Epäeettisintä, mitä olet työssä tehnyt?
Mikä on sellaista, mitä sinun ei olisi pitänyt työssäsi tehdä mutta teit kuitenkin? Avaudutaan nimettöminä.
Moralisoijat älkööt sitten tyrehdyttäkö tätä ketjua rähjäämällä ja haukkumalla, kiitos.
Itse voin aloittaa kertomalla kaveristani ensin. Kaverini oli siivoojana, ja käytti vessassa käyttämäänsä liinaa keittiössä asioihin, joita paikan työntekijät koskevat ruokaa valmistaessaan/syödessään. Oli niin kyllästynyt.
Kommentit (49)
Olen puhunut asiakkaille muunneltua totuutta, kuten ylhäältä päin on ohjeistettu. Lisäksi olen monesti tehnyt työni niin kuin on pyydetty, en siis niin hyvin kuin olisi mielestäni pitänyt.
Ja muinaisessa nuoruudessa olin myös puhelinmyyjä. Hävettää.
Varmaankin epäeettisintä oli, että kaupan kylmätiski oli aamulla epäkunnossa, enkä heittänyt koko tiskillistä tavaraa hävikkiin. Kylmäketju oli siis ehtinyt katkeamaan pariksi tunniksi (ajankohta näkyi tietokoneelta). Olisi tullut ihan hirveän iso hävikki ja monta päivää oltaisiin myyty eioota. Kukaan asiakas ei ainakaan tullut valittamaan.
Olen heittänyt yli jäänyttä ruokaa bioastiaan. Vaikka ylijäänyttä ruokaa olisi voinut antaa kodittomille tai henkilökunnalle
Myynyt syntymättömien lampaiden nahasta tehtyjä takkeja. Piti oikeen ylistää niiden hienoutta ja vähän muunnella totuutta materiaalin alkuperästä, jotta rikkaat akat jättäisivät rahansa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen puhunut asiakkaille muunneltua totuutta, kuten ylhäältä päin on ohjeistettu. Lisäksi olen monesti tehnyt työni niin kuin on pyydetty, en siis niin hyvin kuin olisi mielestäni pitänyt.
Miksi suostuit siihen? Siis valehtelemaan asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muunneltua totuutta. Jätettiin vain jotain kertomatta. Suostuin, koska olin allekirjoittanut työsopimuksen. Toki lähdin tuosta isosta firmasta, jonka asiakkaita moni täälläkin varmaan on, parempiin töihin.
Sanonut että hotelli on täynnä kun on ei-toivottu vieras. Tai aamupalalle ei voida ottaa ulkopuolisia vieraita kun hotelli on täynnä. Nämä lähinnä koko yön bilettäneitä jotka vielä kännissä ovat kovaäänisiä, kolistelevat ja rikkovat astioita, horjuvat ja kaatuvat jne. Ja nuo ei-toivotut vieraat ovat alkkiksia ja narkkeja joista on jo kokemusta että tilillä ei ole katetta.
Väsytti ja laiskotti + olin kyllästynyt, niin siirsin omia töitä sijaisen tehtäväksi. Menin sitten salaa tupakalle. Tämä tapahtui kotihoidossa.
Mä olen ollut nuorena hirviö. Ehkä pilvessä/kännissä töissä olo, puntikselle lähtö kesken päivää tai varatun työkaverin paneminen. Sama duuni on muuten edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muunneltua totuutta. Jätettiin vain jotain kertomatta. Suostuin, koska olin allekirjoittanut työsopimuksen. Toki lähdin tuosta isosta firmasta, jonka asiakkaita moni täälläkin varmaan on, parempiin töihin.
Muunneltua totuutta ei olekaan. Jos kertomatta asia olisi ollut asiakkaalle oleellinen, valehtelit.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nuorena hirviö. Ehkä pilvessä/kännissä töissä olo, puntikselle lähtö kesken päivää tai varatun työkaverin paneminen. Sama duuni on muuten edelleen.
Kumilla vai paljaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumilla vai paljaana?
Paljaalla, toistuvasti. Suhde kesti jonkun vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumilla vai paljaana?
Paljaalla, toistuvasti. Suhde kesti jonkun vuoden.
Annoitko myös tuhkista?
Valehdellut, että virhe on erään nuoren kesätyöntekijän, vaikka oikeasti oli minun.
Tosin puolustuksekseni on sanottava, että tulin toisiin aatoksiin. Korjasin asian ja sanoin, että erehdyin asiasta ja virhe oli minun.
Kuten olikin.
Jäi kuitenkin kaduttamaan, että hätäpäissäni tein näin. Firmalle kymppitonnin tappiot. Mutta en minä potkuja saanut ja hoidin kesätyöntekijälle hyvän todistuksenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kylllä se ala asteeella olii. Sellasta riitelyä se olii paljonn lapsuudessa vanhempieen välillä ja se heijastuu kasvavaan ihmiseen kyllä se vaikuttti.
Itelllä kun ei ole elämää mennyt koviin putkeen niiin siksi sitä tahtoo niin paljon nostaa esille koulutukseeen ja kasvatukseen liittyviä asioita jotta muutt ei niitä sitten joutuiss käymään läpii aina uudestaan ja uudestaan.
Jatkaa organisaation kulttuuria.