Mikä on Helsingin rumin ja epäviihtyisin alue/kaupunginosa?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä aloituksia tehdään viikosta toiseen? Eiköhän joka alueella ole hyvät ja huonot puolensa. Esim. Mellunmäessä on todella vähän kaupungin vuokrataloja, hienot ulkoilumaastot. Samoin Kontula on muutakin, kuin ostari. Harva tietää, että Kontulassa on myös omakotitalo -alue, jossa itsekin asun. Rauhallista ja viihtyisää. Ostarilla en käy, vaan ruokakaupoissa voi käydä muuallakin.
Minä taas käyn Kontulan ostarilla muualta. Ruokakaupat, ja erityisesti hyviä ravitoloita ostarilla. Ei ole ollut mitään ongelmaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mellunmäki ja Kontula. Voiko ankeampaa olla... Ja väestöpohja ihan kaamea. Pahempaa on vaan jossain Vantaan Koivukylässä.
Mikä ihmeen väestöpohja?
Vierailija kirjoitti:
Itä ja pohjoinen ovat aina rupuisempaa seutua kuin länsi ja etelä. Eli Itä-Helsingin ghetot ovat pahimpia.
Hehe, Kulosaari, Marjaniemi, aurinkolahti yms ghettoja? Merellinen Itä-Helsinki on upea. Jospa tutustut ensin mitä sana ghetto tarkoittaa...
Joku mainitsi itäiset ghetot. No itse asiassa idässä kaupunginosat ovat isoja. Niistä löytyy paljon luontoa, omakotitaloalueita, kerrostaloasutusta, metsää, peltoa, vesistöjä. Itse arvostan täällä tätä väljyyttä. En haluaisi takaisin liikenteen meluun 24/7, likaiseen ilmaan, kaupunkipölyyn, ahtaaseen asumiseen. Siellä on toki kiva välillä käväistä, mutta vain "turistina".
En missään nimessä haluaisi asua lapsiperheenä esim. Kontulassa, Itäkeskuksessa tai Mellunmäessä. Ongelmalapsia, huumeita, ruiskuja, ankeita betonighettoja jne.
Omaa solmääni eivät myöskään miellytä Jätkäsaari ja Pikku Huopalahti, vaikkei niissä ylläolevan kaltaisia ongelmia olisikaan.
Joo Malmi on kamala. Samoin Tapulikaupunki. Sanalla sanoen ankeaa. Mellunmäki myös mitä hirvein.
Olen varmaan harvinainen tapaus, mutten tykkää Lauttasaaresta. Aina kolea ja tuulinen. Tosi tiheään ahdettua kerrostaloaluetta ja seassa jotain epämääräisiä teollisuus/yritysrakennuksia. Jostain syystä minulla on myös huono kuva lauttasaarelaisista.
Epäviihtyisimpiä Itä-Helsingin lähiöt, Malmi.. Rumin varmaan Pasila :D
Merihaka ja kaikki Itä-Helsingin lähiöt. Joku Jollas nyt ehkä ei.
Kaikki joiden mielestä Mellunmäki on "mitä hirvein" ym. Mitä hirveää on metsässä ja luonnossa? Olette tainneet käydä about Mellunmäen metroasemalla ja muodostaneet siitä käsityksenne.
Mikä sitten on viihtyisää? Jokin rivarilähiö Espoossa? Tai jokin keskustan hikinen hipsteriyhteisö?
En tajua ihmisiä jotka haukkuu Jätkäsaarta ja Ruoholahtea rumaksi. Niillä on kaunis kanava ja meri vieressä ja jätkäsaarella on todella mielenkiintoista arkitehtuuria.
Kaikki mistä näkyy eduskuntatalo.
Vittu lopeta jo!