Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuuko suomalaisten työttömyys todella korkeista tuista?

Vierailija
05.08.2018 |

Vai onko tämä hallituksen probagandaa?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30v lapseton nainen. Työttömäksi jäin 4 vuotta sitten. Uuden ammatinkin olen tänä aikana opiskellut eli varsinaista työttömyyttä on 2 vuotta ollut. Syy miksi minua ei palkata on se että olen "lapsen teko iässä" ja tämä on tullut haastatteluissa selväksi. Lapsia en ole edes ajatellut hankia.

Mikäli haastatteluissa tehdään selväksi, että olet lapsentekoiässä eikä sinua siksi palkata, niin voit haastaa työpaikan oikeuteen. Toissalta olen ihan varma ettei sinulle näin ole sanottu, koska työnantajat tietävät tämän. Itse työllistyin tuossa iässä, vaikka lapsia ei vielä ollut.

Vierailija
42/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkasin ennemmin pieniä palkkoja. Miksi kukaan tekisi työtä jolla ei elätä itseään? Työvoimapulaa jatkuvasti maran ja sosiaali aloilla.

Työn takia. Työ on velvollisuus. Maailma lakkaisi pyörimästä ja kaikki pysähtyiso ellei kukaan tekisi töitä. Se on elinehto.

Työtä tehdään sen takia että siitä saa palkkaa. Se on se syy. Työsuoritus annetaan palkkaa vastaan toisen käyttöön.

Sanopa tuo työpaikkahaastattelussa. Ei saata kelvata vastaukseksi. Haluat työn tietenkin siksi että haluat uusia haasteita, kehittyä, antaa panoksesi juuri tälle firmalle ja kaikkea muuta sontaa - kunhan et palkan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä ei täysin vailla työtä oleva saa edes food stampeja. Niitä saa vain jos on työ, josta saa niin vähän rahaa, ettei sillä pysty elättämään itseään.

Siispä kaikki kynnelle kykenevät tekevät töitä - tosin myös kuolevat nuorempana ja elävät kädestä suuhun.

Eri osavaltioissa eri käytännöt.

Vierailija
44/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys johtuu työnantajien työllistämishaluttomuudesta. No seuraava vasemmistohallitus pistää asian kuntoon ja märää työntantajille aktvitoiumistoimia.

45/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys johtuu työnantajien työllistämishaluttomuudesta. No seuraava vasemmistohallitus pistää asian kuntoon ja märää työntantajille aktvitoiumistoimia.

Firma toimii varmaan hyvin tappiolla loputtomasti.

Vierailija
46/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sikäli voi kysyä itseltään, että jos vaihtoehdot on 1. Mikä tahansa työ tai 2. Kerjääminen 3. Kuolema, niin usein sitä kummiskin tuo ”mikä tahansa” kelpaa. Jos pystyy työntekoon.

Jos tuet poistetaan ja kaikki vapaat työpaikat täytetään jää vielä kymmeniä ellei satoja tuhansia, joille jää vaihtoehdot kerjää tai kuole.

Vierailija
47/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu korkeista tuista, vaan siitä, että yksinkertaisesti ei vaan ole niitä töitä.

Vierailija
48/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu, Suomessa on aivan liian pienet tuet. Työttömyys johtuu siitä, että Suomessa ei ole työpaikkoja. 

Vierailija
49/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se olisi edes mahdollista, kun Suomi on saanut Euroopan Neuvostolta huomautuksen sosiaaliturvan riittämättömästä tasosta?

Eun vatipäiset tyhjäpäät eivät ottaneet huomioon laskelmissaan asumistukea eikä täydentävää- ja ehkäisevää toimeentuloa. Nämä keskittyivät vain toimeentulotuen perusosaan ja antoivat siitä noottia. Täydentävä- ja ehkäisevä tt-tuki kuitenkin jopa kaksin ellei kolminkertaistaa perusosan. Tähän päälle saa vielä sitten sen asumistuen jonka siuruus vaihtelee paikkakunnittain asuinkustannusten mukaan.

Vierailija
50/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu, törkeä väite.

Itse olen työtoiminnassa ja näen että monella ei ole mitään.

Vähillä joutuvat tulemaan toimeen.

Köyhyys kyllä näkyy,

Oma asemani erilainen kun mies on töissä ja OK palkka,

Tarkkaan miettivät muutenkin rahankäyttöänsä.

Kun itse on maha pömpällä eduskunnan ruuista niin on helppo arvostella.

Tuet ei ole isot vaan niillä pärjää jotenkuten.

Vierailija
51/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin ole. Kyllä alle 2000e kuukausipalkallakin elää ihan kohtuullista elämää, jos ei ole niin materian perään. Jos on kaksi tienaajaa perheessä, niin sitä paremmin. On tietenkin niitä, jotka laskevat, että hoitomaksut ovat niin kalliit lapsilla, että keinottelevat työttömänä miehen tuloilla mahdollisimman pitkään.

Siis mitä helvettiä? Minä pidin lapset kotona siihen asti kun pääsin töihin, vähän alle kahden tonnin bruttopalkalla, käteen jäi n. 1450€, se oli huomattavasti enemmän kuin se 620€ joka jäi käteen työttömänä ollessa. Lasten hoitomaksu oli 550€/kk. Miehellä vähän päälle 3000€ palkka. Eli kun menin kokopäivätöihin jäi käteen vajaa 300€ enemmän kuin työttömänä ollessa. 

Ja valitettavasti melko suuri osa työttömistä laskee tuosta 300 eurosta "tuntipalkan" ja totetaa että ei kannata kun "todelliseksi tuntipalkaksi" tulee vain 2,2€...

Niinhän se on. Mieheni oli sitä mieltä että ei kannata mennä töihin tuolla palkalla. Minä taas tykkäsin työstäni, opiskelinkin sitä, jos työ olisi ollut tympeää ja työkaverit tympeitä niin toki olisin jäänyt kotiin.  Työ pitää olla mieluisaa että sitä kykenee pidemmän päälle tekemään sairastumatta vähintäänkin henkisesti. Mieheni vihaa omaa työtään ja tekee sitä koska on pakko perheen eteen tehdä, jos minä saisin parempipalkkaisen työn, niin sanoisin miehelle että jää sinä vaan kotiin, minä otan nyt vetovastuun tästä eteenpäin. Miehellä kuitenkaan ei ole enää kuin kymmenisen vuotta eläkkeeseen mulla 25-vuotta vaikka meillä on vain kymmenen vuotta ikäeroa.

Ja samalla unohtavat sen että todennäköisyys että palkka nousee, joko palkankorotusten/ikälisien  tai uusien vastuiden ja tehtävien kautta on paljon suurempi kuin että tuet nousevat.

Vierailija
52/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu, törkeä väite.

Köyhyys kyllä näkyy,

Enkä missään nimessä hyväksy tukien pienentämistä vaikka itse nostan vaan työttömyyskorvausta.

Joo ei mulle työ kelpaa vaikka teen ilmaiseksi töitä mutta nettona siitä kuitenkin hieman ylimääräistä.

Vierailija
53/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni onkin selvittänyt jo tätä rahallista puolta, mutta minusta on syytä korostaa myös sitä, että työttömyys ja työllisyys nivoutuvat useimpien ihmisten mielessä muuhunkin, esim. osallisuuteen, elämän mielekkyyteen ja sosiaaliseen asemaan. Eli vaikka ne tuet olisivatkin hyvät, niin väitän, että suurin osa työttömistä haluaisi silti mielummin palkkatöihin. Niitä "runsaista" tuista nautiskelevia elämäntapapummeja on oikeasti häviävän vähän.

Vierailija
54/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se olisi edes mahdollista, kun Suomi on saanut Euroopan Neuvostolta huomautuksen sosiaaliturvan riittämättömästä tasosta?

Eun vatipäiset tyhjäpäät eivät ottaneet huomioon laskelmissaan asumistukea eikä täydentävää- ja ehkäisevää toimeentuloa. Nämä keskittyivät vain toimeentulotuen perusosaan ja antoivat siitä noottia. Täydentävä- ja ehkäisevä tt-tuki kuitenkin jopa kaksin ellei kolminkertaistaa perusosan. Tähän päälle saa vielä sitten sen asumistuen jonka siuruus vaihtelee paikkakunnittain asuinkustannusten mukaan.

Nyt en ymmärrä mitä puhut.

Mitä tarkoittaa täydentävä ja ehkäisevä TT-tuki ja millä ehdoilla niitä on mahdollisuus saada?

Vierailija
55/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on paljon jotka ollaan töissä mutta ei saada palkkaa vaan työttömyyskorvaus ja se 9 euroa päiväpalkka,

Eli naama umpeen vain.

Vierailija
56/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
57/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on paljon jotka ollaan töissä mutta ei saada palkkaa vaan työttömyyskorvaus ja se 9 euroa päiväpalkka,

Eli naama umpeen vain.

Eli orjatyössä

Vierailija
58/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mielestäsi on korkeat tuet !!! Ansiosidonnainen on n.56 % bruttopalkasta ja pienestäkin summasta vero on 20 %.Joten repikää siitä kaikkitietävät työttömiä syyllistävät 😬

No eihän ole. T: ansiosidonnaisella ja pidätys-% 15,5.

Vierailija
59/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä!

Puhut nyt poikkeuksista ja niitä ei normaalisti saa.

On varmaan vaikea ymmärtää ettei noilla rahoilla mällätä.

Vierailija
60/61 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu, törkeä väite.

Köyhyys kyllä näkyy,

Ei ole kauaan kun vasta ili Iltasanomissa juttu siitä miten työttömullä on tuilla eläessään auvoisat ja roittoisat oltavat, oikein esiteltiin ja kuvailtiin miten niillä tuolla tulee hyvin toimeen ja ylimääräistäkin jää säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän