Posti jakaa edellisen asukkaan postit meille
Meille tulee lähes päivittäin edellisen asukkaan posteja, mitä niille pitäisi tehdä? Ei jaksaisi aina niitä roudata takaisin postin laatikkoonkaan. Saako millään loppumaan? Näitä alkoi tulemaan heti sen kuukauden jälkeen kun postin jälleenlähetyspalvelu (?) loppui muuton jälkeen.
Kommentit (50)
Mitä se auttaa, että soitan postiin kun muiden posteista on kyse. En minä kai niiden kulkuun voi vaikuttaa? Vai voinko?
Mihin vanhaan osoitteeseen lähetetty posti ylipäätään päätyy? Mihin menee sen jälkeen kun se palauttaa postilaatikkoon?
No eiköhän se poismuuttanut kohta ihmettele kunnes tule postia ja soittaa Postiin että missä hänen postit on.
Mä olen heittänyt väärän ihmisen postit paperinkeräykseen, en ole tilannut niitä itselleni
Ennen Postilla oli sentään vastuu kuljettamastaan postista, ei enää. Roiskitaan miten sattuu mihin sattuu luottamuksellisetkin postit. Meidän postit menee naapureille ja niiden posteja tulee meille, jotkut häviää ikuisiksi ajoiksi. Posti ei vastaa.
Kunhan ei sitten jakelija melua naapuriin tulevia posteja oihan läpi liikkuessa, häiriintyneet pennut tarttuvat heti siihen huutelullaan.
Sellainen poikii vastaavalle reklamaatiota.
Yleensä muuton aikana tajuaa ohjata lopullisesti postit uuteen paikkaan, ainakin tärkeimmistä.
Heität roskiin. Minä kyllästyin vuoden jälkeen edellisen naapurin asukkaan postien postiin kiikuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa, että soitan postiin kun muiden posteista on kyse. En minä kai niiden kulkuun voi vaikuttaa? Vai voinko?
Kun ilmoitat postille (järein sanoin), ettei kyseinen hlö asu enää sinun osoitteessasi, etkä halua posteja riesaksesi ja pyydät laittamaan sulun ko. henkilön tietoihin sinun osoitteellesi, niin alkavat katsoa tarkemmin. Samoin voit teipata oveen lapun (järeäsanaisen), että ko henkilön posteja on turha tunkea sinun laatikkoosi. Postissa ovat hieman pehmeäpäisiä... Niille pitää selittää, että pitää etsiä ko. henkilön uusi osoite kun ne eivät sanomatta ymmärrä.
Itse vein vain tylysti kirjelaatikkoon postimerkittä ja huomiokynällä kirjoitettuna niin loppui se riesa.
Posti ei sinänsä tiedä, onko teillä joku diili edellisen asukkaan kanssa. Postille voi ilmoittaa, kenen postit saa osoitteeseen jakaa ja ilmoittaa, että edellisen asukkaan osoite on muuttunut. Pois niitä ei saa heittää, koska se on rikos. Pieni sellainen, mutta kuitenkin.
Posti on ihan sekaisin. Ikinä ennen meille ei ole tullut naapureiden joulukortteja yhtä paljon kuin viime jouluna!
Jos sinulla on sen edellisen asukkaan osoite tai puhelinnumero, tiedota hänelle ongelmasta.
Voit kerätä postia vaikka viikon ajalta, kirjoitat päälle ruksin ja "ei asu enää tässä osoitteessa" ja viedä sen sitten ohikulkiessasi lootaan. Tuskin kenellekään nyt niin kamalasti tulee postia, itse saan ehkä pari hassua kuukaudessa, kun laskutkin nykyään on e-laskuja.
Jotain lehtiä en kääntäisi, vaan lukisin ja veisin paperinkeräykseen, kyllä se entinen asukas niitä jossakin vaiheesaa alkaa kaivata ja älyää tehdä osoitteenmuutoksen. Mutta laskut ja viranomaispostin veisin lootaan.
Edellisen asukkaan postit jaetaan osoitteen perusteella. Ei siis voi valitettavasti estää jakoa. Voi vetää rastin osoitteen päälle ja laittaa takaisin laatikkoon, mutta sen enempää ei voi tehdä.
Postin asiakaspalvelukaan ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Posti ei sinänsä tiedä, onko teillä joku diili edellisen asukkaan kanssa. Postille voi ilmoittaa, kenen postit saa osoitteeseen jakaa ja ilmoittaa, että edellisen asukkaan osoite on muuttunut. Pois niitä ei saa heittää, koska se on rikos. Pieni sellainen, mutta kuitenkin.
Jos Postin työntekijä änkee väkisin väärän asukkaan postit mun postilaatikkoon niin en todellakaan syyllisty rikokseen heittämällä ne roskiin. Päinvastoin , postinkantaja syyllistyy työtehtävän laiminlyöntien kun ei vie postia oikealle omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Heität roskiin. Minä kyllästyin vuoden jälkeen edellisen naapurin asukkaan postien postiin kiikuttamiseen.
Näin tein minäkin edellisessä kämpässsä. Aluksi ruksasin osoitteen yli ja vein postit postilaatikkoon. Osa niistä jaettiin uudelleen, osa ei koskaan palannut. Kun edellisen asukkaan postin tulo jatkui useamman kuukauden ilmoitin postille. Ei vaikutusta. Ilmoitin uudellen. Ei vaikutusta. Keräsin postia nippuihin jotka pudotin "väärä osoite" lapun kanssa postilaatikkoon. Ilmoitin postille. Ei vaikutusta. Lopulta vain aloin heitellä postit suoraan lehtikeräykseen, ja vähitellen postin tulo loppui...
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se poismuuttanut kohta ihmettele kunnes tule postia ja soittaa Postiin että missä hänen postit on.
Mä olen heittänyt väärän ihmisen postit paperinkeräykseen, en ole tilannut niitä itselleni
Ei vittu mikä kusipää....
Mitä jos joukossa olisi vaikka joku sairaalan lähettämä oikeasti tärkeä paperi?
Vierailija kirjoitti:
Mihin vanhaan osoitteeseen lähetetty posti ylipäätään päätyy? Mihin menee sen jälkeen kun se palauttaa postilaatikkoon?
Se jaetaan sinne vanhaan osoitteeseen, jos kirjeen päälle ei ole tehty merkintöjä, että henkilö ei asu enää osoitteessa ja yliviivattu osoitetta. Menee muuten jonnekin postin selvitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi niitä tietoja ei voi muuttaessa päivittää?
Exälle kävi kyllä niin, että hänen vanhempansa olivat tilanneet hänelle lehden. Lehti meni vanhaan osoitteeseen, en muista, kuinka selvisi, että lehti oli mennyt sinne jo yli vuoden ajan uuden asukkaan iloksi:)
Tiedätkö entisen asukkaan uutta osoitetta tai onko sinulla hänen puhelinnumeroaan? Yleensä nämä kaupantekovaiheessa kuitenkin tulevat ostajan tietoon. Tai olisiko vuokranantajalla näitä tietoja (ainakin puhelinnumeroa), jos ei kyse ole omistusasunosta? Parasta olisi, jos saat osoitteen selville, että lähetät nuo edelleen entiselle asukkaalle (eli rasti väärän osoitteen päälle, kirjoitat kuoreen uuden osoitteen, työnnät postilaatikkoon), niin tämä saisi tiedon, mihin paikkoihin pitää vielä osoitteen muuttumisesta ilmoittaa. Jos saat vain puhelinnumeron selville, laita tekstaria, että näistä ja näistä paikoista tulee sinulle vielä postia vanhalla osoitteella, ole hyvä ja tee osoitteenmuutos. Itse jouduin asuntokauppojen jälkeen lähettelemään muutaman kerran posteja edelleen myyjille, mutta sen jälkeen taisivat saada kaikkiin paikkoihin muutokset tehtyä, koska nyt ei ole enää muiden posteja laatikosta löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mikään taho enää käytä tavallista postia minkään todella tärkeän lähettämiseen..perillemeno mahdollisuus on häviävän pieni nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Postin työntekijä änkee väkisin väärän asukkaan postit mun postilaatikkoon niin en todellakaan syyllisty rikokseen heittämällä ne roskiin. Päinvastoin , postinkantaja syyllistyy työtehtävän laiminlyöntien kun ei vie postia oikealle omistajalle.
Jos hävitä toisen postia, voit saada sakot ja olet korvausvelvollinen. Ihan sama miten toisen postit olet käsiisi saanut.
Otat postiin yhteyttä ja kerrot asiasi.
www.posti.fi
Joku muu voi soittaa tai laittaa sähköpostia puolestasi.