Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä mies touhuaa?

Vierailija
06.08.2018 |

Miehellä on alituisesti jokin hanke meneillään kokopäivätyön lisäksi, mutta viimeisin on ehkä kaikkein ärsyttävin tähän mennessä. Hänen kaverinsa perustivat firman jenkkeihin, ja haluavat mieheni mukaan siihen hinnalla millä hyvänsä. Mitä nyt sain tietää mitä siinä on meneillään, sanoin ehdottoman eini, varsinkin kun olen itse palaamassa takaisin opiskelemaan ja haluaisin, että mies keskittyisi ainakin koulun aloituksen perhe-elämään vuorostaan. Nyt huomasin, että hän salaperäisenä kirjotteli viestejä noiden muiden perustajien kanssa, ja hän kielsi lukemasta viestiliikennettä. Olin siinä uskossa, ettei hän siihen haihatteluun mene mukaan (pahoitteluni termistä..)
Eilen illalla yhtäkkiä hän löytyi tonkimasta minun puhelintani. Kun kysyin mitä hän tekee, niin mies oli ollut etsimässä sähköpostia, jonka oli saanut firmaan liittyen ja joka minun olisi pitänyt allekirjoittaa. Minulla on puhelimen muisti aivan piukassa eivätkä viestit synkronoidu, mutta luojan kiitos etteivät. Tänään aamulla mies soitti töistä, että allekirjoita se lomake, koska yhdysvaltalaiset lait määräävät niin. Vasta kun aloin tivaamaan, mitä kaikkea se allekirjoittaminen edellyttää, niin hän vetosi "enkö mä ole kertonut jo". Et ole, kiitos vain.
En ole edelleenkään allekirjoittanut mitään.

Av raati. Mitä tekisitte?
Ja kyllä, olen helvetin vihainen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on alituisesti jokin hanke meneillään kokopäivätyön lisäksi, mutta viimeisin on ehkä kaikkein ärsyttävin tähän mennessä. Hänen kaverinsa perustivat firman jenkkeihin, ja haluavat mieheni mukaan siihen hinnalla millä hyvänsä. Mitä nyt sain tietää mitä siinä on meneillään, sanoin ehdottoman eini, varsinkin kun olen itse palaamassa takaisin opiskelemaan ja haluaisin, että mies keskittyisi ainakin koulun aloituksen perhe-elämään vuorostaan. Nyt huomasin, että hän salaperäisenä kirjotteli viestejä noiden muiden perustajien kanssa, ja hän kielsi lukemasta viestiliikennettä. Olin siinä uskossa, ettei hän siihen haihatteluun mene mukaan (pahoitteluni termistä..)

Eilen illalla yhtäkkiä hän löytyi tonkimasta minun puhelintani. Kun kysyin mitä hän tekee, niin mies oli ollut etsimässä sähköpostia, jonka oli saanut firmaan liittyen ja joka minun olisi pitänyt allekirjoittaa. Minulla on puhelimen muisti aivan piukassa eivätkä viestit synkronoidu, mutta luojan kiitos etteivät. Tänään aamulla mies soitti töistä, että allekirjoita se lomake, koska yhdysvaltalaiset lait määräävät niin. Vasta kun aloin tivaamaan, mitä kaikkea se allekirjoittaminen edellyttää, niin hän vetosi "enkö mä ole kertonut jo". Et ole, kiitos vain.

En ole edelleenkään allekirjoittanut mitään.

Av raati. Mitä tekisitte?

Ja kyllä, olen helvetin vihainen.

Mies tuonu vuosia urheilukenkiä sieltä suomeen. Mikään laki ei velvoita allekirjoittamaan yhtään mitään. Enhän esim minäkään ole missään tekemisissä miehen bisneksissä, vaikka naimisissa ollaankin. Ensimmäisenä tulee mieleen, että onko miehelläs luotot kunnossa ja näin ollen vaimona takaat bisneksen. Niinhän se onnistuu kyllä..

Tämä allekirjoitus oli siis firman rekisteröintiä varten, mutten todellakaan tiedä. Sain tietää tästä vasta eilen ja aamulla mies soitti ihan täpinöissään että allekirjoita äkkiä se lomake, että muut ei saa muuten rekisteröintiä eteenpäin. Yksi tuttavapariskunta on tämän takana, ja he asuvat rapakon toisella puolella. Pariskunnan miehellä on koulutus myyntipuolelle, mutta naisosapuolen osaamisesta en ole varma. Se lomake tuli sähköpostiin nimellä "se ja se on lähettänyt tämän" eli tuttavapariskunnan naisen nimellä ja siitä piti painaa "hyväksyn".  

Kyse ei ole mistään tällaisista mitä jengi täällä ehdottelee, vaan kaveriporukan idea ja tuotekehittely jota he lähtevät nyt kehittämään ja kauppaamaan eteen päin maailmalle. Koko ajan siinä on taustalla se, että joku muu maksaa eli etsivät rahoitusta toisensa jälkeen ja ovat valmiita kuskaamaan koko sakin jonnekin jenkilän perähikiälle "ihan rahoituikseen kuuluen", mikä nyt kuullosti oudolta. Jenkeistä ei saa ees työlupaa ilman että on osoittaa miten siellä tulee toimeen, joten ihmettelen nyt todella paljon.  Mieheni jo kerran vinkistäni uskoi, ettei lähde tuohon mukaan, mutta jotain on nyt sit viikonloppuna tapahtunut. Hän kun nimittäin oli viikonlopun mökillä, ja eilen illalla löytyi sen mökkireissunsa päätteeksi tonkimasta puhelintani ja etsimässä tuota viestiä. 

Kun aloin kyselemään allekirjoituksesta, niin sain hohtimilla repien tietää tarkemmin yksityiskohdista. Kuulemma puolisona olen miehen edunsaaja ja ilman allekirjoitustani mies ei pääse osakkaaksi tuohon alle kymmenhenkiseen firmaan. Firmassa on tuoteidea, jota muutama valkovenäläinen tyyppi on ollut kehittelemässä jossain autotallissa ja nyt virolaiset tutut yrittävät tuotteistaa sen ja viedä maailmalle. Sanat valkovenäläinen ja virolainen kertovat paljon sekä sen maiden insinöörikoulutus ei päätä huimaa.? 

Kuulemma mies saa kymmenen euron maksua vastaan lunastettua itselleen osakkeita ja ne tulevat minulle jos hänelle tapahtuu jotain. 

Olenko jääräpää jollen usko sanaakaan tuosta enkä allekirjoita mitään? 

Soittelin muuten oikeusaputoimistoon ja pankkiin. Lapsen tili lähtee nyt isovanhempien hallintaan ja hankin avioehdon. 

Yksi syy tuon allekirjoituksen penäämiseen voi olla rahoitusehdoissa. En silti ole valmis näillä spekseillä lähtemään tuohon mukaan. Ap. 

Etkä myöskään lähdemukaan  vaikka mies inttäis naama sinisenä tai  uhkaisi  erolla. Tuliko selväksi?

Vierailija
22/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan vaan tällainen outo ajatus enkä mistään mitään tiedä, mutta pystyykö sen sopimuksen allekirjoittamaan myös sähköisesti verkkopankkitunnuksilla? Jos voi niin ei kai mies mitään sellaista ollut salaa sun kännykällä puuhaamassa?

Mitä nyt katselin, niin se hyväksymisilmaisusähköposti mikä lie (huomatkaa hieno terminologia) oli yksinkertaisen "paina tästä" napin takaa painettavissa. Sitä viestiä mies oli etsinyt. Huomattuaan, ettei se ole siellä, hän väitti vain tarkistavansa onko koko lappu tullut edes perille maileihin ja jos olisi ellen olisi huomannut niin mietin olisiko hän mennyt tekemään sen puolestani. Huomioitavaa on, ettei hän kertonut koko viestistä ennen kuin jäi kiinni. Ap 

Kaipa sä  älysit sekä poistaa sen viestin sekä laittaa sen lähettäjän osoitteen spämmifiltteriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoita mihinkään paperiin nimeä, ellet ymmärrä juridista merkitystä sen sisällöstä. Voi olla, että ongelmien tulessa, olet elinikäisessä velkahelvetissä. Ja nyt ei noudateta Suomen lakia, vaan Yhdysvallan lainsäädäntöä.

Suomesta löytyy kymmeniätuhansia esimerkkejä 90-luvulta, kun allekirjoittivat miehensä bisneksiin allekirjoituksia, tietämättä ja ymmärtämättä, mihin he nimensä laittavat.

Ja sitten on turha itkeä. Ja ainakin pitäisi ymmärtää edes, ettei ymmärrä ja kysyä asiantuntijan neuvoa, joka ei ole läheinen tai perhepiiristä, vaan esim. asianajaja.

Vierailija
24/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan vaan tällainen outo ajatus enkä mistään mitään tiedä, mutta pystyykö sen sopimuksen allekirjoittamaan myös sähköisesti verkkopankkitunnuksilla? Jos voi niin ei kai mies mitään sellaista ollut salaa sun kännykällä puuhaamassa?

Mitä nyt katselin, niin se hyväksymisilmaisusähköposti mikä lie (huomatkaa hieno terminologia) oli yksinkertaisen "paina tästä" napin takaa painettavissa. Sitä viestiä mies oli etsinyt. Huomattuaan, ettei se ole siellä, hän väitti vain tarkistavansa onko koko lappu tullut edes perille maileihin ja jos olisi ellen olisi huomannut niin mietin olisiko hän mennyt tekemään sen puolestani. Huomioitavaa on, ettei hän kertonut koko viestistä ennen kuin jäi kiinni. Ap 

Voi kamala, ihan oikeasti mies siis olisi tehnyt sen sun selän takana! Laitas kuule uusi koodi kännykkään, nyt heti. Ja ukko mäelle.

Niin laitoinkin, sen tein ensimmäisenä. Lisäksi otin eka kertaa käyttööni sormenjälkitunnistimen, ettei mies pääse sinne. Ap 

Vierailija
25/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita mihinkään paperiin nimeä, ellet ymmärrä juridista merkitystä sen sisällöstä. Voi olla, että ongelmien tulessa, olet elinikäisessä velkahelvetissä. Ja nyt ei noudateta Suomen lakia, vaan Yhdysvallan lainsäädäntöä.

Suomesta löytyy kymmeniätuhansia esimerkkejä 90-luvulta, kun allekirjoittivat miehensä bisneksiin allekirjoituksia, tietämättä ja ymmärtämättä, mihin he nimensä laittavat.

Ja sitten on turha itkeä. Ja ainakin pitäisi ymmärtää edes, ettei ymmärrä ja kysyä asiantuntijan neuvoa, joka ei ole läheinen tai perhepiiristä, vaan esim. asianajaja.

Nimenomaan tämän takia en ole allekirjoittamassa mitään suin päin! Kokemus eli äitini ja isäni epäonnistunut avioliitto bisneksineen on hyvä esimerkki sille miksi en allekirjoita mitään. Ap

Vierailija
26/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatietoja. 

Mies tuli töistä ja keskusteltiin aiheesta ihan rauhallisessa hengessä. Hieman miehellä oli sellainen asenne, että joko allekirjoitan tai allekirjoitan ja olisi suuri vääryys estää häntä osallistumasta kun on niin otollinen tilaisuus. Nyt minulle valkeni mistä siinä oli kyse, mutten edelleenkään ole valmis laittamaan nimiä alle mihinkään. 

Tosiaan heidän saamassaan rahoitusehtojen sopimuksessa lukee, että osallistuessaan firman toimintaan on pakko olla mukana puolisoiden suostumukset. Saan kuulemma nähdä kaikki laput mitä tarvitsee firmaan liittyen, mutta oma panokseni on vain suostumus siihen, että mies ostaa kympillä aloittelevan firman osakkeita. 

En vain käsitä. Kaikki on juuri niin kuin pitää ja juuri ja juuri asiallisen kuulloista, mutta silti en vain nyt luota tuohon. Mies vetosi että jenkkirahoittajat luottavat ja ovat jo myöntäneet rahoituksia, joten olen kuulemma väärässä senkin takia. Miten on mahdollista, että joku firma tarvitsee puolison suostumuksen - ellei kyseessä ole juuri tarve saada puoliso mukaan taloudellisesti? Joku joka tuntee jenkkilainsäädäntöä kertoo, koska en ymmärrä miksi tuollainen on pakollista jos on naimisissa. Toisekseen kuulemma kolmen lakimiehen suosituksesta tämä sakki käyttää clerkyä tuon sopimuksen teossa ja minkä kautta hyväksymistäni nyt haetaan. 

Sain aikaa huomiseen asti päättää. Kuulemma pariskunta on nyt tekemässä muuttoa sinne jenkkilään ja heidän pitäisi nyt valmistautua, kun vuokrasopimus jo purettu ja kuukauden kuluttua lähtö ja päätökseni tekeminen viivyttää heidänkin lähtöään. Tuli ihan hieman vinoileva olo, kun kaikki nyt sitten riippuu kuulemma aikataulustani tehdä päätöksiä. He tarvitsevat kuulemma mieheni työpanosta ja myyynti- ja markkinointitaitoja, niin he tarvitsevat häntä ehdottomasti mukaan. 

En tiedä millä rahalla tuo pariskunta siellä elää, ilmeisesti sen rahoituksen turvin, mutta ihmeelliseltä tuntuu. Sisarenikin kun sai stipendin jenkkeihin, niin hänen piti erikseen osoittaa millä tulee siellä toimeen vaikka asui opiskelijaviisumilla. Kuulemma tuolla tuttavapariskunnalla on rahoituksen puolesta kaikki, mikä tuntuu hiukan oudolta. 

Vierailija
27/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään oikeusaputoimistoon, mutta he eivät voi auttaa miehen tulojen takia. Eli en pysty junailemaan avioehtoa ilman että otin senkin puheeksi tänään. Aiomme siis nyt hankkia sellaisen vihdoin ja viimein ja haluan sellaisen mikä takaa minulle ja lapsille varmuutta jos mies sekoilee lisää näiden kanssa. 

Huomenna soitto pankkiin, koska lasten tilit lähtevät nyt pois meidän hallinnastamme takaisin isovanhemmille, ennen kuin nekin ovat tyhjät. 

Yhteen firmaan mies on jo ottanut muutaman tonnin lainaa, ja enempää en anna laittaa kiinni mihinkään. Nyt loppus toi säätäminen joka suuntaan. Ihanaa kun itse pitäisi palata tekemään opintoja loppuun, niin äijä alkaa säätää vakityöpaikan ja kaiken tällaisen kanssa, kun muutenkin olisi hankaluuksia. Ap

Vierailija
28/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ovat ystävät yrittäneet jos jonkinlaiseen pyramidihuijaukseen ja verkostomarkkinointiin. Ternimaidosta kahvikoneisiin. Aina yhtä epäuskoisena ihmettelin, keneksi he minua luulivat ja aina yhtä "aidosti" hämmästynyt olin, kun heidän kullanvuolentansa ei ottanutkaan tuulta alleen.

Vierailija
29/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ovat ystävät yrittäneet jos jonkinlaiseen pyramidihuijaukseen ja verkostomarkkinointiin. Ternimaidosta kahvikoneisiin. Aina yhtä epäuskoisena ihmettelin, keneksi he minua luulivat ja aina yhtä "aidosti" hämmästynyt olin, kun heidän kullanvuolentansa ei ottanutkaan tuulta alleen.

Joo, tää on ihan puhdas star up- yritysviritelmä, jossa on ihan markkinointialan koulutuksen saaneita ihmisiä mukana. Silti olen epävarma idean toimivuudesta. Ap 

Vierailija
31/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kuulostaa tosi hämärälle koko kuvio. Mistä ihmeen syystä sinun allekirjoituksiasi tarvitaan? Suosittelen muuten halvaksi lakiavuksi veronmaksajien keskusliittoa, liittyminenkään ei ole kallista.

Vierailija
32/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tarvitsee puolison suostumuksen jos panttaa yhteisen kodin, vaikka puoliso ei olisi asunnon omistaja. Olisiko kyse panttauksesta?

Vierailija
33/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli homma mikä tahansa, niin miten pätevä on joku sähköpostissa oleva "ok" nappi? Eihän tuollainen ole missään nimessä laillisesti pätevä, olisihan kyseinen varmistus voitu lähtettää sinun nimissä avattuun gmail-osoitteeseen? Eli vaikka painaisit nappia, niin ei se voi olla allekirjoituksen kaltainen sitoumus.

Vähintäänkin sähköpostissa pitäisi olla mukana tarkka info siitä, mihin on nappia painaessaan suostunut. Lue kaikki viestissä ollut info tarkasti ja katso, mihin sitoutuisit. Ota myös tarkat kuvakappaukset sivusta/viestistä tulevaisuutta varten. Jos siinä lukee vain "mies saa luvallani ostaa osakkeita" niin ei sen painamisesta kovin suuria seurauksia sinulle voi koitua, koska et ole virallisesti mitään allekirjoittanut tai ko. sähköpostissa ei ole mitään mutia vastuita mainittu.

Vierailija
34/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappia painamalla allekirjoitus, vähän epäilyttää.

Vierailija
35/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aina jaksako näitä satuja.

Vierailija
36/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki yritykset on aina riskejä.

Tutki kaikki tarvittavat paperit tarkkaan, luota vaistoosi ja tee sen mukaan mikä tuntuu oikealta.

Onhan noita huikeita menestystarinoita tullut älyttömistäkin ideoista.

Vierailija
37/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin takia ei kukaan painosta ketään noin, eikä kenenkään muutto minnekään kariudu, isompi huijaus on kyseessä. Pidä puolesi.

Vierailija
38/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sähköinen allekirjoitus nykyisin olemassa. Olen allekirjoittanut lainapaperini sähköisesti pankkiin, samoin vuokrasopimuksen asuntosijoittajien vuokrausfirmalle.

Vierailija
39/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sähköinen allekirjoitus nykyisin olemassa. Olen allekirjoittanut lainapaperini sähköisesti pankkiin, samoin vuokrasopimuksen asuntosijoittajien vuokrausfirmalle.

Mutta se vaatii sähköisen tunnistamisen.

Tää lienee Helnykin uusin vedätys.

Vierailija
40/47 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin takia ei kukaan painosta ketään noin, eikä kenenkään muutto minnekään kariudu, isompi huijaus on kyseessä. Pidä puolesi.

Tämä ^

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän