Mitä mieltä miehistä jotka ajavat perheessä paremmalla autolla kuin vaimonsa?
Sillä tavalla, että perheessä toinen auto on selvästi parempi ja uudempi ja toinen vanhempi. Molemmat vanhemmat käyvät töissä ja molemmat myös vievät lapsia satunnaisesti. Jos mies laittaa vaimonsa ajamaan tonnin autolla ja itsellä uudehko Audi tai Mersu alla niin mitä ajattelet tällaisista aviomiehistä? Usein miehillä kai on parempi palkka joten siinä mielessä oikeutettu jos auton on hankkinutkin?
Kommentit (21)
Sama elintaso molemmille. Jossei ole varaa kahteen mersuun tai bemariin, älkää ostako ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa? Minun tuntemissani perheissä on kaksi aikuista, toimivat miten itse haluavat. Monilla naisilla on muuten miestään parempi palkka.
Ja silti narisevat jostain naisten eurosta?
Aina miehet ajaa paremmalla autolla kuin vaimo. No ainakin 90 prosenttisesti.
Moni nainen myös haluaa pienemmän auton, koska se on kaupungissa näppärämpi ja helpompi parkkeerata ja varsinkin pieniä naisia tuskin tuntuu ahtaaltakaan. Pitkille pienessä kärryssä voi loppua säätövarat penkistä.
Meillä mies tienaa huomattavasti paremmin kuin minä, mutta ajaa silti perheen "huonommalla" eli vanhemmalla ja pienemmällä autolla. Hän haluaa että ajan turvallisemmalla autolla kuin hän.
Se, joka kuskaa pennut, ajaa paremmalla autolla. Tai parempi , jos kaksi hyvää oikeaa autoa sillä paska-audin hinnalla.
No en mitään mieltä.
Minä en aja millään tonnin autolla, mutta halvemmalla kuitenkin kun mies. Auto ei ole minulle mitenkään tärkeä, se on kulkuväline, jolla käyn lähinnä töissä, kaupassa ja kuskaan lapsia. Toki auton pitää olla kunnossa. Miehelle auto on tärkeämpi, hän ajaa työnsä takia paljon ja on ihan luonnollista, että vaatii silloin autolta enemmän. Minua asia ei haittaa, mies maksaa itse autonsa. Minä käytän omia rahojani mielummin johonkin muuhun, kuin kalliiseen autoon.
Mä olen nainen ja tykkään ajaa isoilla maastureilla. Mua ei mitkään kauppakassit kiinnosta. Ajakoot miehet niillä jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa? Minun tuntemissani perheissä on kaksi aikuista, toimivat miten itse haluavat. Monilla naisilla on muuten miestään parempi palkka.
Ja silti narisevat jostain naisten eurosta?
Ai narisevat? Minä luulen, että eivät. Minä luulen, että narisijat ovat niitä matalapalkka-alojen naisia, jotka ihan syystä narisevat. Siksi toiseksi, minulla on parempi palkka, kuin miehillä keskimäärin. Silti se on mielestäni matala koulutukseeni ja osaamiseeni suhteutettuna.
Kai oikeasti tajuat, että naiset eivät ole yksi yhtenäinen ryhmä, vaan erillisiä yksilöitä erillisine mielipiteineen.
Porukoillakin mutsi tykkää enemmän opel moccasta kuin edellisestä RAW4:stä. Kuulemma oli liian iso toyota. Niin ja mutsi siis ajaa porukoiden autolla työnsä ja faijalla on vanha vuosituhannen vaihteen avensis tilapäisautona, jos sattuu tarvitsemaan.
Että tosiaan voi olla ihan naisestakin lähtöisin pienen auton kaipuu.
En osaa olla mtään erityistä mieltä. Meillä on kaksi autoa ja tapauskohtaisesti valitaan se auto, jolla jompi kumpi ajaa. Ehkä joku kokee, että isompi auto enempi miehen auto, koska hän kulkee pidempää matkaa useammin ja ainakin talviaikaan on mukavampi pidempiä välilatkoja taittaa kun voi tehdä sen hieman isommalla kärryllä, vaikka ei 2. auto (vw golf) mikään ihan kaikkein pienin auto myöskään ole. Naapurin isännällä on työsuhdeauto ja koska on hänen työsuhteensa, niin ajelee tuolla autolla enemmän kuin puolisonsa.
Parisuhde on naisen kiusaamista. Niin yhteiskunnan, puolison kuin Kai Telanteen näkökulmasta.
Pysykää vapaina, siskot! Mies tarvitaan vain yhteen juttuun. Ei sen vuoksi tarvitse kynnysmatoksi ruveta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tienaa huomattavasti paremmin kuin minä, mutta ajaa silti perheen "huonommalla" eli vanhemmalla ja pienemmällä autolla. Hän haluaa että ajan turvallisemmalla autolla kuin hän.
Sulla on ihmemies. Mä en saa ajaa mieheni autolla ollenkaan ja omallanikaan en kun mieheni on kyydissä. En saanut edes koeajaa mieheni autoa.
EiIkinäVihille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ihmemies. Mä en saa ajaa mieheni autolla ollenkaan ja omallanikaan en kun mieheni on kyydissä. En saanut edes koeajaa mieheni autoa.
Siis haloo, et saa ajaa miehen autolla? Ja kattelet tällaista miestä koska...?
EiIkinäVihille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui! Jos et ole ihan hirveän huono kuski on sulla varsinainen minäminä-mies kumppanina. En ymmärrä tuollaista epäluottamusta ellei ole teoilla ansaittua.
Auton merkki, malli ja ikä eivät merkkaa minulle mitään. Mutta sen on oltava turvallinen ja kunnossa. Kyydin sillä lapsia.
Mieheni korjaa autoja työkseen, mutta mielenosoituksena hän ei ole mm. vaihtanut minulle renkaita tai tehnyt jarruremppaa. Renkaat vaihdoin itse, rempan teetin toisella korjaamolla. Parisuhteen saama kolhu ei ole parantunut. Puolisolle mököttäminen lasten turvallisuuden kustannuksella ei ole yhdentekevä asia.
Mä en millään isolla rohjakkeella rupea ajamaan. Mulle pitää olla pieni ja näppärä koska niin olen itsekin. Anteeks nyt kamalasti kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Auton merkki, malli ja ikä eivät merkkaa minulle mitään. Mutta sen on oltava turvallinen ja kunnossa. Kyydin sillä lapsia.
Mieheni korjaa autoja työkseen, mutta mielenosoituksena hän ei ole mm. vaihtanut minulle renkaita tai tehnyt jarruremppaa. Renkaat vaihdoin itse, rempan teetin toisella korjaamolla. Parisuhteen saama kolhu ei ole parantunut. Puolisolle mököttäminen lasten turvallisuuden kustannuksella ei ole yhdentekevä asia.
Siis haloo tännekkin.. Eikö olisi parempi erota?
En ajattele mitään erikoisempaa. Omat vanhempani ajavat noin, isän auto on isompi ja hienompi, koska työnsä takia pitää kuljettaa paljon isoja tavaroita ympäriinsä. Äitille taas kelpaa pienempi auto, jolla pääsee töihin ja kauppaan.