Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Kaveri laittaa facebookkiin filtteröityjä kuvia. Niitä saattaa olla välillä 15 kuvaa peräkkäin. Oikeasti on keski-ikäinen huonoihoinen nainen eikä käytä mitään meikkejä. Toiset sitte laittaa niihin "Ou you looking good"-kommentteja.
Miksi hoikat, anoreksiset naiset saa laittaa someen kuvia uimapuvussa jne, mutta tavallisen kokoiset eivät? Kertokaa nyt ihmeessä? Naisen keho on kaunis asia, oli koko mikä tahansa. Itseään saa arvostaa ja rakastaa. Jännä että miehet arvostavat ainoastaan muotimallin näköisiä laihoja luikkuja, jotka eivät syö mitään. Kaikki muut naiset, jotka postaavat kuvia itsestään ovatkin sitten heidän mukaan huomionkerjääjiä. Mutta laihojen naisten kuville salaa kuolataan.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laittaa facebookkiin filtteröityjä kuvia. Niitä saattaa olla välillä 15 kuvaa peräkkäin. Oikeasti on keski-ikäinen huonoihoinen nainen eikä käytä mitään meikkejä. Toiset sitte laittaa niihin "Ou you looking good"-kommentteja.
So what, ei ole kiellettyä! Miltä itse näytät? Aika ala-arvoista kommentoida tänne tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Yksi 60 vuotias blondinainen, joka postaa jatkuvasti selfieitä itsestään, kertoilee avoimesti työjutuistaan somessa ja tietenkin vain hyvin omahyväisen totuuden kuinka hän on se "avaintekijä", no ei ole.
Perustelee päivityksiään, että hänen sometilinsä on kuulemma päiväkirja omille muistoille- mutta tarviiko niitä jakaa kahdellesadalle tuttavallekin, että saatiinko sitä lainaa pankista vai ei, eli paljastaa liikaa mm. varallisuustietojaan somessa. Äärimmäisen huomionhakuinen tapaus, jolla puuttuu tilannetaju.
Onkohan se tuon ikäluokan juttu kun mun tuttavissa kans vastaava tapaus joka jakaa somessa ihan kaiken ja kysyttäessä sanoo pitävänsä päiväkirjaa?
Some kyllä paljastaa ihmisistä erikoisia asioita, niin hyvässä kuin pahassa. Yksi puhuu välillä 10 - vuoden työurasta vaikka todellisuudessa ollut pääasiassa työtön ja tehnyt ko työtä vain lyhyen ajan. Sitten toisessa päivityksessä ilmaiseekin olevansa työtön olosuhteiden uhri. On joka asiassa muutenkin uhri ja kärsivä osapuoli.
Eräs mamma esiintyy erittäin vähäpukeisena ja flirttaillen ja jos joku ilmiantaa postauksen, niin se ilmiantaja tietysti joko vihaa häntä tai on hänelle kateellinen. Muita vaihtoehtoja ei ole. Haukkuu ensin nuo ilmiantajat julkisesti ja kovin sanoin, mutta heti perään väittää ettei häntä hetkauta tuollainen olenkaan, koska on kaiken sen yläpuolella. Muut ovat vain kateellisia.
Sitten on nää hyväntekijät, jotka tekee suuren numeron anteliaisuudestaan, kun raaskivat antaa jopa ilmaiseksi eteenpäin jotain mitä eivät enää tarvitse. Kauhea numero jostakin yhdestä eteenpäin lahjoitetusta lelusta ja miten nyt on niin hyvä mieli, kun sai lahjoittaa sen jollekin itseä köyhemmälle.
Kultamussukka nukkui päikkärit.
Tänään söi ekan kerran perunamuussia.
Nyt oppi potalle.
jne.
Mulla on kaveri joka postaa joka ikinen päivä 100x miten kaikki ahdistaa, masentaa ,vituttaa. Miten häntä nyt loukka se elokuva tai miten hänen tätinsä ei ymmärrä häntä ja miten nyt on parisuhteessa vaikeaa ja miten nyt maailma ei ymmärrä hänen seksuaalisuuttaan (lesbo). Jäädytän hänen tilin aina välillä 30päiväksi, nii etten näe sitä jatkuvaa valitusta. Livenä hän on ihme kyllä mukava ihminen :D
Ja asiasta toiseen, en ole ikinä tajunnut kotialbummeissakaan kuolleiden(siis kuva jostain sairaalasta) ihmisten kuvia tai lasten genitaaleja. wtf, kuka haluaa katsella sellaisia? Saatika kenen mielestä niitä on järkevää pistää someen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what, ei ole kiellettyä! Miltä itse näytät? Aika ala-arvoista kommentoida tänne tällaista.
Taidat ite tehä samoin. Jos ei voi laittaa realistista kuvaa, ei tarvi laittaa ollenkaa.
Mulla on facebook vaan siks, että voin olla esim Taidevandalismi-ryhmässä. Mä oon sitte varmaan sellanen kyttääjä, joka ei koskaan laita kommentteja tai tykkäyksiä. No eipä kiinnosta lasten kuvat eikä luontokuvat puista. Meemikuvia ja mietelauseita.
En tiedä onko älytöntä vaiko vain typerää. Jakaa vuosien takaisia päivityksiä ja laittaa niihin itse tykkäyksiä. Ylipäätään omista julkaisuista tykkääminen.
"Kun kondomi tippuu laukusta..."
Kyseinen nainen oli siis lähdössä iltaa viettämään ja halusi mainostaa kantavansa kondomeja mukana laukussaan. Tai mitä sitten tuolla halusikin saavuttaa... Tunsin myötähäpeää.
Avautuu siitä, että hänet on isä lapsena hylännyt. Todellisuudessa isä kuoli sairauskohtaukseen. Ja tämä isän kamala teko on syynä siihen, että elämä 20 vuotta myöhemmin on pilalla.
Eräs vanhempi laittoi poikansa AMK tai maisteritutkinnon(en muista minkä tutkinnon sai) kysymättä faceen josta ilmeni koko nimi, sotu, arvosanat jne. eli tiedot jolla pystyisi tekemään identiteettivarkauden jos joku haluaisi nähdä vaivaa. Ei edes vaivautunut kysymään lupaa tähän vaan ajatteli nyt vain kehua itseään niille kaikille n. 2500 facekaverille joista oikeasti tuntee ehkä prosentin. Tämän henkilön facepostaukset ovat muutenkin niin selvästi omakehua hehkuvia että tällaista minunkaltaista vaatimatonta ihmistä melkein yököttää.
Raivostuttavampaa tästä idioottimaisesta postauksesta tekee vielä sen, että tiedän että kyseinen suht. vauras mutta sairaalollisen pihi vanhempi ei koskaan tuennut poikansa koulunkäyntiä lukiossa tai yliopistossa vaan se oli aina sen toisen vanhemmat tehtävä. Vasta kun oli maisterikakkukahvit tarjolla niin ilmestyi kuvioihin ottamaan kunniaa ja vastaanottamaan kehut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisen kuoleman julkinen "sureminen". Jotkut ihmiset ovat sieluttomia paskakasoja.
Hiukan tähän liittyen, tuttuni laittoi kuvaa kuolevan äitinsä vuoteen viereltä. En ymmärrä, kuolevan äidin kuva Facebookiin.
Toinen tuttu lattoi kuvia realliajassa isänsä siunaustilaisuudsta siunauskappelista. Ei tule muuta mieleen siinä tilanteessa, kuin että olenpa Facebookissa nyt.
Mun yksi fb-kaveri laittoi kans FaceTime-puhelukuvan kuolevasta isästään ja omasta itkunaamastaan. Isä kuoli kirjaimellisesti jotain 20 min puhelun päättymisestä, ja FaceTime-kuva siksi kun kaveri asui ulkomailla tuolloin ja isänsä kuoli Suomessa, eikä ollut muuta mahdollisuutta hyvästellä kuin soittaa videopuhelu. Silloin mä ajattelin että oliko ihan pakko tuokin julkaista.
Muutama kaveri harrastaa kryptisiä cliffhanger-postauksia:
- Huomenna on jännittävä päivä, tuleekohan edes uni!
- Taas sairaalassa
- Ensi viikolla viimein se juttu mitä oon koko elämäni toivonut!
- Tulipas huonoja uutisia
Jne jne
Eli ei kerrota mikä jännittää, mitä tapahtuu, miksi sairaalassa, vaan odotetaan tykkäyksiä ja kommentteja että mitäs nyt. Ja näitä harrastaa eniten 40-50-vuotiaat.
Älyttömimpiä ja kieltämättä rasittavimpia ovat nämä oikeisto- ja vasemmistoradikaalit jotka hyväksyin joskus opiskeluaikoina kun en vielä tuntenut ihmisiä tai heistä tuli vasta jälkeenpäin tämän aatemaailman omaavia. Ja kyllä, ovat nimenomaan radikaaleja eivätkä mitään maltillista sakkia. Kun katson näiden sankareiden seiniä, niin on vain jatkuvaa poliittisesti värittynyttä propagandapostauksia. Tiedätte varmasti itse mitä aiheita käsittelevät ja juuri sillä tavalla että vain oma kapeakatseinen mielipide on se oikea ja ellet ole 100 % samaa mieltä kun nämä niin olet vihollinen. Ei kukaan normaali ja täysjärkinen ihminen jaksa tuollaista. Varsinkin minunkaltainen maltillinen ihminen. Tekisi mieli blokata nämä mutta jotenkin sellainen olo että olisi noloa jos vielä joskus tavattaisiin jossain.
Parasta on kuitenkin katsoa kun nämä kahden ääripään porukka ottavat yhteen. Voin kyllä sanoa että keskustelutaso on älyllisesti sitä luokkaa, että uskaltaisin laittaa pääni pantiksi sille ettei kumpikaan tule koskaan voittamaan mitään Nobelin-palkintoa.
Yksi tyyppi mainosti vessassa käyntiä ja liittyi jotenkin hyvinvointiin, piti kyllä hieraista silmiä kuvassa oli pönttö ja kaikki.
Ylisuojelevat mammat jotka laittaa sydämillä peitetyt lasten ja vauvojen kuvat, miksi ylipäätään julkaista ollenkaan niitä lasten kuvia sitten? ja kaiken lisäksi se että kaikki tutut ovat jo nähneet ja tietävät sen lapsen, mutta pitää silti julkaista puoliksi peitettyjä kuvia lapsestaan. Ja kyllä ne vauvojen naamat ehtii moneen kertaan muuttua erilaisiksi, joten en ymmärrä mitä järkeä peittää jollain sydämellä/tähdellä vauvan naama joka ei varmasti ole enää saman näköinen 5-10 vuoden päästä. Jos pelkää niin paljon, parempi sitten pitää kuvat kokonaan pois somesta.
Äitiys-ammattina tyypit, ovat sellaisia että se vanha identiteetti on täysin kadonnut ja joka ikinen kuva, juttu ja tägi liittyy aina äitiyteen ja äiti-asiat laitetaan myös profiilikuvaan. Huomionkerjäystä ja selvä merkki siitä ettei ole muuta koulutusta/työtä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä puuhaavat sitten kun lapset on 20v, tuleeko sitten jostain koirasta uusi baby.
Tällä hetkellä omasta mielestäni on täysin älytöntä, että jaksaa vielä jakaa artikkeleita koronan levinneisyydestä, ja kuolleisuudesta. Halukkaat voivat varmasti itse etsiä tiedon netistä, ei ole enää viihdyttävää nähdä facessa näitä jankkauksia. Median uhreja nämä ihmiset, jotka jaksavat jankuttaa negatiivisista uutisista. Levittävät pahaa oloa ympärilleen.