Onko palstalla enää yhtään työtöntä?
Itsekin sain töitä ja hyvin menee. Kuulun siihen porukkaan joka on huonokuntoinen sekä lihava ja kaljakin maistuu, mutta niin vain Sipilän poppoo sai mullekin hommattua töitä. Kiitos hallitus.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut työssä juhannukselta asti, hyvästi yö-unet. Rahaa tosin on kiva saaha, työttömän arki ilman tuloja oli raakaa. Ja tää ei liity kikyloikkaan, vaan siihen, etten enää ollukkaa liian vanha, ja pääsin jopa työhaastatteluun. Nyt jo valmistelemassa siirtymistä uuteen työhön. Ei liity Zipilän vatulointiin ja rosvopolitiikkaan mitenkään. Juha kuulus vankilaa.
Alitajuntaisesti tiedät kuitenkin sen oikean laupias samarialaisen ja se on kukapas muukaan kuin isä aurinkoinen, Juha Sipilä.
Juha lupasi ja piti lupauksensa.
Jos ap:n kysymys olisi esitetty ennen nykyisen hallituksen valtaan tuloa niin sivuja olisi jo tähän mennessä sadan pintaan. Voimme siis empiirisesti kaikki todeta että kyllä työttömyys on vähentynyt todella merkittävästi. Sitähän jo tilastotkin osoittavat. Hyvä Suomi! Hyvä hallitus!
Mulla alkaa 9 euron pesti. Ruokailu työpaikalla maksaa yli kympin. Kun vakituiset työntekijät menee lihapatojen ääreen, minä mussutan omia eväitä.
Mukavan terapeuttisia nämä työkokeilut.
Olen yli 60 vee ja ansiosidonnaisella ollu kohta 3 vuotta.
Enkä töihin edes halua, sillä jään ennen joulua varhennetulle eläkkeelle....
MUTTA olisin aikoinani halunut oikeisiin töihin. Tein pätkäjakson keittiöapulaisena, kun olin velvoitetyöllistettävä.
Paska palkka, paskat työkaverit ja restonomi-koulutuksellani olisin voinut olla koko puljun esimies.
Mutta pääsinpähän eläkeputkeen.
Että vielä vähän aikaa tätä sipilän pelleilyä...
Täällä 55v, yt-neuvotteluissa ,irtisanottu eukko. Sain kenkää 16 vuoden jälkeen. Te-toimistossa kehoitettiin opiskelemaan hoitoalalle. Sanottiin töitä olevan niin paljon, että saa valita. Opiskelin lähihoitajaksi Diakissa, aikuislinjalla, liiton korvauksilla. Olen tehnyt pari lyhyttä sijaisuutta, nyt olen työttömänä. Alalle työnnetään kaikki työttömät, huolimatta sopivuudesta. Lähihoitajia koulutetaan liikaa, heille kaikille ei riitä töitä, koska hoivapaikat tekevät voittoa. Hoitajista on pulaa, mutta palkanmaksajista ei.
.
Jaahas, tämäkin entinen työtön lähtee kohta kahvin juotuaan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen akateeminen pätkätyöläinen, eli työttömyyskuukausia on vuodessa useita. Työtilanteeni ei ole millään tavalla parantunut, vaikka nousukautta hehkutetaan päivittäin joka tuutista..
Sama juttu. Hävettää nämä pätkätyöt tämänikäisenä, kun kolleegoilla on joko pitkä ura takana tai ovat vastavalmistuneina viroissaan. Hattu kourassa täytyy tyytyä lyhyisiin pätkätöihin. Kokemuksen perusteella en kuitenkaan aina ole se osaamattomin ja paskin työntekijä työyhteisössä. Ja paljon on työpaikkoja tullut kierreltyä.
Heh, Sipilä m.y a_ss! Villiintyi ukko vähän liikaa aktiivimalliensa kanssa. Työmarkkinatuki katkaistiin yllättäen tämän aktiivimallin takia, eilen työkkäristä soitettiin ja pahoiteltiin tilannetta. En ollut siks tehnyt/ollut tekemättä mitään väärää, aktiviimallin takia ihmisille lähtee automaattiviestejä jotka ovat puutaheinää. Ei sillä te-toimiston miehelläkään tuntunut olevan hauskaa soitella noita pahoittelupuheluita :(
Olen siis nyt työttömänä/sairaus"lomalla", miten sen nyt ottaa. Terveydentila ei kestä kokopäivätyötä (mm.vakava masennus, onnettomuuden jäljiltä useita leikkauksia). 35 -vuotias nainen, ennen sairastumista ei katkoksia työelämässä mm.kaupan kassa ja oman alan työt, koulutus Markkinointiviestinnän paperit. Nyt hakeutumassa vapaaehtoistyöhön, toiveena päästä rytmiin ja jotenkin antaa panokseni yhteiskunnalle. Vaikka sitten jakelemaan soppaa 2 h viikossa.
Ps. Sama fiilis jäänyt työkokeiluista! Esim.bussilippu edestakaisin maksaa enemmän kuin se 9 e/päivä, ja tein täyttä päivää koulutustani ja osaamistani vastaavia atk-tehtäviä.
Täytyy soitella Sipilällle, ehkä hän järjestää minullekin töitä, kuten ap:lle!
Mä oon hum.kand (hgin yo) ja nyt vartija/vahtimestari.