Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nopeusvalvontakamerat ovat vaaraksi tieliikenteelle - taas uusi vakava vaaratilanne!

Vierailija
06.08.2018 |

Ajan autolla fiilispohjalta eli jos on hyvä suora tie, niin matkanopeus on siinä 100-110 km/h välissä. Eli tämä noudattaa pitkälti normaalin liikenteen vauhtia. Nopeusvalvontakameroiden kohdalla on pakko aina hiljentää 80 km/h vauhtiin, kun kukaan ei jaksa muistaa, että oliko se nopeusrajoitus juuri siinä kohdalla se 80 km/h vai 100 km/h, kun tie on niin hyväkuntoinen, että siinä voisi ajaa rennosti vaikka 140 km/h.

No nyt oli sunnuntaina ansa viritetty, kun ajelin Keski-Suomesta Etelä-Suomeen. Hiljensin taas nopeutta 80 km/h vauhtiin tolpan kohdalla ja sitteen kaasu pohjaan ja vauhti takaisin sinne 110 km/h. No noin 500 metrin päässä olikin toinen tolppa. Äkkiä noin 75 metriä ennen tolppaa jarrut lähes pohjaan. Takana tuli motoristi, meinasi ajaa perään, mutta kerkesi väistämään vasemmalta puolelta ohi. Motoristin kun ei tarvitse välittää tolpista, niin hänkin ajaa normi tyyliin eli reilua satasta maantiellä. Ei tarvitse perseilla eli hiljentää 80 km/h vauhtiin tolpan kohdalla. No tällä kertaa selvittiin tuurilla. Tolppa meinasi tappaa motoristin, mutta hänen nopeat refleksinsä pelastivat tällä kertaa. Ensi kerralla ei välttämättä ole yhtä hyvä tuuri!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä kävi nyt niin että sinä urpoilullasi meinasit tappaa motoristin, ei suinkaan tolppa. Toivottavasti otit opiksesi.

Vierailija
2/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee niin vaikeaksi autoilijoille ajaa nopeusrajoituksen mukaan, että kaikki ajavat säännönmukaisesti ylinopeutta ja tekevät äkkijarrutuksia tolppien kohdalla muiden hengestä välittämättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus: pidä aina ajaessasi riittävä turvaväli edellä ajavaan!

Vierailija
4/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motoristi mokasi ja jos olisi kuollut saanut mitä tilasi.Kuinka tyhmä motoristin pitää olla että näin käy? :)Ja itselläni ei ole mitään ongelmia nopeusvalvonnan kanssa ja  ihme asia näin on myös miljoonilla muilla suomalaisilla.

Vierailija
5/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinut teljetään vankilaan ennenkuin tapat ihmisen.

Vierailija
6/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä rikoit liikennesääntöjä ja aiheutit vaaratilanteen.

Ja motoristit ajaa yleensä ottaen niin älyvapaasti, että ansaitsevat kyllä kaiken mitä saavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä Audi-miehiä. Mikä osa niiltä puuttuu ja mistä?

Vierailija
8/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tän motoristin turvaväli? Josko muistaisi ton jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/10

Vierailija
10/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ajotapa on ihan normaalia. Välillä nopeustolpat ärsyttävät niin paljon, että kun joutuu hiljentämään normaalista ajovauhdista sen 10-20 km/h pois, niin mielenosoituksellisesti on pakko ajaa minuutti noin 150 km/h vauhtia. Pahimman kiukun laannuttua lasken kaasua ja matkavauhdin sinne normaaliin eli 100-110 km vauhtiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni turvaväli. Harva motoristi niitä kameroita tahallaan silti väläyttää, se kun tuppaa ennen pitkää käymään omaan nilkkaan.

Mutta kyllä liikennettä pitää seurata hieman tarkemmin, ap.

Eli myös niitä nopeusrajoituksia. Olenkin aina ihmetellyt keitä on ne ihmiset, jotka jarruttaa varmuudeks alle 10 siitä mitä saisi kameran kohdalla ajaa.

t: motoristi

Vierailija
12/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas myöhäistä jarruttaa tolpan kohdalla. Kamera seuraa liikennettä 300-400 m ennen sitä kameratolppaa ja kuva otetaan sitten siinä tolpan kohdalla. Tämän kertoi eräs kameravalvontaan erikoistunut henkilö kerran radiohaastattelussa. Eli kannattaa ennemmin ajaa ihan niiden rajoitusten mukaan kuin jojotella vuoroin hidastaen ja vuoroin kaasutellen.  Mies sai mojovat sakot ajamalla kovaa muutama sata metriä ennen tolppaa, vaikka näkikin sen. Jarrutti vasta pikkuista ennen tolppaa ja niinhän se kamera välähti, mies kirosi ja posti toi sakkolapun - muutaman sata euroa. Vähän aikaa muisti opetuksen, mutta nyt on taas meno samanmoinen. Miksi hitossa pitää kaahata, vaikka mihinkään ei eläkeläisellä pitäisi olla kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistiongelmiin kannattaa hakea apua ajoissa. Muutenkin kannattaa pitää mielessä mikä on kuskin tärkeimpiä tehtäviä ratin takana. Havannoida liikennettä, kaikkea mitä ympärillä tapahtuu ja ennakoida. Nopeusrajoitusten tietäminen ja noudattaminen kuuluu siihen. Mua hävettäisi jos olisin noin idiootti kuin ap.

Vierailija
14/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee niin vaikeaksi autoilijoille ajaa nopeusrajoituksen mukaan, että kaikki ajavat säännönmukaisesti ylinopeutta ja tekevät äkkijarrutuksia tolppien kohdalla muiden hengestä välittämättä?

Eivät "kaikki" niin tee. Riittävän moni kuitenkin vaikkapa meidän 4 h mökkimatkan aikana niin, että ottaa kuuppaan. Vankka joukko on myös näitä, jotka varmuuden vuoksi ajaa 72 km/h kaikilla  osuuksilla ja kameran kohdalla pudottaa varmuuden vuoksi vielä 10 km/h hetkellisesti. Alinopeutta körötteleviä enemmän ärsyttävät vain ne, joiden vauhti irrationaalisesti vaihtelee.  Seuratkaa rajoituksia ja opetelkaa ajamaan tasaista vauhtia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ajotapa on ihan normaalia. Välillä nopeustolpat ärsyttävät niin paljon, että kun joutuu hiljentämään normaalista ajovauhdista sen 10-20 km/h pois, niin mielenosoituksellisesti on pakko ajaa minuutti noin 150 km/h vauhtia. Pahimman kiukun laannuttua lasken kaasua ja matkavauhdin sinne normaaliin eli 100-110 km vauhtiin. 

Jos oman tilan hallinta on jäänyt noin pahasti lapsen tasolle niin kannattaisi suosiolla käyttää julkisia.

Vierailija
16/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee niin vaikeaksi autoilijoille ajaa nopeusrajoituksen mukaan, että kaikki ajavat säännönmukaisesti ylinopeutta ja tekevät äkkijarrutuksia tolppien kohdalla muiden hengestä välittämättä?

Eivät "kaikki" niin tee. Riittävän moni kuitenkin vaikkapa meidän 4 h mökkimatkan aikana niin, että ottaa kuuppaan. Vankka joukko on myös näitä, jotka varmuuden vuoksi ajaa 72 km/h kaikilla  osuuksilla ja kameran kohdalla pudottaa varmuuden vuoksi vielä 10 km/h hetkellisesti. Alinopeutta körötteleviä enemmän ärsyttävät vain ne, joiden vauhti irrationaalisesti vaihtelee.  Seuratkaa rajoituksia ja opetelkaa ajamaan tasaista vauhtia!

Vauhti vaihtelee irrationaalisesti juurikin noiden tolppien takia ja navigaattorista tulevien varoitusmylvintöjen johdosta. Jos saisi ajaa vapaasti ilman näitä vaaratekijöitä (miinatolppia), olisi vauhti kaikilla tasaisempaa ajaminen kaikin puolin turvallisempaa. 

Vierailija
17/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ajotapa on ihan normaalia. Välillä nopeustolpat ärsyttävät niin paljon, että kun joutuu hiljentämään normaalista ajovauhdista sen 10-20 km/h pois, niin mielenosoituksellisesti on pakko ajaa minuutti noin 150 km/h vauhtia. Pahimman kiukun laannuttua lasken kaasua ja matkavauhdin sinne normaaliin eli 100-110 km vauhtiin. 

Kortti pois tuollaisilta 6-vuotiaan tasolle jääneiltä ääliöiltä.

Vierailija
18/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee niin vaikeaksi autoilijoille ajaa nopeusrajoituksen mukaan, että kaikki ajavat säännönmukaisesti ylinopeutta ja tekevät äkkijarrutuksia tolppien kohdalla muiden hengestä välittämättä?

Eivät "kaikki" niin tee. Riittävän moni kuitenkin vaikkapa meidän 4 h mökkimatkan aikana niin, että ottaa kuuppaan. Vankka joukko on myös näitä, jotka varmuuden vuoksi ajaa 72 km/h kaikilla  osuuksilla ja kameran kohdalla pudottaa varmuuden vuoksi vielä 10 km/h hetkellisesti. Alinopeutta körötteleviä enemmän ärsyttävät vain ne, joiden vauhti irrationaalisesti vaihtelee.  Seuratkaa rajoituksia ja opetelkaa ajamaan tasaista vauhtia!

Vauhti vaihtelee irrationaalisesti juurikin noiden tolppien takia ja navigaattorista tulevien varoitusmylvintöjen johdosta. Jos saisi ajaa vapaasti ilman näitä vaaratekijöitä (miinatolppia), olisi vauhti kaikilla tasaisempaa ajaminen kaikin puolin turvallisempaa. 

Ne tolpat on siellä juuri sen takia että sinunlaisesi idiootit eivät ilman niitä osaa ajaa turvallisesti rajoitusten mukaan. Turvallisinta olisi jos ne todelliset vaaratekijät eli sinut ja hengenheimolaisesi poistettaisiin liikenteestä pysyvästi.

Vierailija
19/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinan opetus: pidä aina ajaessasi riittävä turvaväli edellä ajavaan!

Ei vaan se, että opettele tietämään kameroiden sijainnit tai hanki navi, joka varoittaa niistä ajoissa.

Toisekseen syypää olisi peräänajaja.

Vierailija
20/24 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta risteystä lähestyttäessä nopeudesta kertova merkki pitäisi olla oikea liikennemerkki rikä lyhtypylvääseen ruuvattu. Sitä ei aina välttämättä havaitse sieltä katuvalopylväästä.