Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jorvi vai naistenklinikka?

Vierailija
07.08.2018 |

Synnyttäjät auttakaa! Kumpaa suosittelette? Hyvät ja huonot puolet esiin kiitos.
Odotan esikoistani enkä osaa päättää..googlesta löytyi vain 11vuotta vanhoja kokemuksia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa synnäri on nykyään Espoon sairaalassa. Siellä on yksityishuoneet ja läheiset saa muistaakseni olla 24/7 ei vierailuaikoja ollenkaan (tästä en ole satavarma!)

Olen itse ollut töissä tuolla, mutta en siis synnärillä. Nuo omat huoneet on tosi kiva juttu ja niistä sataa paljon kiitosta. Toisaalta naistenklinikka on oikein hyvä paikka myös ja valtavan asiantuntevaa porukkaa. Jos yhtään on mitään poikkeavaa tai riskejä niin sitten naistenklinikka. Muuten ei merkitystä, Espoon sairaala on tosi hyvä.

Vierailija
2/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko oikeasti valita? Meille ainakin sanottiin suoraan, että hesalaiset synnyttävät Naistenklinikalla ja espoolaiset Jorvissa. Nyt kokemuksia on molemmista, eikä pahemmin eroa ole. Kolmonen syntynee "säännön" mukaan Jorvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon sairaalassa on ainakin hienot uudet modernit tilat ja omat huoneet, ei tarvitse huonekavereita katsella ;D

Vierailija
4/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kokemukset on vanhoja - 80-luvulta. Kaksi ensimmäistä Jorvista ja kolmas naistenklinikalta. Vantaalaisena piti silloin mennä ensisijaisesti Jorviin, mutta kolmas synnytys oli ennakkoon sovittu leikkaus niin piti mennä Naistenklinikalle. Kuulin monelta ennakkoon miten huono Naistenklinikka on (ryhmähuoneet, huono ruoka jne) ja uudehko Jorvi paljon parempi. Vaan eipäs pitänyt kohdallani paikkaansa. Jorvissa tuli ajoittain tylyäkin kohtelua niin synnytyssalissa kuin osastollakin (viikko molemmilla kerroilla) eikä ruoka ollut mitenkään parempaa. Naistenklinikalla oli samassa huoneessa 4-6 henkilöä, mutta niin mahtavan lämmin ja huolehtiva henkilökunta ettei sekään haitannut. Moni asia on varmasti molemmissa paikoissa muuttunut, mutta et voi ennakkoon tai myöhemminkään tietää mikä ois sulle paras valinta. Jokainen kokemus on erilainen kuten kaikki syntymät ja synnyttäjätkin.

Vierailija
5/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just kävin Jorvissa (en tällä kertaa synnyttämässä), ja hississä tuli vastaan vastasyntynyt perheineen. Ihmettelin että eikö ne nykyään synnytä Espoon sairaalan puolella, niin kuulemma siellä oli niin ruuhkaa, että osa synnyttäneistä menee vielä vanhalle puolelle. Itse ei saanut valita kummalle puolelle.

Et muuten ap voi välttämättä valita itse sairaalaa ruuhkien takia. Helsinkiläinen ystäväni ohjattiin tällä viikolla käynnistykseen Jorviin, koska Naistenklinikalla on ylitäyttä.

Vierailija
6/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän espoolaisia jotka joutuneet synnyttämään Lohjalla........

Vierailija
7/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset on 20v takaa mutta silloin ainakin ihan ehdottomasti naistenklinikka. Molemmat kokeiltu...

Vierailija
8/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helsinkiläinen ja valitsin ennakkoon naistenklinikan, mutta sitten viime hetkellä käskettiin kuitenkin Espoon sairaalaan, eli oikeasti ei voinut valita eikä vaikuttaa asiaan. Hyvä se espoon paikka oli kyllä.

Vierailija
9/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin ekalla neuvolakäynnillä kummassa haluan synnyttää, ja asun siis Helsingissä. Jorvissa olen itse töissä joten valitsin Naistenklinikan, ja toivottavasti sinne pääsen.

Vierailija
10/35 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla oli todella upeaa henkilökuntaa. Kätilöt kävivät vuoronsa jälkeenkin kyselemässä vointia ja käymässä läpi synnytystä (oli traumaattinen).

Jorvissa ei edes uskottu synnytyksen alkavan ja edes epiduraalia ei saanut enää, kun lopulta suostuivat katsomaan kohdunsuuta ja vartin päästä lapsi olikin ulkona. Aikaa olisi ollut, mutta kun tilannetta ei tarkistettu missään kohtaa odotellessa. Muutenkin hommat vähän mitä sattuu.

Lapset nyt 6v ja 4v.

Vierailija
11/35 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, löytyisikö uudempia kokemuksia? :)

Vierailija
12/35 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenklinikallai oli todella upeaa henkilökuntaa. Kätilöt kävivät vuoronsa jälkeenkin kyselemässä vointia ja käymässä läpi synnytystä (oli traumaattinen).

Jorvissa ei edes uskottu synnytyksen alkavan ja edes epiduraalia ei saanut enää, kun lopulta suostuivat katsomaan kohdunsuuta ja vartin päästä lapsi olikin ulkona. Aikaa olisi ollut, mutta kun tilannetta ei tarkistettu missään kohtaa odotellessa. Muutenkin hommat vähän mitä sattuu.

Lapset nyt 6v ja 4v.

Minulla täysin sama kokemus 10v takaa. Oli aika traumaattinen enkä mene enää Jorviin nyt kolmatta synnyttämään, ellei pakoteta. Ainakin tuohon aikaan henkilökuntaa oli aivan liian vähän ja noita kokemuksia oli muillakin, ettei epiduraalia saa.

Vierailija
13/35 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorviin en enää jalallani astu, oli kuinka hienot huoneet tahansa (ja mun tuurilla kuitenkin joutuisin sinne vanhalle puolelle).

Naikkari olisi toiveissa, ja etenkin Perhepesähotelli, niin kuin varmaan monella muullakin. Siis jos Luoja suo. Jorvissa tavattoman epätasalaatuista palvelua, mikä saa entistäkin herkemmälle, kun ei voi koskaan tietää, kuka sieltä tulee ja millä potilaan kohtaamisasenteella.

Vierailija
14/35 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen synnyttänyt, enkä löydä kummastakaan paikasta mitään valittamista, ammattilaisia kohtasin.

Vierailija
15/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta henkilöä naistenklinikalla voi nykyisin olla samassa huoneessa. Siellähän on ollut remonttia, mutta onko nykyisin yksityishuoneita?

Huudellaanko terveystietoja kaikkien samassa huoneessa kuulleiden kesken vai osaavatko hoitajat noudattaa yksityisyyttä?

Vierailija
16/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla syntyy noin 25 lasta päivässä. Kuinka monta kätilöä siellä on kerrallaan työvuorossa?

Vierailija
17/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NKL, Jorvista kotiudut pahimmillaan sinkkiarkussa. Pätee myös saman talon naistenpoliin. Ammattitaito puoskaritasoa.

Vierailija
18/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NKL, Jorvista kotiudut pahimmillaan sinkkiarkussa. Pätee myös saman talon naistenpoliin. Ammattitaito puoskaritasoa.

Jorvissa ei ole naistentautien poliklinikkaa. Joskus on ollut, mutta ei enää vuosiin.

Vierailija
19/35 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvin on nykyisin nimellä Espoon sairaala. Kokemuksia Espoon sairaalasta?

Vierailija
20/35 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jorvin on nykyisin nimellä Espoon sairaala. Kokemuksia Espoon sairaalasta?

Onko tuoreempia kokemuksia? Instagramin perusteella ainakin ne on valovuoden jäljessä Espoossa versus NKL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi