

Oli pakko ostaa kun makso vain vitosen.. hehhe, en meinannut kehdata.

En oo päässyt etusivua pidemmälle, vaikka jo keväällä ostin. Tämä ei kerro trump-ajoista, varmaan enemmän lapsuudesta tms, en tiedä.. Kellehän ton kehtaisi antaa lahjaksi, on kovakantinen ja ihan uusi.

Vierailija
2657/12270 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adam Smith - Kansojen varallisuus ja on muuten hyvä!

Vierailija
2658/12270 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu <3

Vierailija
2659/12270 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nina Lykke: Ei, ei ja vielä kerran ei

Norjaan sijoittuva, keski-ikäisen naisen elämää ja ihmettelyä. Vasta ihan alussa, mutta kirjan opettajan tuntemukset niin tuttuja ja samaistuttavia. Ei ole aina silä miltä näyttää.

Nyt olen lukenut koko kirjan. Alussa vielä intoilin, mutta loppua kohden petyin enemmän ja enemmän. Sinnittelin loppuun. Eronneen naisen elämästä ei tietysti saa kauhean paljon uutta ja kiehtovaa kerrottavaa.

Vierailija
2660/12270 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica Fellowes - The Mitford Murders

Sekoittaa faktaa ja fiktiota, sillä tapahtumien keskiössä oleva Nancy Mitford (kirjassa 16-18-vuotias) ja hänen sisaruksensa ovat olleet ihan oikeita ihmisiä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Mitfordin_sisarukset . Kirjan päähenkilö on kuitenkin 18-20-vuotias fiktiivinen Louisa, joka monen kommelluksen jälkeen päätyy Mitfordeille lastenpiiaksi. Kirjassa tapahtuu murha (sekin ihka oikeasti tapahtunut v.1920) ja sitten eteen juoksutetaan iso kasa outoa sakkia: kunnianhimoisia poliiseja, hirviöluonteisia setiä, vääriä henkilöllisyyksiä, vanhoja leidejä, omalaatuisia aatelisia ja yksi hyveellinen mutta ah-niin-epävarma nuori nainen (Louisa), joka taistelee saadakseen köyhistä oloista nousseena itselleen paremman tulevaisuuden. Toisin sanoen, tarinassa on kaikkea mahdollista ja sitäkin aivan liikaa. Vähemmänkin juonikiemuroita olisi ollut ihan tarpeeksi. Kaikkein eniten minua ärsytti tekopirteä ja itsetietoinen Nancy, jonka höpinää ja käyttäytymistä en olisi lainkaan jaksanut.

Tämä on kirjasarjan ensimmäinen osa ja sarjasta on tulossa kuulemma kuusiosainen eli jokainen Mitfordin tyttäristä saa itselleen pääosan, ja toinen kirja onkin jo markkinoilla. Jessica Fellowes on minulle tuttu Downton Abbey -tv-sarjasta kertovista kirjoistaan, joista yhden omistankin (Downton Abbey: A Celebration), hänhän on DA:n luojan ja käsikirjoittajan Julian Fellowesin veljentytär. Mitä Jessica faktakirjoissaan saa ihastuttavasti tuotua esiin, sen hän valitettavasti fiktiokirjassaan menettää valtavaan juonirykelmään ja henkilögalleriaan sotkeutumalla. Enpä taida vaivautua Mitford Sistersin kakkososaa tai muitakaan niistä lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme