Epäeettisintä, mitä olet työssä tehnyt?
Mikä on sellaista, mitä sinun ei olisi pitänyt työssäsi tehdä mutta teit kuitenkin? Avaudutaan nimettöminä.
Moralisoijat älkööt sitten tyrehdyttäkö tätä ketjua rähjäämällä ja haukkumalla, kiitos.
Itse voin aloittaa kertomalla kaveristani ensin. Kaverini oli siivoojana, ja käytti vessassa käyttämäänsä liinaa keittiössä asioihin, joita paikan työntekijät koskevat ruokaa valmistaessaan/syödessään. Oli niin kyllästynyt.
Kommentit (49)
Tuntityöntekijöiden palkat meni minun välittämänäni palkanlaskijalle. Usein pyöristin tunteja hieman liikaa ylöspäin tai merkkasin maksettavaksi kokopäivärahan vaikka päivästä olisi kuulunut maksaa vain ateriakorvaus.
Olin kyllä erittäin hyvin kartalla firman taloudellisesta tilanteesta ja tiesin että tähän on varaa. Olin muuten itse kiinteällä kk-palkalla joten en toiminnastani henk. koht. hyötynyt.
Olin pikkujouluvastaava eli tilasin viinit ja niitä jäi yli sellaiset viisi kolmen litran pönikkää.
Ne olivat huoneessani ja vein vain himaan.
Onko paha? Kukaan ei niiden perään kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllä se ala asteeella olii. Sellasta riitelyä se olii paljonn lapsuudessa vanhempieen välillä ja se heijastuu kasvavaan ihmiseen kyllä se vaikuttti.
Itelllä kun ei ole elämää mennyt koviin putkeen niiin siksi sitä tahtoo niin paljon nostaa esille koulutukseeen ja kasvatukseen liittyviä asioita jotta muutt ei niitä sitten joutuiss käymään läpii aina uudestaan ja uudestaan.
Etttä se helpoosti johtaa sellaisiiin kierteisiin mitää ei välttämättä enää jossain vaiheessa sitten enää itsekään pysty käsitttämään. Siiitä syvemmälle aina vaan. Sitteen sitä ehkä huomaaa että sitää voisi vähillä voimilla kiivetä ylöös. Ne onn harvinaisuuksia jotka sieltä nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nuorena hirviö. Ehkä pilvessä/kännissä töissä olo, puntikselle lähtö kesken päivää tai varatun työkaverin paneminen. Sama duuni on muuten edelleen.
Kumilla vai paljaana?
Paljaalla, toistuvasti. Suhde kesti jonkun vuoden.
Annoitko myös tuhkista?
Nope, ei ole mun juttu.
Tottelin esimiestä. Sain moraalittomia ohjeita työhöni ja minulle sanottiin, että työsuhde päättyy ellen tee kuten on käsketty (pätkätöitä julkisella sektorilla).
Olin töissä nuorten narkomaanien katkolla. Mielessäni inhosin jokaista narkkaria, joiden hoitajaksi minut yöllä laitettiin. En arvostanut yhtäkään.
Hieroin selkää ja kuuntelin, mutta mielessäni en ollut ystävällinen enkä empaattinen.
Tein vain rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nuorena hirviö. Ehkä pilvessä/kännissä töissä olo, puntikselle lähtö kesken päivää tai varatun työkaverin paneminen. Sama duuni on muuten edelleen.
Kumilla vai paljaana?
Annoitko myös tuhkista?
Nope, ei ole mun juttu.
Oliko mies edes erityisen varustettu?
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin epäeettisintä oli, että kaupan kylmätiski oli aamulla epäkunnossa, enkä heittänyt koko tiskillistä tavaraa hävikkiin. Kylmäketju oli siis ehtinyt katkeamaan pariksi tunniksi (ajankohta näkyi tietokoneelta). Olisi tullut ihan hirveän iso hävikki ja monta päivää oltaisiin myyty eioota. Kukaan asiakas ei ainakaan tullut valittamaan.
Niin, miksiköhän ei tullut valittamaan?
Oli mite oli, sinä menit ja vaaransit ihmishenkiä eurojen takia !?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumilla vai paljaana?
Annoitko myös tuhkista?
Nope, ei ole mun juttu.
Oliko mies edes erityisen varustettu?
Muistelen lämmöllä.
Joutunut tyrkyttämään asiakkaille ties mitä lisämyyntituotteita. En kyllä enää kauaa ollut kyseisessä työpaikassa vaan kutsumus katkesi tähän kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin epäeettisintä oli, että kaupan kylmätiski oli aamulla epäkunnossa, enkä heittänyt koko tiskillistä tavaraa hävikkiin. Kylmäketju oli siis ehtinyt katkeamaan pariksi tunniksi (ajankohta näkyi tietokoneelta). Olisi tullut ihan hirveän iso hävikki ja monta päivää oltaisiin myyty eioota. Kukaan asiakas ei ainakaan tullut valittamaan.
Ehkä he kuolivat?
Jos niin, todisteet on haudattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä sovittu, ettei nyt aleta jänkyttämään. Koitappa nyt kerrankin olla sanojesi mittainen.
Olin joskus töissä pesulassa pk-seudulla hyvällä alueella, jonne hyvin toimeentulevat ihmiset toivat vaatteitaan. Paikka oli ihan hirveä läävä enkä olisi tuonut sinne omia vaatteitani saati sitten mattoja tai untuvatakkeja.
Mieleen on jäänyt erityisesti yksi nainen joka tuli kysymään jo toista viikkoa myöhässä olevaa Donna Karanin silkkipaitaansa. Paita oli saatu lahjaksi tai tuliaiseksi tai jotain, ja sillä oli siis tunnearvoa. Lupasin tutkia asiaa ja löysin nutun jostain nurkasta lapun "tahraa ei voida poistaa, herkkää materiaalia" kanssa (pesula käytti toista pesulaa alihankintana). Kysyin viinaan menevältä esimieheltäni asiasta, joka ohjeisti että läävän vessassa oli jotain kemikaalia jota voisi tiputtaa tipan silkkipaidalle ja imeä talouspaperilla pois.
Oli kohtalaisen jäätävää siellä likaisessa vessassa jossa ei ollut edes laskutilaa 18-vuotiaana tiputella jotain "syövyttävää"-merkillä varustettua kemikaalia jonkun rakkaaseen silkkipuseroon. Olin ällistynyt, kun tahra tuolla metodilla lähtikin pois, sain höyrytettyä paidan suoraksi ja asiakas tuli hakemaan sen tyytyväisenä.
Peittelin lääkärin pahaa hoitovirhettä. Kadun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä sovittu, ettei nyt aleta jänkyttämään. Koitappa nyt kerrankin olla sanojesi mittainen.
En ole sopinut yhtää mitään. Mulle on ihan yks ja pskan hailee mitä muut sopivat vauva palstalla, mut jos täällä paljastuu järkyttävä rikos ja ihmishenkien vaarantaminen niin todellakin sanon siitä.
Valmistin työssäni osia sukellusveneen torpedoon.
Ollut kännissä töissä, varastanut alkoholia.. No, ravintola-ala, mitä muuta voi odottaakkaan.
Jaakko kolmonen kirjoitti:
Olen heittänyt yli jäänyttä ruokaa bioastiaan. Vaikka ylijäänyttä ruokaa olisi voinut antaa kodittomille tai henkilökunnalle
Kirjoittajan nimimerkki tekee tästä viestistä jotenkin söpön :D
Vokottelin, flirttailin ja jopa vielä rankempaa... kohdistin naimisissa olevaan ns. kunnolliseen mieheen, joka oli työtoveri.
Sitten kerran repesi ihan totaalisesti: suuteli puoliväkisin ja kouri minua. Pyysi anteeksi vuolaasti ja ihmetteli käytöstään.
Minähän tuossa syypää olin.