Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erolla uhkailu

Vierailija
07.08.2018 |

Haluaisin vaihtaa ajatuksia täällä tästä, ettei tarvitse pohtia yksin eli kiitos, jos kommentoitte.
Mieheni on usein riitojen yhteydessä uhannut erolla ja teki niin taas. Meillä on ollut isoja ongelmia, mutta toistaiseksi niistä on selvitty. Sinällään kyllä olisi mahdollistakin, että meille tulidi ero, mutta suhteemme tähän astisten vastavien kriisien seurauksena ei ole tullut. Kummallakin on ollut vielä tunteita ja halua yrittää.
Minulla on paha hylätyksitulemisen kammo ja mies tietää sen. En ole uskaltautunut koskaan oikeaan kunnon suhteeseen kenenkään kanssa sen takia aiemmin. Mies taas on eronnut jo kolme kertaa avioliitosta.

Nyt hän siis riidan yhteydessä sekä haukkui että nosti taas esiin eromahdollisuuden. Pyysi seuraavana päivänä anteeksi haukkumista, vaikka sanoi, että se oli ansaittua. Eromahdollisuus jäi yhä auki, en saanut jälkeenpäin selvää, miten vakavissaan hän sitä tarkoitti ja onko hän nyt eroamassa.

Olen aika puhki tähän koko tilanteeseen. Toisaalta en halua erota, sillä minulla on vielä tunteita ja uskoisin ongelmiin löytyvän jotain ratksisuja. Toisaalta on raskasta elellä erouhan alla ja jokainen tällainen kerta verottaa todella paljon luottamustani häneen ja uskoa koko suhteeseen.

Asiasta pitäisi puhua, mutta taas se olen minä, joka joudun avaamaan keskustelun asiasta. Viimeksi puhuessamme, kun kysyin, haluaako hän erota, hän ei suostunut sanomaan, mitä haluaa, vaan vyörytti siitä vastuuta minulle, että 'siitä pitää keskustella'.

Miten tässä nyt olisi järkevintä toimia? Minusta tuntuu että haluaisin häneltä selkeän tahdonilmaisun siitä, mitä hän itse haluaa, ennen ns. keskusteluja. Käytännön ratkaisuista voi sitten lisäkeskustella, miten ero toteutetaan, jos siihen päädytään. Ja jos jatketaan, voi keskustella käytännön tavasta ratkoa ongelmaa. Minusta hänen.putäisi nyt ensin itse muodostaa käsitys siitä, mitä oikeasti haluaa.

Näkemyksiä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa olet tehnyt miehellesi, kun hän puhuu alkuperäisestä riidan aiheesta sinua syyttäen? Kun itse sen tunnustat, oletko muuttunut niin ettet tekisi enää samaa miehellesi?

Menemättä tarkempiin yksityiskohtiin, ei ole "tunnustettavaa", vaan on iso ongelma, joka on ollut läsnä suhteessamme monta vuotta ja jonka joko voi ratkoa käytännön tasolla tai sitten ei. Olemme yrittäneet eri keinoja, voi olla, ettei ratkaisuja edes löydy ja ero tulee elämien yhteensovittamattomuuden vuoksi lopulta. Minulle pääongelma on nyt kuitenkin tämä erolla uhkailu ja sen seuraukset. Jos ei ole koko suhdetta enää, niin sitten se toinen vaikea ongelma poistuu päiväjärjestyksestä samalla.

Ap

Vaikea sitten neuvoa, kun ei tiedä mitä pohjalla on. Jos siellä on todella kitkerä tapahtuma, ei sen yli pääse ainakaan teidän kommunikaatiotavalla. Luottamuskin lienee menetetty puolin ja toisin. Tutki mitä on henkinen väkivalta, se liittyy kenties teidän suhteeseen asioiden käsittelytavassa. Kumpikin vain satuttaa toista, kaivatte omaa ja yhteistä kuoppaa syvemmälle. Jos täältä neuvottaisiin sinua, että ero on hyvä tai huonoksi, jää miehen näkemys tapahtumiin kuitenkin kuulematta.

Kiitos kuitenkin kommentista.

Nyt aloin epäillä, että mies on päättänyt ehkä erota saatuaan multa ensin rahaa. Olin nimittäin luvannut hänelle yhden työkeikan, ja hän soitti äsken siihen liittyen todella ystävällisesti puhuen ja pyysi siihen liittyen tarvittavia tietoja. Vaikka siis joitain tunteja sitten poistui kotoa todella vihaisena. Hän pystyy olemaan halutessaan tosi uskottavasti ystävällinen, vaikka olisi sisäisesti kuinka raivoossaan. Kiva nyt sitten olla syksyn ajan kotona tällaisin epäilyksin, en osaa luottaa nyt yhtään, melkein pelottaa ajatella sitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla