Parhaat pikadieetit?
Niinhän siinä kävi, että kesälomalla tuli kiloja. Olen muutaman viikon päästä kuitenkin lähdössä rantalomalle, ja olisi kiva lähteä matkaan edes vähän hoikistuneena.
Nyt siis tarvitsisin teiltä neuvoa! Mitkä pikadieetit olette kokeneet parhaimpina, millä saisi kaikista nopeiten painoa pois 5-10 kiloa? Mitkä ovat kokemuksenne? Painoindeksini on nyt 25:n paikkeilla.
Enkä tosiaan ole nyt vailla varoittelua terveyden menettämisestä, dieettien vaarallisuudesta ja painon nopeasta palautumisesta. Kiitos :)
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaksi päivää dieettiä takana, ja aamupainoni tänään oli 68,2 kg. Painonpudotus on siis 70,6 kg --> 68,2 kg, eli 2,4 kg pudotusta kahdessa päivässä. Ei ollenkaan hullumpi aloitus. Nyt täytyy vain pysyä lujana ja jaksaa jatkaa lomaan asti. :)
Ap
Täysin merkityksetöntä mitata jotain päivän tai kahden aikana tapahtunuttaa muutostaa painossa. Pari kiloa häviää jo siinä kun vähennät syömistä, suoli tyhjenee ja nestettä lähtee liikkelle. Vaikkei olisi vielä grammaakaan läskiä palanut.
Raakasti voi laskea 1 kg läskiä vaativan 7000 kcal vajeen.
Tuskin olet liikuntaa harrastanut 16800 kcal edestä. Se vastaa määrältää sellaista 42 tuntia reipasta pyöräilyä.
Kannattaa lukea koko ketju, ennen kuin tulee noin ikävään sävyyn viisastelemaan.
Miksi ihmeessä minun tarvitsisi liikuntaa harrastaa 16 800 kcal edestä? Liikunta on hyvin pieni osa laihtumista, ja tärkeimpänä on tietenkin ruokavalio. Suurella kalorivajeella voin hyvinkin pudottaa parikin kiloa läskiä viikossa. Että se siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollain kokemusta ja vinkkejä? :)
Ap
On toki. Jojoilusta pikadieettien takia on kokemusta. Ja ahmimisesta mikä usein seurasi pikadieettiä. Ja syömishäiriöstä missä dieettailu ja repsahtelu (herkkujen ahmiminen) seurasivat toisiaan.
Sittemmin heitin pikadieettiajattelun romukoppaan, ja mikä ihmeellisintä, ei ole enää paino-ongelmaa. Painoindeksi huitelee siinä 22:n kohdalla. Elän terveellisesti, tasapainoisesti, mutta en liian "nuttura kireällä", kehoani kuunnellen. Kehoa pitää rakastaa niin että ei rääkkää sitä millään <3
Pikadieeteissä huonoin asia on se, että niissä ajatellaan niin mustavalkoisesti : "sinun on tehtävä juuri näin, pysyttävä dieetissä, eikä repsahtaa saa. Teet juuri näin ja näin" Ne oikein altistavat sille, että kokee epäonnistuneensa. Dieetillä pitäisi jaksaa kärvistellä. Dieetin edetessä, usein nälkäisenä saattaa hämärtyä oma tavoite, koska keho osaa kyllä huutaa nälkää ja siinä saattaa jäädä toissijaiseksi ulkonäkö ja dieetissä pysyminen, jos nälättää ja ehkä heikottaakin. Usein pikadieetit perustuvat aivan liian alhaiselle kalorimäärälle ja äkkimuutoksiin, mihin on hankala lennossa sopeutua. Mielestäni tällaiseen diettailuajatteluun sisältyy paljon syömishäiriölle altistavia piirteitä ja usein johtavat jojoiluun.
Tasapainoinen, terveellinen ruokavalio läpi vuoden ja liikunta on paras tie hyvinvointiin. Liian nipo ei saa olla, herkutellakin saa.
Kolme kokonaista päivää dieettiä takana, ja painonpudotus on 70,6 kg --> 67,5 kg, eli 3,1 kg. En voi valittaa. :) Hyvä alku, mutta nyt luulisi kyllä tahdin jo hidastuvan. Olen syönyt n. 600 kcal päivässä keskimäärin, ja treenannut noin tunnin kuntosalilla joka päivä, ja askeleita on tullut 13-18 000 päivässä.
Ap
Nyt on neljä päivää dieettiä takana, ja paino on laskenut 70,6 kg --> 66,9 kg, eli 3,7 kg! Huomiselle en kyllä odota pudotusta. En todellakaan odottanut pudotusta tulevan enemmäin, kuin 2 kg viikon aikana, eli erittäin tyytyväinen olen tulokseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kolme kokonaista päivää dieettiä takana, ja painonpudotus on 70,6 kg --> 67,5 kg, eli 3,1 kg. En voi valittaa. :) Hyvä alku, mutta nyt luulisi kyllä tahdin jo hidastuvan. Olen syönyt n. 600 kcal päivässä keskimäärin, ja treenannut noin tunnin kuntosalilla joka päivä, ja askeleita on tullut 13-18 000 päivässä.
Ap
Syöt 600kcal/vrk ja treenaat salilla tunnin joka päivä ja kävelet paljon?? Oletko ihan viisas???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Syöt 600kcal/vrk ja treenaat salilla tunnin joka päivä ja kävelet paljon?? Oletko ihan viisas???
Mielestäni hän on erittäin viisas, koska haluaa pudottaa pikaisesti painoaan.
Eihän tuollainen rääkki pidemmän päälle ole terveellinen, mutta ymmärtääkseni se ei tule olemaan AP:n pysyvä päivittäinen kalorimäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tarkoituksenani on pudottaa painoa mahdollisimman nopeasti parin viikon aikana, ja olen jo onnistunut paremmin kuin kuvittelinkaan. Mikähän tässä on erityisen epäviisasta? Uskotko parin viikon kalorien rajoittamisen olevan jotenkin vaarallista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tarkoituksenani on pudottaa painoa mahdollisimman nopeasti parin viikon aikana, ja olen jo onnistunut paremmin kuin kuvittelinkaan. Mikähän tässä on erityisen epäviisasta? Uskotko parin viikon kalorien rajoittamisen olevan jotenkin vaarallista?
Ap
Tuossa saattaa käydä niin kuin monelle Juttailijalle on käynyt eli lihakset lähtee ja kroppa menee muutenkin liian tyhjäksi mistä seuraa sitten kova syöminen heti dieetin loputtua.
Ylimääräiset nesteturvotukset saa helposti häviämään syömällä kaalia. Nyt on kesäkaali parhaimmillaan, sitä saa syödä yllin kyllin. Sain ravata pissalla puolen tunnin välein ja seuraavana aamuna painosta oli hävinnyt kaksi kiloa.
Täysin merkityksetöntä mitata jotain päivän tai kahden aikana tapahtunuttaa muutostaa painossa. Pari kiloa häviää jo siinä kun vähennät syömistä, suoli tyhjenee ja nestettä lähtee liikkelle. Vaikkei olisi vielä grammaakaan läskiä palanut.
Raakasti voi laskea 1 kg läskiä vaativan 7000 kcal vajeen.
Tuskin olet liikuntaa harrastanut 16800 kcal edestä. Se vastaa määrältää sellaista 42 tuntia reipasta pyöräilyä.