Mitä järkeä on tehdä lapset nuorena, jolloin ei pysty säästämään?
Mitä järkeä on tehdä lapset nuorena, jolloin ei pysty säästämään ja missaa vuosien "korkoa korolle" -efektin? Moni nuorena lapsia tehnyt kaverini on nyt köyhä kuin mikä, eronnut jne. Itselläni tänä aikana säästetty noin 200 k€ osakesalkku + oma kämppä. Nyt on ensimmäinen lapsi tulossa. Ei huolta taloudesta.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano pahalla, mutta en ymmärrä mikä meriitti joku omistusasunto on. Tai siis että miksi se on parempi kuin vuokralla asuminen.
No olisko vaikka siksi että se omistusasunto on joskus sun. Säästämistä parhaimmillaan, jossain kun se on ihmisen kuitenkin asuttava niin miksi maksaa vuokraa jollekin toiselle kun voi maksaa sitä itselleen.
Riippuu vaan vuokratasosta ja koroista sekä asuntojen arvon kehityksestä, saako tuolla konstilla enemmän kartutettua omaisuuttaan kuin maksamalla vuokraa ja säästämällä.
Minä en vuokralla asu. Se on minulle asumisen kynnyskysymys. Omistan kyllä monta sijoitusasuntoa, mutta itse on vuokralle ryhdy, se on kakkosluokan kansalaisten juttu. Teidän tehtävä on tuottaa meille omistajille lisää rahaa! Näin on hyvä!
Tässä on vastaus ap.
http://www.lily.fi/blogit/pikkuasioita/miksi-lapsia-ei-kannata-hankkia-…
Kun nuorena säästää on vanhana varaa lapsettomuushoitoihin.
Aatteliks ap että se lapsi veis omistuskämpät ja osakesalkut?
En mä usko että talo ois oma tai osakesalkkuja, vaikka lapsia ei meillä olisi. Ehkä oltais remontoitu keittiö tai laitettu lokakaivot, ehkä katto.. Mutta vaihtaisinko ne lapsiin... No tokkopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano pahalla, mutta en ymmärrä mikä meriitti joku omistusasunto on. Tai siis että miksi se on parempi kuin vuokralla asuminen.
No olisko vaikka siksi että se omistusasunto on joskus sun. Säästämistä parhaimmillaan, jossain kun se on ihmisen kuitenkin asuttava niin miksi maksaa vuokraa jollekin toiselle kun voi maksaa sitä itselleen.
Riippuu vaan vuokratasosta ja koroista sekä asuntojen arvon kehityksestä, saako tuolla konstilla enemmän kartutettua omaisuuttaan kuin maksamalla vuokraa ja säästämällä.
Minä en vuokralla asu. Se on minulle asumisen kynnyskysymys. Omistan kyllä monta sijoitusasuntoa, mutta itse on vuokralle ryhdy, se on kakkosluokan kansalaisten juttu. Teidän tehtävä on tuottaa meille omistajille lisää rahaa! Näin on hyvä!
Meillä on sama periaate. Vuokra-asuminen ei ole meitä varten. Vuokraamme kyllä muille asuntojamne.
Miten muita voikaan kiinnostaa, missä vaiheessa kukakin "tekee" lapsensa.
Jos tarve on saada päähäntaputuksia siitä kuinka hienosti olet itse tehnyt, niin ei taida ihan tyytyväinen elämäänsä sitten kuitenkaan olla.
Vai mitä järkeä... minulle ainakin on sopinut hyvin. Ihan ekana tulee mieleen että saan olla lasten ja mahdollisten lastenlasten elämässä mukana mahdollisimman pitkään, kun en tuhlannut ekaa kymmentä vuotta hedelmällisyydestäni omaisuuden haalimiseen.
Meille kaikille raha ei ole tärkein itseisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama periaate. Vuokra-asuminen ei ole meitä varten. Vuokraamme kyllä muille asuntojamne.
Asun vuokralla, mutta edes minä en ole niin tyhmä että asuisin asunnossa jonka omistan, jos harrastaisin asuntosijoittamista. Jos sijoitusasuntoja on useita asutaan niiden tuotoilla itse hulppeasti vuokralla.
Isoin ongelma tuppaa olemaan hyvän kumppanin löytyminen, jonka kanssa voi yhdessä edistää talouttaan ja suunnitella perhettä. Nuoruuden suhteet kestävät harvoin, jos sellaista on. Kaikilla ei ole täydellinen karma ja jos ei kukaan kerro talouden lainalaisuuksista tai ole syntynyt kultainen lusikka pienessä suussa niin siinä sitten olet.
Mä luulen, että jos ei oltaisi tehty lapsia melko nuorena, niin oltaisiin totuttu paljon tuhlailevampaan elämäntapaan. Voisi siis olla niin, ettei sijoituksissa olisi ollut nelikymppisenä sen enempää rahaa kuin lapsiperheenä.
Ihan kivasti on säästetty ja sijoitettu lastenkin kanssa ja hyvää elämää eletty. Nyt lapset ovat teinejä, omakotitalo maksettu ja rahan suhteen isoin ongelma on se, mihin kannattaa sijoittaa kun enää ei ole kyse mistään nappikaupasta, vaan isoista rahoista.