Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kroppa pilaa kaikki vaatteet

Vierailija
05.08.2018 |

Sovittelin tuossa ison kasan uusia vaatteita kun vihdoinkin helteet loppui ja ylipäätään teki mieli pukea jotain. Mutta ei, oli vaate kuinka kaunis ja ihana niin kun mä vedän sen päälle niin se näyttää ihan kamalalta. Mä en oikeasti edes ymmärrä kuin tuo on mahdollista, vaatteet on ihan sopivia/tarpeeksi isoja mutta jostain syystä mun päällä kaikki näyttää ihan hirveältä. Ja joo, olen hieman ylipainoinen (162/84) mutta kyllä ainakin mä näen päivittäin huomattavasti isompiakin ihmisiä joiden päällä vaatteet näyttää jos ei nyt superhyvältä niin ainakin ihan ookoolta.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paino ole olennainen ongelma pukeutumisessa. Toki se hankaloittaa, mutta suurin ongelma on se, että ihmiset ihastuvat vaatteisiin jotka eivät oikeasti sovi heille. On väärä oletus, että hoikka näyttäisi hyvältä vaatteessa kuin vaatteessa. Näkee paljon hoikkia, joilla pukeutuminen ihan pielessä.

Vierailija
42/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-30kg ylipainoa ja mietitään miksi ei vaatteet näytä hyvältä. Mikäpä se siinä.

Äläs nyt, vika on vaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paino ole olennainen ongelma pukeutumisessa. Toki se hankaloittaa, mutta suurin ongelma on se, että ihmiset ihastuvat vaatteisiin jotka eivät oikeasti sovi heille. On väärä oletus, että hoikka näyttäisi hyvältä vaatteessa kuin vaatteessa. Näkee paljon hoikkia, joilla pukeutuminen ihan pielessä.

Ei tietenkään kaikki vaatteet sovi kenellekään mutta kyllä hoikan on helpompi pukeutua mitä lihavan. Toiseksi tosi monilla on nykyisin huono ryhti ja silloin ei tietenkään mikään vaate näytä päällä nätiltä kun olemus tuo lähinnä mieleen pystyyn nostetun perunasäkin. Ryhdikäs ja treenattu on hieman ylipainoisenakin upea ilmestys ja yksi tärkeä on vyötärö, se tekee ihmeitä olemukselle ja vaatteiden istuvuudelle kun vyötärö on selkeästi erottuva. Nykyisin ihmiset vaan näkyy lihovan herkimmin ja ekana juuri vatsasta.

Vierailija
44/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin taas kun runko meni, enkä päässyt lenkille. Nyt käyn taas lenkillä, kipulääkkeiden ja relaksantin kera.

Mutta joo, kyllä on ehkä vaikein yhdistelmä olla lyhyt ja lihava. Olen vain 157 cm.

Onneksi lenkkeily on tehonnut, ja 10 kiloa tippunut reilussa kolmessa kuukaudessa. Rupeaa löytymään vaatteitakin.

Vierailija
45/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole välttämättä ylipainokaan.

Nykyisin tehdään kertakaikkiaan huonolaatuisia ja -mallisia vaatteita. Vaatteet ovat heikkoa materaalia, huonosti ommellut ja leikkaukset ovat surkeat.

Suomessa on valinnanvaraa enimmäkseen skandinaavisista ketjukaupoista, ja niiden vaatteet tehdään skandinaaviselle kropalle: keskipitkä, lauta, vyötärötön, leveäharteinen, kapealanteinen, jne...  Jos olet jonkun muun mallinen, on todella vaikea löytää hyviä vaatteita. Suomalaisissa vaatteissa on taas otettu huomioon pitkä selkä ja lyhyet jalat.

"Mahtavaa" ollakin sitten lyhytselkäinen, normaalisäärinen, kapeaharteinen ja runsasrintainen + lantioinen vartaloltaan. Ei istu mikään vaate ikinä kaikista kohdista. Ei ole olemassa edes sopivia kokoja, Isomman koon ottaminen ei usein auta, koska se on liian iso sitten vaikkapa hartioista tai vyötärältä. Isokokoisten vaatteet ovat taas joka puolelta liian suuria ja tehty usein idealla että isokokoinen on myös pitkä.

No itse olen tuon mallinen ja kärsinyt vaatteiden ostamisesta lähes aina mutta etenkin viimeisten 10-15 vuoden aikana. Toisaalta mulla on eivan erilaisilla vartalomalleilla varustettuja kavereita, ja hekin valittavat vaateostojen vaikeutta.

Lisäksi Suomessa kauppojen vaatevalikoimissa on vain vähän eri tyylejä. Jos joku asia on "muotia", melkein mitään muuta ei olekaan valikoimissa. Turha käydä ostoksilla pukeutumisneuvojen kanssa, jos liikkeessä ei ole tarjolla sopivia värejä, malleja, ja kokoja.

Mulla sama vartalo, mistä ostat vaatteesi?

Suomesta en löydä oikein mitään. Olen herkkäihoinen, joten yläosissa etenkin haluan iholle vain puuvillaa tai puuvillasekoitetta, mieluiten tietysti luomupuuvilla.

Mulle käy vaan korkeavyötäriset stretchfarkut, pidän kuitenkin kapeista skinny jeans malleista. Vain Haloselta olen löytänyt hyvät, jotka istuvat kohtuullisen okei eivätkä ole kalliit. Merkki on Eighty8 ja malli Sonja slim. Mulla siis melko normaalit reidet vaikka lantiolla on tavaraa.

Urheiluhousuja olen ostanut suomalaisesta Torstai-merkistä, heilläkin on korkeavyötäröisiä ja suoralahkeisia housuja. Tosin mallit ovat vaihdelleet vuodesta toiseen, joten joka vuosi en ole sopivia saanut. Hintalaatusuhde on okei, mutta oikeata kokoa on joutunut tilailemaan ympäri Suomea.

Yläosia olen ostanut lähinnä Indiskasta, mutta parin viime vuoden mallit ja materiaalit ovat heikentyneet.  Aikaisemmin sain sieltä puuvillaisia (ihan laadukkaita) tunikoja, joissa vähän empiremalli  tai vastaava, nyt ovat melkoisen halatteja. Kesäksi olen ostanut hihattomia trikootunikoja, aikaisemmat puuvillaiset olivat hyvälaatuisia, viskoosiset eivät niin hyviä. Ostan esim. kokoa medium (Indiskan koot ovat isot), joka on rinnasta sopiva venyvässä materiaalissa, joten vaate muuten on sopivan vartalonmyötäinen.

Joskus ostan yläosan, joka on jossain alessa, mutta liian pieni rinnasta, jos se sisältää elastaania. Sitten pesen vaatteen ja venytän kosteana rinnan kohdalta. Yleensä siitä saa toimivan (joskaan ei hyvän) arkivaatteen. Olen ostanut näitä esim. Celbesistä.

Pitkähihaiset tunikat ostan verkkokaupasta ulkomailta. Leikkauksen pitää olla sellainen, että siinä on tilaa rinnoille, muttei liian leveät hartiat. Joku vähän empiremalli tai kietaisumalli miehustassa yms. on okei. En siedä 3/4 hihoja vaan ostan pitkähihaisia. Pituuden pitää olla myös n. puolireiteen. Katson vaatteen yleiskuvan persuteella että se on sellainen vähän A-mallinen eikä missään nimessä lyhyt ja leveä, jonka levein kohta loppuu vesirajaan tai sen yläpuolelle.

Alusvaatteet ostan myös verkkokaupasta ulkomailta. Koko on n. 75H, ja tykkään toppaamattomasta rintaliivistä jossa on sivutuki. Niitä en ole löytänyt kuin merkeistä Fantasie ja Pour Moi. Leveän lantion ja pepun takia ostan yleensä yhtä numeroa isommat alushousut, mutta korkeampaa mallia, mulla ne ovat yleensä näyttävät shortsimallisilta.

Vaikein ostettava on takit. Katson yleensä että siinä olisi prinsessasaumat, se istuu melko hyvin rintavalle. Ja takin mallin pitää olla A-mallinen että lantio sopii. Tällä hetkellä en osaa sanoa mistä löytyisi sopiva, olen hakemassa varsinkin syystakkia. Mulla ennen ollut aika istuva Desigualin takki ja myös italialainen villakangastakki, mutta niissä on niin pienet koot että pitää aina ottaa yhtä kokoa isompi (että mahtuu rinnat ja lantio). Muuten nuo eteläeurooppalaiset ovat lyhyempiä ja hartioista ja vyötäröstä kapeampia kuin skandimallit, joten ovat istuneet kohtuullisesti.

Vierailija
46/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle löytyy se oikea vaate, kun vaan jaksaa kokeilla. Se mikä pukeutumisneuvonnasta (tai vaikka asiansa osaavasta kaverista) on hyöty, on se, että yleensä ihminen on jämähtänyt eikä ymmärrä/uskalla kokeilla mitään uutta.

Esim. farkkuja on montaa eri merkkiä ja mallia, jos yhdet "pillifarkut" ei sovi niin toiset vastaavat voikin sopia hyvin, koska eroja on: mallit, kuinka tiukka/löysä istuvuus, miten matala/korkea vyötärö, taskujen sijainti ja niiden malli, värit ja mahdolliset kulutuset jne.

Samoin jos joku näyttää "tätimäiseltä" mekossa/hameessa, sen tätimäisyyden kyllä saa karsittua pois kun valitsee sellaisen "ei tätimäisen" vaatteen/asustaa sen nuorekkaasti. Jos on isompi ihminen, niin monesti ne mallit ovat "tätimäisiä", Suomessa aika huonot valikoimat, suosittelen nettikaupoja.

Jos on epävarma omasta tyylistä, niin kannattaa suosia klassista pukeutumista, esim. arkeen farkut, t-paita, tennarit jälkeen tuohon neuletakki/jakku, ja väriä/persoona laukulla/huvilla/koruilla.

Ja kannattaa myös miettiä mikä omassa kropassa on hyvää, ja korostaa niitä osia, jos esim. tukeva mutta hoikat ranteet, suosii 3/4 osa hihoja jne.

No tätä tyyliähän mä just tänään(kin) hain, mutta jostain syystä mun päällä nuo vaatteet näyttää jotenkin hassuilta tai ei ainakaan siltä miltä niiden pitäisi näyttää.

no niinpä, mulle tulee mieleen tuosta ym. vastaajan "klassisesta" jotkut Gerry Weberin kuteet. Jos on lyhyt ja leveä, niin siinäpä sitä onkin Weberin vaatteissa tätimäisuuden huippu :)

Tennareita en mitenkään näe "klassisina". Voi olla ikäluokkakysymys. Teineille tennarit ja farkut ovat klassisia, keski-ikäiselle taas klassista on jakkupuku, ulsteri yms. Itse en ole koskaan voinut käyttää tuollaista klassista, koska kaikki pitäisi olla mittojen mukaan yksilöllisesti tehty.

Vierailija
47/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikki vaatteet pilaa sun kropan. Kannattaa käydä jollain pukeutumisneuvojalla, jolla on näkemystä siitä mikä sun vartalolle sopii.

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pukeutua vaatteisiin jotka ei ole oman maun mukaisia? Joku pukeutumisneuvoja kenties osaa sanoa mikä sopii vartalolle, mutta jos ne vaatteet ei miellytä itseä niin ei sellaisia halua pukea päälleen. Esim kaikki ei tosiaan ole mekkoihmisiä mutta jostain syytä usein suositellaan jotain kietaisumekkoa nappivalintana. Lisäksi se mekkokin näyttää huomattavasti paremmalta hoikan/normipainoisen päällä joten ei siinäkään ylipainoinen näytä siltä miltä pitäisi.

Ammattitaitoinen pukeutumisnauvoja osaa kuunnella asiakasta, joka kertoo minkälaisista vaatteista hän pitää. AP nimenomaan ei osaa löytää vaatteita joissa viihtyy, joten ammattilaisen ehdotuksista voisi olla iloa. Ei ole mikään pakko ostaa tai käyttää kietaisumekkoa josta ei pidä.

Ei se ammattitaitoinenkaan pukeutumisneuvoja ole mikään taikuri. Jos tykkää tyylistä ja vaatteista jotka näyttää hyvältä ainoastaan hoikan/normipainoisen päällä ja se oma lihava peilikuva ei miellytä niin minkäs se pukeutumisneuvoja sille tekee? Ohjaa ravitsemusneuvojalle?

Vierailija
48/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä mitä odotat :D Haluat käyttää tietynlaisia vaatteita, vaikka ne ei sovi mielestäsi vartalollesi? Käytä sitten valittamatta jos et halua edes kuulla ammattilaisten vinkkejä.

Vierailija
49/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle löytyy se oikea vaate, kun vaan jaksaa kokeilla. Se mikä pukeutumisneuvonnasta (tai vaikka asiansa osaavasta kaverista) on hyöty, on se, että yleensä ihminen on jämähtänyt eikä ymmärrä/uskalla kokeilla mitään uutta.

Esim. farkkuja on montaa eri merkkiä ja mallia, jos yhdet "pillifarkut" ei sovi niin toiset vastaavat voikin sopia hyvin, koska eroja on: mallit, kuinka tiukka/löysä istuvuus, miten matala/korkea vyötärö, taskujen sijainti ja niiden malli, värit ja mahdolliset kulutuset jne.

Samoin jos joku näyttää "tätimäiseltä" mekossa/hameessa, sen tätimäisyyden kyllä saa karsittua pois kun valitsee sellaisen "ei tätimäisen" vaatteen/asustaa sen nuorekkaasti. Jos on isompi ihminen, niin monesti ne mallit ovat "tätimäisiä", Suomessa aika huonot valikoimat, suosittelen nettikaupoja.

Jos on epävarma omasta tyylistä, niin kannattaa suosia klassista pukeutumista, esim. arkeen farkut, t-paita, tennarit jälkeen tuohon neuletakki/jakku, ja väriä/persoona laukulla/huvilla/koruilla.

Ja kannattaa myös miettiä mikä omassa kropassa on hyvää, ja korostaa niitä osia, jos esim. tukeva mutta hoikat ranteet, suosii 3/4 osa hihoja jne.

No tätä tyyliähän mä just tänään(kin) hain, mutta jostain syystä mun päällä nuo vaatteet näyttää jotenkin hassuilta tai ei ainakaan siltä miltä niiden pitäisi näyttää.

no niinpä, mulle tulee mieleen tuosta ym. vastaajan "klassisesta" jotkut Gerry Weberin kuteet. Jos on lyhyt ja leveä, niin siinäpä sitä onkin Weberin vaatteissa tätimäisuuden huippu :)

Tennareita en mitenkään näe "klassisina". Voi olla ikäluokkakysymys. Teineille tennarit ja farkut ovat klassisia, keski-ikäiselle taas klassista on jakkupuku, ulsteri yms. Itse en ole koskaan voinut käyttää tuollaista klassista, koska kaikki pitäisi olla mittojen mukaan yksilöllisesti tehty.

Kyllä minusta tuollaiset valkoiset kangastennarit on oikeinkin klassiset kesäkengät. Siihen vielä rennot, hyvin istuvat farkut kääräistyillä lahkeilla ja vaikkapa valkoinen pellava/puuvilla t-paita niin klassinen ja rennon sporttinen kesätyyli on valmis.

Tämä siis esimerkkinä siitä mitä tyyliä haen ja mistä tykkään.

ap

Vierailija
50/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitä odotat :D Haluat käyttää tietynlaisia vaatteita, vaikka ne ei sovi mielestäsi vartalollesi? Käytä sitten valittamatta jos et halua edes kuulla ammattilaisten vinkkejä.

Miksi mun pitäisi haluta pukeutua epämieluisiin vaatteisiin? Vai enkö mä hieman ylipainoisena saa tykätä kuin jostain kaameista kaavuista?

Vierailija
51/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vetänyt tyylikursseja 20v (noin 1500 naista). Sanoisin (toki näkemättä), että pulmasi on pituus. !62cm on jo sen verran lyhyempi kuin keskistandardi jolle vaatteet suunnitellaan, että mittasuhteet ovat tosi tärkeät. Jos olet lisäksi rintava, vaatteet näyttävät helposti telttamaisilta. Neuvoni: vältä pitkiä, varsinkin raskaasta kankaasta tehtyjä jakkuja. Kokeile esimerkiksi farkkuja ohuen ilmavan paidan kanssa (paita jakkumaisesti auki) alle pukeutumispaita. Hameen mallia on näkemättä vaikea sanoa, mutta jos sääresi ovat ok, joku lyhyt tyttömäinen mekko voisi olla kiva, malliltaan suora, ei laskoksia, ym. Mieti hiusten mallia ja väriä. Leikkaa hyvällä kampaajalla hauska ja nuorekas malli. Käytä vaatteissa värejä ja osta iloisia moderneja koruja. Näillä neuvoilla tätimäisyys väistyy. Ja lopuksi - muista - vika on aina valmisvaatteiden suppeasta koko- ym. valikoimassa ei sinussa!

Tuo asuehdotus vaikutti toimivalta.

Itse käytän (163 cm ja kurvikas) pillifarkkuja, rintoja korostavaa vyötäröstä kapeaa reiden puoliväliin asti tulevaa tunikaa ja sen päällä auki A-linjaista hieman pidempää ohutta väljää neuletakkia Tämä mulle selvästi paras look. Mulla on usein joku rento huvi (ohutta kangasta) kaulassa pitkänä.

Vierailija
52/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ( kauniit vaatteet eivät olleet päälläni kauniita) sai minut inspiroitumaan elämänta pamuutokseen ( = liikunta, ruokaremontti) ja vuoden päästä oli jo sovituskopissa toisenlainen tunnelma. Vinkki : kun nyt aloittaa huolehtimaan itsestään paremmin, jo ensi kesänä vaatehankinnat käy mukavammin.

Tai sitten ei. Itse tein elämäntapamuutoksen vuodenvaihteessa 16/17 ja edelleen uusien vaatteiden ostaminen on yhtä tuskaa. Nykyisin menee kyllä numeroa pienemmät kuin aiemmin 46->42/44 mutta ihan yhtä kamalalta mun kroppa näyttää.

Mun vartalonmalli on sellainen että ei ole eroa eri painoisena. Yhtä vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita.

Rinnat ja lantio eivät ole laihtuneet kun muu kroppa, joten itse asiassa laihtumisen jälkeen voi olla vielä vaikeampaa löytää sopivia vaatteita kun mittojen erot ovat vielä suuremmat.

Vierailija
53/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta tuollaiset valkoiset kangastennarit on oikeinkin klassiset kesäkengät. Siihen vielä rennot, hyvin istuvat farkut kääräistyillä lahkeilla ja vaikkapa valkoinen pellava/puuvilla t-paita niin klassinen ja rennon sporttinen kesätyyli on valmis.

Tämä siis esimerkkinä siitä mitä tyyliä haen ja mistä tykkään.

ap

Kääräistyt lahkeet ei sovi, jos on lyhyt ja lihava. Tekee vain lyhyemmän ja lihavamman vaikutelman. Siinä ainakin yksi asia, joka sinulla on pielessä.

Vierailija
54/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalotyyppi pysyy aina samana, riippumatta painosta. Siihen vaikuttavat perityt asiat, pitkittäis- ja poikittaisluusto. Hyvä keino tunnistaa v.tyyppi on se mihin ylimääräiset kilot kertyvat. Suoralla ne menevät mahaan, päärynällä reisiin ja lanteisiin.  Toki liikunta ryhdistää vartaloa ja pitää sen kiinteänä, mutta vartalotyyppiin se ei vaikuta, ei edes fitness. Suoralle ei tule vyötäröä vaikka kuinka laihduttaisi, se vaatii lantion, joka nostaa vyätärön esille. Pukeutuminen on mielikuvia ja mittasuhteita, sillä voi hämätä, luoda vyötärön ja pidentää jalkoja. 

Vierailija
55/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on vartalosi malli? O, A, V? Vai tasapaksu pötkylä?

Siitä löytyy ne avaimet, minkälaisia juttuja sun täytyy katsoa.

Vierailija
56/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö liian pieniä vaatteita? Tuli mieleen siitä, kun mainitsit sinulla olevan "hieman ylipainoa", vaikka sitä on melko reippaasti... Ehkä myös vaatekaupassa koet olevasi pienempi kuin oletkaan ja ostat vaatteita, jotka eivät istu ja laskeudu kunnolla, vaan saavat kaikki muhkurat erottumaan?

Vierailija
57/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä olet tosi paljon ylipainoinen, ap. Et "hieman" ylipainoinen.

Laihduta esim. 60 kiloon ja huomaat ongelman kadonneen.

Vierailija
58/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihoin taas kun runko meni, enkä päässyt lenkille. Nyt käyn taas lenkillä, kipulääkkeiden ja relaksantin kera.

Mutta joo, kyllä on ehkä vaikein yhdistelmä olla lyhyt ja lihava. Olen vain 157 cm.

Onneksi lenkkeily on tehonnut, ja 10 kiloa tippunut reilussa kolmessa kuukaudessa. Rupeaa löytymään vaatteitakin.

Itse olen 153cm ja vaikka miten rimpulaksi laihtuisi, niin silti on leveä lantio, iso ahteri ja valtavat daisarit. Siihen vielä kapea vyötärö ja pienet jalkaterät MUTTA tanssijan pohkeet. Vaatteet on telttoja, kietaisumekot näyttää matamille ja printit on päällä aivan järkyttäviä. Housuja en ole käyttänyt 15 vuoteen, kun ei tähän pituuden ja lantio-ahterin epäsinfoniaan sellaisia löydy. Aina hame päällä. Pyöreys on ja pysyy, vaikka olisi 50kg (ilmeisesti lihakset ovat pyöreitä. Minulle oli ihan uusi asia, että lihaksia on eri muotoisia). Saappaista saa vaan haaveilla näillä pohkeilla. 

Siinäpä sitten pohdit, että mitähän sitä laittaisi päällensä, varsinkin kesällä, kun kesämuoti on omaan makuun ruma. Pituus on kuin 13v likalla mutta muodot kuin nelikymppisellä.

Tulisipa pian talvi, pääsisi pitämään edes enemmän itsensä näköisiä ja oloisia vaatteita.

Vierailija
59/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan ap:n kroppa ja puetaan hänet esim. slimmattuun, yksinkertaiseen toppiin ja leveisiin, liehuvalahkeisiin housuihin. Hirveältähän se näyttää. Tietyt vaatteet näyttävät paremmalta tietyllä kropalla. Esim. leveät, "ylisuuret" housut ovat ihanat pitkän ihmisen päällä. Selän näyttävästi paljastava, mutta edestä peittävä mekko on upea pienirintaisen päällä mutta "nolo" kurvikkaammalla.

On myös vaatteita jotka eivät sovi kenellekään tai eivät erityisesti sovi hieman pullealle. Kovin rimpsuinen vaate tekee hoikankin helposti lihavaksi, jos hihat ovat laajat, helmakin laaja eikä vyötäröä oikein ole tai jos siihenkin saumaan on saatu pieni rimpsu. Babydoll ja smock dress -mekkojen luulisi sopivan esim. pullealle tai pitkälle, mutta ehei.. molemmat sopivat lyhyelle/keskimittaiselle ja sirolle naiselle.

Jos ylimääräinen on jakautunut esim. alavartaloon niin joku t-paita, neule/jakku ja hyvin istuvat farkut ei vaan näytä samalta kuin jollain toisen vartalomallin omaavalla.

Lyhytjalkainen housuissa, joissa on tiputettu haara... töpöjalkainen kääpiö.

Kannattaa mennä vaatekauppaan ja kokeilla eri malleja. Kuvaa samalla itseään vaikka kännykän videotoiminnolla. Aika äkkiä se selviää mikä toimii ja mikä ei.

Vierailija
60/82 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi hehkutetaan, että farkkuja on joka lähtöön. No ei tasan ole. Niitä on standardikokoisille - pitkät hoikat sääret ja reidet, pieni takamus- ihmisille. Ei löydy lyhytjalkaiselle reitevälle henkilölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi