Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö puolison kanssa samaa hammasharjaa?

Vierailija
05.08.2018 |

Aloitimme juuri kokeilun, kaikkeen tottuu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin puolisoni kanssa 2 ekaa vuotta Turkissa. Siellä opimme jakamaan asioita ja samat tavat jatkuneet myös Suomessa. Samaa lasia, palasaippuaa, pyyhettä, hammasharjaa, kynsisaksia yms. voi ihan hyvin oman rakkaan kanssa käyttää.

Vierailija
22/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme tai niin hän luulee. Minulla on oma harja jemmassa jota käytän. Mulukukku vaimon harjalla vetelen peppuvakoa aina välillä kun ituttaa se eukko. Ps. Meillä ei pussailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lainaa hammasharjaa

KULUTTAJA Turun Sanomat 12.9.2005

Vaarallisimpia suusta vereen ajautuvat bakteerit ovat henkilölle, jonka puolustuskyky on heikentynyt. Erityisen haitallisena bakteerin vaihdon kannalta pidetään toisen ihmisen hammasharjan käyttämistä, vaikka kysymyksessä olisi oman perheenjäsen.

Tämä. Uutinen siis sairaille, ei perusterveille!

Vierailija
24/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hammasharjat

Vaikka suutelisitte jatkuvasti, on hammasharjan jakaminen jopa kumppanisi kanssa kuvottavaa. Hammasharjan jakaminen nostaa riskiä saada erilaisia veren välityksellä tarttuvia infektioita. Hampaiden harjaus lisää muutenkin väliaikaisesti bakteerien määrää verenkierrossasi, joten ei ole mitään syytä nostaa kyseisiä määriä yhtään enempää."

Vierailija
25/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa. Syön juuri nyt aamupalaa ja mitä mä luen! Yök yök yök.

Krapula ja pahaolo, kun näin myöhään syöt? Itse herännyt jo kuudelta.

Täälläkin oksennusreaktio. Minäkin syön vasta nyt ensimmäistä kertaa vaikka olen herännyt jo kuudelta. Aamuisin juon vain pari kuppia kahvia ja ensimmäinen ateria on lounas. 

Epäterveellistä. Nyt skarppaa elintapojen suhteen! :)

Ei mikään ihme että pahaolo, jos noin syö...

Ei oksennusreaktio tule syömistapojen takia. Olen näin syönyt siitä lähtien, kun muutin kotoa pois.

Ei vaan ole nälkä aamuisin. Oksennus oli tulla, kun kotona piti melkein väkipakolla syödä aamiainen. Syön silloin, kun on nälkä. 

Voi tulla. Kokeilisitko edes? Aamiainen on päivän tärkein ateria. Onko päivärytmi muuten kunnossa? Nukutko öisin? Liikutko?

Vierailija
26/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa. Syön juuri nyt aamupalaa ja mitä mä luen! Yök yök yök.

Krapula ja pahaolo, kun näin myöhään syöt? Itse herännyt jo kuudelta.

Täälläkin oksennusreaktio. Minäkin syön vasta nyt ensimmäistä kertaa vaikka olen herännyt jo kuudelta. Aamuisin juon vain pari kuppia kahvia ja ensimmäinen ateria on lounas. 

Epäterveellistä. Nyt skarppaa elintapojen suhteen! :)

Ei mikään ihme että pahaolo, jos noin syö...

Ei oksennusreaktio tule syömistapojen takia. Olen näin syönyt siitä lähtien, kun muutin kotoa pois.

Ei vaan ole nälkä aamuisin. Oksennus oli tulla, kun kotona piti melkein väkipakolla syödä aamiainen. Syön silloin, kun on nälkä. 

Voi tulla. Kokeilisitko edes? Aamiainen on päivän tärkein ateria. Onko päivärytmi muuten kunnossa? Nukutko öisin? Liikutko?

Olen kokeillut, mutta ei toimi. Nukun kuin tukki klo 23-06. Liikun säännöllisesti. 

Vierailija
27/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tääkin uppos teihin, hiton mammat...

Vierailija
28/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, että näin oikeasti tehdään oli tämä sitten provo tai ei 

Vierailija
29/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vouhotus :D

Vierailija
30/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään elämme vihervasemmistolaista kulta-aikaa, niin tämäkin on ihan todellista.

Vierailija
31/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tää on jo sairasta!

Vierailija
32/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään koko perhe samaa, säästetään luontoa ja rahaa :)

Vierailija
33/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin puolisoni kanssa 2 ekaa vuotta Turkissa. Siellä opimme jakamaan asioita ja samat tavat jatkuneet myös Suomessa. Samaa lasia, palasaippuaa, pyyhettä, hammasharjaa, kynsisaksia yms. voi ihan hyvin oman rakkaan kanssa käyttää.

Miehen veljen perhe jakaa rakkaasti kaikki taudit keskenään, kun yksi sairastuu niin taudit kiertävät koko perheen. Tähän salaisuuteena on käsien pesemättömyys, etenkään WC käynnin jälkeen siis ihan turhaa... 😨

Lisäksi ruokapöydässä voi kätevästi syödä suoraan omalla haarukalla suoraan tarjoiluastissta...

Emme kutsu heitä kylään muuta kuin pakon edessä.

Vierailija
34/37 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen kuppa ja aids on turkkilaisilta miehiltä tosi jees.

Vierailija
35/37 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joskus. Esim.matkoilla.

Vierailija
36/37 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Kyllä jokaisella pitää olla oma harja, sen verran henkilökohtainen hygienia-asia on tuo.

Vierailija
37/37 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Ei se ole varsinainen hygienakysymys, koska toki suutelemme ja harjahan pestään huolellisesti käytön jälkeen.

Jotenkin se vain on itsestäänselvyys. Emme käytä periaatteessa samoja pyyhkeitäkään. Mutta tästä voi lipsua. 

Joskus olen juopottelillan päätteeksi herännyt ihan muualta kuin kotoa ja oma hampuharja ei mukana. Olen kiehauttanut toisen , pessyt ja kiehauttanut uudestaan. 

Ilman hampaidenpesua on kaamea olo :(