Kriisiavusta kehotetaan vaan jaksamaan
Soitin kriisiapuun.Kerroin asiani.Tietyn ajan päästä sanottiin,että aika loppuu (vaikka olis ollut puhuttavaa) ja sanottiin ,että soita uudestaan jos tilanne ei parane. Mitä vittua? Etukäteenkään
tai kesken puhelunkaan ei sanottu,että puheaika rajattu. Puhelun lopuks toivotettiin soittamaan uudestaan samaan numeroon,jos tarvii.
Kommentit (45)
Mitä jos et kuormita kriisiapua vaan otat vastuun omasta elämästä? Lopetat sen itkemisen ja lähdet ystävien kanssa leffaan + syömään. Käyt salilla jossain mukavassa jumpassa? Ei kaikki voi aina mennä sinun itkun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos et kuormita kriisiapua vaan otat vastuun omasta elämästä? Lopetat sen itkemisen ja lähdet ystävien kanssa leffaan + syömään. Käyt salilla jossain mukavassa jumpassa? Ei kaikki voi aina mennä sinun itkun mukaan.
Olipa taas mahtava neuvo esim. itsemurhan partaalla olevalle. Ja kaikilla ei ole ystäviä. Joten ole hiljaa kun et mitään ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä kommentti.
Kokeile psyk.päivystystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas mahtava neuvo esim. itsemurhan partaalla olevalle. Ja kaikilla ei ole ystäviä. Joten ole hiljaa kun et mitään ymmärrä.
Kaikilla on ystäviä ellei itse ole ajanut niitä pois itkemällä kokoajan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on ystäviä ellei itse ole ajanut niitä pois itkemällä kokoajan. :)
T. Empatiakyvytön idiootti :)
Kerran olen soittanut itsekin kriisipuhelimeen (olin ihan itsemurhan partaalla ja niin epätoivoinen, että tuli soitettua.) Nainen, joka vastasi, alkoi selittää omasta narsistiäidistään ja oletti automaattisesti että olen jokin narsistin uhri (en ole.) Voi luoja mitä tyyppejä siellä vastailee puhelimeen...
Loppujen lopuksi ihminen on yksin asioidensa kanssa. Anna itse itsellesi se mitä et voi muilta saada.
Eli jos olet seksinpuutteessa-masturboi.
Jos tarvitset kuuntelijaa -puhu itsellesi. Itseään voi terapioida mm. lainaamalla kirjastosta itsehoito-oppaita ja psykologian kirjoja. Näin minäkin joudun tekemään kun en pääse kelan korvaamaan terapiaan. Yksin on ihmisen pärjättävä.
Niin totta. Oon ollut enemmän tai vähemmän masentunut 12 vuotta. Oon käynyt hoidossa osastolla ja juttelemassa. Lääkityskin on. Välillä menee paremmin, mutta huonoina hetkinä, kun oon apua hakenut, niin mulle viimeksi todettiin, että "kohta oot täällä kuitenkin taas". Varmaan ihan totta, mutta saako hoitohenkilökunta puhua noin? No oon oon ajatellut elää niin kauan kuin jaksan ja tehdä sitten sen lopullisen päätöksen. Apua on turha enää hakea, kun ei se auta kuin hetkeksi kerrallaan. Vika on varmasti minussa, mutta elämä on niin rankkaa sairauden takia, etten pysty/jaksa muuttaa elämääni.
Tuttuni soitti kriisipuhelimeen ja sai "jonotusnumeron" kolmen viikon päähän. Sääliksi kävi...
Ei kukaan pidä siitä itkijästä kun meillä kaikilla on välistä aina vaikeaa. Minulle oman lemmikin kuolema oli ihan kauheaa aikaa kun hamsterini oli yöllä kuollut! Mutta en jäänyt itkemään sitä vaan lähdin lomalle ystävien kanssa ja aloitin käymään salilla. Itku tulee mutta elämä voittaa mutta älä vollota vaan tee jotain. Kukaan ei halua olla märehtijän frendi! Ai niin minun äiti ja isä maksoi minulle suruni takia loman! Joten kysy sinäkin jos vanhemmat sponssaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pidä siitä itkijästä kun meillä kaikilla on välistä aina vaikeaa. Minulle oman lemmikin kuolema oli ihan kauheaa aikaa kun hamsterini oli yöllä kuollut! Mutta en jäänyt itkemään sitä vaan lähdin lomalle ystävien kanssa ja aloitin käymään salilla. Itku tulee mutta elämä voittaa mutta älä vollota vaan tee jotain. Kukaan ei halua olla märehtijän frendi! Ai niin minun äiti ja isä maksoi minulle suruni takia loman! Joten kysy sinäkin jos vanhemmat sponssaa! :)
Riippuu vaikeuksien tasosta.
Vierailija kirjoitti:
No heko heko taas.
Itselläni on ollut ja on vaikeaa niin hätänumeroon soitto ja kohta ambulanssi vienyt päivystykseen. Siellä yö ja sitten kotia taas...
Mikään instanssi ei korvaa oikeita ystäviä 😢.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut ja on vaikeaa niin hätänumeroon soitto ja kohta ambulanssi vienyt päivystykseen. Siellä yö ja sitten kotia taas...
Ambulanssi ei kyllä tule jos kyseessä on henkinen paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua kun minut on tultu hakemaan ambulanssilla kun olen 112 numeroon kertonut pahasta olostani.
Kyllä tulee ambulanssi hakemaan jos on vaarassa tehdä itselleen tai toisille jotain. Se on yhtälailla akuutti asia kuin vaikkapa sydänkohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan tuli ainakin pari vuotta sitten Tuusulassa. Ja Hyvinkäälle vei.
Minä olen saanut apua kun 112 soittanut. Päivystäjä juttelee jonkun aikaa ja sitten sanoo, että laittaa ambulanssin tulemaan ja onko asuntooni vapaa pääsy? Voinko tulla aukaisemaan alaoven? Sitten on kulunut vartti ja ensihoitajat ovat soittaneet minulle tuntemattomasta numerosta. Juttelua ambulanssissa ja sitten päivystykseen.
Siis yhtä tyhjän kanssa niin kuin olen olettanutkin.