Pitäisi lähteä kahdeksi viikoksi lomalle, mutta en jaksaisi pakata.
Pitäisi pakata omat ja lapsen (5v.) tavarat. Ei huvittaisi yhtään. Miten se pakkaaminen voikin olla niin tajuttoman epämiellyttävää?
Kommentit (34)
Mun mielestä pakkaaminen on ihan hauskaa. Sen kun nostelee kaapista vaatteet laukkuun. Sitten siirtyy vessaan ja ottaa hammasharjat sun muut toilettitarpeet. Sitten tuumaustauko ja kootaan kaikki pikkusälä, matkatekeminen, tulitikut, retkityyny tms. Juuri ennen lähtöä eväät ja laturi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tee mieli lähteä kotoa reissuun? Ennen reissua kaikkien vaatteiden peseminen on epämiellyttävää.
Reissuun lähteminen on ihan kivaa, mutta pakkaaminen turhauttaa jo ajatuksen tasolla. Ap
Älä jätä viime tinkaan ja tee paniikissa kiireessä mitään. Tee saman tien ja jos jotain unohtui, niin ennätät sen vielä lisätä mukaan.
Helppoahan tuo olettaen että olette menossa lämpimään. Uimapuvut, teepaitoja, pari mekkoja ja shortshit. Rantakassi, aurinkovoidetta, sandaalit, hammasharja ja hammastahna ja PANKKIKORTTI.
Sitten tietty passi ja matkaliput.
Tee lista.
Se helpottaa.
Pakkaaminen ei tod ole helppoa.
Olen todella tarkka vaatteistani ja kengistä ja laukuista.
Kaiken pitää sopia harmonisesti yhteen. Joten mietin jokaisen vaatteen kohdalla, sopiiko se muihin vaatteisiin. Tietty jos on vain altaalla ja syö aamiaisen omassa hotellihuoneessa, ei tarvi muuta.
Jos käy syömässä paremmin, hotellissa on pukukoodi, vuokraa auton/käy nähtävyyksillä, tarvitaan muutakin kuin biksut ja rantahame.
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan tuo olettaen että olette menossa lämpimään. Uimapuvut, teepaitoja, pari mekkoja ja shortshit. Rantakassi, aurinkovoidetta, sandaalit, hammasharja ja hammastahna ja PANKKIKORTTI.
Meikit, kasvorasvat, kasvojenpuhdisaineet, kropparasvat, hiuspuuteri, -lakka, -pohjustusaine...
Ei se nyt ihan NOIN helppoa ole
Musta pakkaaminen on kivaa, se purkaminen kun on tullut kotiin on se tylsä vaihe. Mun syksyn kaukomatkan pakkauslista näyttää vaatteiden osalta aina suunnilleen tältä:
2 hellemekkoa
Yhdet ohuet liehulahjehousut
6-7 toppia
2 hametta
Iso silkkihuivi
Sandaalit
Alusvaatteet eli kolmet rintsikat ja 7 alushousut
Uikkari
Sitten lisänä matkustusvaatteet eli farkut, pitkähihainen trikoopaita ja ohut neule, lentosukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikit, kasvorasvat, kasvojenpuhdisaineet, kropparasvat, hiuspuuteri, -lakka, -pohjustusaine...
Että mitähän vttua 😂😂? Mä käyn reissuissa aina pesettämässä ja kuivaamassa hiukset kampaajilla. Ovat puoli-ilmaisia enkä raahaa täältä typeriä purnukoita mukanani.
Olen käynyt kymmenillä reissuilla ja tiedän kyllä mitä pitää pakata mukaan. Rasittaa vaan se pyykinpesu ja miettiminen, että mitä pakata minnekin. Laukut hävinneet pariin kertaan reissussa, niin haluan varmistaa, että on edes jotain vaatteita yms., jos niin käy tälläkin kertaa. Ap
Voi kuulkaa, kyllä nyt on pakkaamisesta maku mennyt, kun lääkelaukku on suurempi kuin meikkilaukku! Mummo62
Minulla on ollut pakkauslista jo parikymmentä vuotta. Alan pakkaamaan listan mukaan riippuen siitä, kauako reissu kestää. Listan alkupäässä on tavarat, joita tarvitsen yhden yön reissussa ja koko listalla olen pärjännyt, kun muutin ulkomaille. Ikinä ei ole mitään unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kymmenillä reissuilla ja tiedän kyllä mitä pitää pakata mukaan. Rasittaa vaan se pyykinpesu ja miettiminen, että mitä pakata minnekin. Laukut hävinneet pariin kertaan reissussa, niin haluan varmistaa, että on edes jotain vaatteita yms., jos niin käy tälläkin kertaa. Ap
Minä pakkaan käsimatkatavaraan aina toilettilaukun, elektroniikan ja yhden puhtaan vaatekerran. Juurikin siksi, että matkalaukku on jonkun kerran tullut vasta jälkeen päin hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Itse reissaan paljon ja laukussa on aina valmiina perussetti eli laturi, adapteri yms sälä ja kosmetiikkalaukku jossa tarvittavat kauneudenhoitotuotteet+lääkkeet. Helpottaa kun niitä ei tarvitse aina kaivaa jostain ja järjestellä. Pakkaa ne vähät vaatteet mukaan ja se on siinä. Lapsen kanssa reissaaminen varmaan hankalampaa, siitä ei ole itsellä kokemusta.
Sama mulla! En jaksa enää pakata. Entäs sitten se purkaminen ja pyykkäys matkan jälkeen!
Nyt pitäisi imuroida kotona kun ikkunat ja parvekkeen ovi on olleet auki 4 viikkoa. Tää pölyn määrä! En jaksais millään.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla! En jaksa enää pakata. Entäs sitten se purkaminen ja pyykkäys matkan jälkeen!
Nyt pitäisi imuroida kotona kun ikkunat ja parvekkeen ovi on olleet auki 4 viikkoa. Tää pölyn määrä! En jaksais millään.
Onkohan sulla liikaa lähdössä tavaraa mukaan jos ei jaksa kaikkea pakata🤔
voin perehdyttää sut nopeasti mun töihin ja tehdään vaihtarit. Mene sinä duuniin, niin mä voin pakata ja lähteä sinne lomalle. Sovittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta voi näköjään tehdä vaikeaa.
3-in-1 puhdistusliinat kasvoille. SPF 30 tai 50 aurinkovoide kasvoille korvaa päivävoiteen. Aqualan L yövoiteeksi ja koko kropalle. Deodorantti. Lempituoksu. Föönivaahto tms. Meikkipuuteri, ripsiväri ja luomiväri, värillinen huulirasva, esim. EA, ellei ilman meikkiä vo8 olla edes lomalla. Mutta ei sinne nyt koko arsenaalia kannata laahata, viikon-parin lomalka kenenkään hiukset ja iho ei mene pilalle hotellishampoosta ja -saippuasta.
Siinä se, aurinkorasva kannattaa ostaa paikan päältä.
Eikö tee mieli lähteä kotoa reissuun? Ennen reissua kaikkien vaatteiden peseminen on epämiellyttävää.