Käytättekö puolison kanssa samaa hammasharjaa?
Kommentit (37)
Käytämme tai niin hän luulee. Minulla on oma harja jemmassa jota käytän. Mulukukku vaimon harjalla vetelen peppuvakoa aina välillä kun ituttaa se eukko. Ps. Meillä ei pussailla.
Vierailija kirjoitti:
Älä lainaa hammasharjaa
KULUTTAJA Turun Sanomat 12.9.2005
Vaarallisimpia suusta vereen ajautuvat bakteerit ovat henkilölle, jonka puolustuskyky on heikentynyt. Erityisen haitallisena bakteerin vaihdon kannalta pidetään toisen ihmisen hammasharjan käyttämistä, vaikka kysymyksessä olisi oman perheenjäsen.
Tämä. Uutinen siis sairaille, ei perusterveille!
"Hammasharjat
Vaikka suutelisitte jatkuvasti, on hammasharjan jakaminen jopa kumppanisi kanssa kuvottavaa. Hammasharjan jakaminen nostaa riskiä saada erilaisia veren välityksellä tarttuvia infektioita. Hampaiden harjaus lisää muutenkin väliaikaisesti bakteerien määrää verenkierrossasi, joten ei ole mitään syytä nostaa kyseisiä määriä yhtään enempää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa. Syön juuri nyt aamupalaa ja mitä mä luen! Yök yök yök.
Krapula ja pahaolo, kun näin myöhään syöt? Itse herännyt jo kuudelta.
Täälläkin oksennusreaktio. Minäkin syön vasta nyt ensimmäistä kertaa vaikka olen herännyt jo kuudelta. Aamuisin juon vain pari kuppia kahvia ja ensimmäinen ateria on lounas.
Epäterveellistä. Nyt skarppaa elintapojen suhteen! :)
Ei mikään ihme että pahaolo, jos noin syö...Ei oksennusreaktio tule syömistapojen takia. Olen näin syönyt siitä lähtien, kun muutin kotoa pois.
Ei vaan ole nälkä aamuisin. Oksennus oli tulla, kun kotona piti melkein väkipakolla syödä aamiainen. Syön silloin, kun on nälkä.
Voi tulla. Kokeilisitko edes? Aamiainen on päivän tärkein ateria. Onko päivärytmi muuten kunnossa? Nukutko öisin? Liikutko?
Hoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa. Syön juuri nyt aamupalaa ja mitä mä luen! Yök yök yök.
Krapula ja pahaolo, kun näin myöhään syöt? Itse herännyt jo kuudelta.
Täälläkin oksennusreaktio. Minäkin syön vasta nyt ensimmäistä kertaa vaikka olen herännyt jo kuudelta. Aamuisin juon vain pari kuppia kahvia ja ensimmäinen ateria on lounas.
Epäterveellistä. Nyt skarppaa elintapojen suhteen! :)
Ei mikään ihme että pahaolo, jos noin syö...Ei oksennusreaktio tule syömistapojen takia. Olen näin syönyt siitä lähtien, kun muutin kotoa pois.
Ei vaan ole nälkä aamuisin. Oksennus oli tulla, kun kotona piti melkein väkipakolla syödä aamiainen. Syön silloin, kun on nälkä.
Voi tulla. Kokeilisitko edes? Aamiainen on päivän tärkein ateria. Onko päivärytmi muuten kunnossa? Nukutko öisin? Liikutko?
Olen kokeillut, mutta ei toimi. Nukun kuin tukki klo 23-06. Liikun säännöllisesti.
Miten tääkin uppos teihin, hiton mammat...
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että näin oikeasti tehdään oli tämä sitten provo tai ei
Vierailija kirjoitti:
Vouhotus :D
Nykyään elämme vihervasemmistolaista kulta-aikaa, niin tämäkin on ihan todellista.
Me käytetään koko perhe samaa, säästetään luontoa ja rahaa :)
Vierailija kirjoitti:
Asuin puolisoni kanssa 2 ekaa vuotta Turkissa. Siellä opimme jakamaan asioita ja samat tavat jatkuneet myös Suomessa. Samaa lasia, palasaippuaa, pyyhettä, hammasharjaa, kynsisaksia yms. voi ihan hyvin oman rakkaan kanssa käyttää.
Miehen veljen perhe jakaa rakkaasti kaikki taudit keskenään, kun yksi sairastuu niin taudit kiertävät koko perheen. Tähän salaisuuteena on käsien pesemättömyys, etenkään WC käynnin jälkeen siis ihan turhaa... 😨
Lisäksi ruokapöydässä voi kätevästi syödä suoraan omalla haarukalla suoraan tarjoiluastissta...
Emme kutsu heitä kylään muuta kuin pakon edessä.
Yhteinen kuppa ja aids on turkkilaisilta miehiltä tosi jees.
Hyi helvetti. Kyllä jokaisella pitää olla oma harja, sen verran henkilökohtainen hygienia-asia on tuo.
En.
Ei se ole varsinainen hygienakysymys, koska toki suutelemme ja harjahan pestään huolellisesti käytön jälkeen.
Jotenkin se vain on itsestäänselvyys. Emme käytä periaatteessa samoja pyyhkeitäkään. Mutta tästä voi lipsua.
Joskus olen juopottelillan päätteeksi herännyt ihan muualta kuin kotoa ja oma hampuharja ei mukana. Olen kiehauttanut toisen , pessyt ja kiehauttanut uudestaan.
Ilman hampaidenpesua on kaamea olo :(
Asuin puolisoni kanssa 2 ekaa vuotta Turkissa. Siellä opimme jakamaan asioita ja samat tavat jatkuneet myös Suomessa. Samaa lasia, palasaippuaa, pyyhettä, hammasharjaa, kynsisaksia yms. voi ihan hyvin oman rakkaan kanssa käyttää.