Matkavakuutus? Otatko joka matkalle vai onko jatkuva?
Kysymyksessäni tuli oleellinen, mutta kysynpä vielä: otatko matkoille vakuutuksen?
.
Jos et ota, kerro, mikset.
Kommentit (13)
On voimassa ympäri vuoden. Jo 2-3 viikon kertavakuutuksella maksaa tuon vuosimaksun
Tulee liiton kautta eli jatkuva on. En lähtisi matkalle ilman vakuutusta, ja on ollut käyttöäkin.
Minäkin otin jatkuvan; tulee halvemmaksi kuin yksittäiset.
Liiton kautta mullakin. Sattui toukokuussa tapaturma matkalla ja korvaushakemuksen käsittely sujui todella nopeasti ja hienosti. Sekä ulkomailla että kotimaassa annettu hoito korvattiin. Matka ei onneksi keskeytynyt.
Platina-MasterCardin mukana tulee jatkuva matkavakuutus, ei tarvitse erikseen hankkia. Muillakin korteilla varmaankin on, kannattaa tutkailla niitä.
Minulla on ollut jatkuva matkavakuutus jo vuodesta 1989. Se on edullinen, tosin onnekai ei ole tarvinnut käyttää kun kerran Pohjois- Suomen lomalla ( lapsen sairaus).
Expat kirjoitti:
Platina-MasterCardin mukana tulee jatkuva matkavakuutus, ei tarvitse erikseen hankkia. Muillakin korteilla varmaankin on, kannattaa tutkailla niitä.
Ainakin perus Mastercardilla pitää olla tietty osuus matkasta maksettuna että tulee matkavakutus sitä kautta voimaan. Olikohan peräti 75% mikä piti olla.
Ja miten kattava se sitten on en tiedä. En maksa matkoja luotolla.
Jatkuva, mutta Eurooppalaisen vakuutus on todella huono. Ei korvannut tositilanteessa paskaakaan. Omalle kontolle jäi noin 700e, vakuutus korvasi vain n. 60e.
Eurooppalainen oli sitä mieltä, että kun toisesta jalasta meni ulkomailla onnettomuudessa polvi ja toisesta nilkka, minulla ei ollut mitään syytä päästä kotiin hissittömän talon toisen kerroksen asunnosta, vaan olisin hyvin voinut lojua siellä vielä kuusi päivää. Yksin. Liikuntakyvyttömänä. Kovissa kivuissa. Terveisiä vaan p...stä sinne Eurooppalaiseen/OP:hen.
Olen vaihtamassa. Eihän tuollaisella vakuutuksella tee mitään. Lähtee neljän hengen sekä firman vakuutukset pois OP:ltä. Olisko suosituksia?
Jatkuva, maksaa n. 40€ vuodessa. Kattaa kaiken sairaanhoitokuluista ambulanssilentoon ja jos huonosti käy niin myös ruumiin kuljetuksen Suomeen.
Maksaa noin 20e. En halua maksaa 10000e sairaalalentoa, jos jotain käy.
Jatkuva on ollut jo vuosia. Korvaa myös kotimassa matkaillessa ja sekin on ihan kätevää, muuten tuskin tulisi niille reissuille otettua erillistä vakuutusta. Ulkomaille ei kukaan täysjärkinen lähde ilman vakuutusta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva, mutta Eurooppalaisen vakuutus on todella huono. Ei korvannut tositilanteessa paskaakaan. Omalle kontolle jäi noin 700e, vakuutus korvasi vain n. 60e.
Eurooppalainen oli sitä mieltä, että kun toisesta jalasta meni ulkomailla onnettomuudessa polvi ja toisesta nilkka, minulla ei ollut mitään syytä päästä kotiin hissittömän talon toisen kerroksen asunnosta, vaan olisin hyvin voinut lojua siellä vielä kuusi päivää. Yksin. Liikuntakyvyttömänä. Kovissa kivuissa. Terveisiä vaan p...stä sinne Eurooppalaiseen/OP:hen.Olen vaihtamassa. Eihän tuollaisella vakuutuksella tee mitään. Lähtee neljän hengen sekä firman vakuutukset pois OP:ltä. Olisko suosituksia?
LähiTapiola. Meillä ollut jo useita vuosia. Hommat hoitunut ongelmitta. Kattava maksaa meillä jotain noin 60€ per vuosi per henkilö.
Mulla on jatkuva matkavakuutus. Kattava. Ja on edullinen. Sen verran tulee paljon matkusteltua. Uusi kortti tulee aina automaattisesti. EI tulisi mieleenkään lähteä matkalle ilman matkavakuutusta. Ja mukana tietenkin eurooppalainen sairaanhoitokortti.