Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on asunto ja mökki

Vierailija
05.08.2018 |

Ostin 5v sitten oman asunnon, olin säästänyt alkupääomaa 40tonnia. Nyt olen säästänyt 50tonnia ja otin toisen lainan 30tonnia mökkiin. Ja ikää on 41, oon nii hiton ylpee itsestäni!!
Palkkaa jää käteen kuussa noin 2000e. Elämä on valintoja <3 mulla on yksi lapsi. Vantaalla asutaan, mökki reilun tunnin ajomatkan päässä järven rannalla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin 5v sitten oman asunnon, olin säästänyt alkupääomaa 40tonnia. Nyt olen säästänyt 50tonnia ja otin toisen lainan 30tonnia mökkiin. Ja ikää on 41, oon nii hiton ylpee itsestäni!!

Palkkaa jää käteen kuussa noin 2000e. Elämä on valintoja <3 mulla on yksi lapsi. Vantaalla asutaan, mökki reilun tunnin ajomatkan päässä järven rannalla.

Höpö höpö. Kukaan lapsen kanssa omistysasunnissa asuva ei säästä 50 000€ viidessä vuodessa noilla tuloilla. Sun pitäis säästää 833€/kk, maksaa asuntolainaa ja vielä elämisen kustannukset lapsen kanssa.

Tämä on se mihin viittasin valinnoilla 😉. Saan lapsesta tukia noin 500e kuussa, että se on merkittävä lisä. Pärjään oikein hyvin.

Ap

Vierailija
22/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet hukannut nyt 90 tuhannen euron edestä pääomaa arvoa tuottamattomaan pääomaan. Lisäksi sinulla on velkaa kymmeniä tuhansia, ehkä jopa satoja tuhansia. ja säästöön ei jää nyt mitään. Hyvin oot pelannut korttisi.

Minulla taas on velkainen asunto, mökkiä ei tule, mutta sijoitusten tuotot hoitaa lainan kulut ja reilun osan lyhennyksistä. Nettovarallisuus kasvaa noin 4000 euroa kuussa.

Sijoitussalkku on pari miljoonaa ja silti pitää asua velkaisessä kämpässä.

Ei tarvita suurta laskutaitoa oivaltaakseen, että nykytilanteessa on kannattavampaa tehdä juuri niin.

Näinpä juuri, varsinkin kun asiaa ajattelee pankinjohtajan näkökulmasta.

Eli et tiedä mitään rahan tekemisestä, ja kuinka esimerkiksi oman pääoman tuotto voi nostaa. Minulla on nyt yhdessä salkuistani  omaa pääomaa kiinni 10 000€, ja sen salkun oman pääoman tuotto on 14,4 %. Salkussa on vain yhtä osaketta, jonka osinkotuotto on 7,6%.  Saat itse ratkaista miten tämä on mahdollista. Osakkeen arvonmuutoksia ei oe mukana, ainoastaan realisoituneet tuotot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu! Itsekin haaveilen mökin ostamisesta tai rakentamisesta. Älä välitä näistä sijoittaja-varallisuushulluista vaan nauti elämästä. Rantamökki Etelä-Suomessa säilyttää hyvin arvonsa.

No näin justiin! Mulla on keh.vammainen muksu, kohta jo aikuinen tosin. Mulla ei ole silleen ketään kelle jättää rahaa tms, ihan itseäni varten siltä osin saan elää. En ole kiinnostunut sijoittamisesta. Olen kiinnostunut tekemään elämästäni mahdollisimman miellyttävää.

Vielä 10v sutten olin jotenkin kuvitellut, etten ikinä voi saada mitään. Tämä oli vanhempieni tapa ajatella ja hyvin se huomaamatta iskostui itseenikin, kunnes tajusin, että eihän tässä tarvi kun muuttaa vähän elämäntapoja, asettaa erilaiset prioriteetit. Ja kappas, tässä ollaan!

Ap

Eikö kehitysvammainen aikuinen tee rahalla mitään, kun sinusta aika jättää?

Onhan kaikki tietenkin mahdollista, mutta meidän tapauksessa aika todennäköisesti jättää meidät samoihin aikoihin. Eikä hän osaa käyttää rahaa, eli edunvalvoja tms hassaisi rahat.

Ap

Vierailija
24/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kukaan lapsen kanssa omistysasunnissa asuva ei säästä 50 000€ viidessä vuodessa noilla tuloilla. Sun pitäis säästää 833€/kk, maksaa asuntolainaa ja vielä elämisen kustannukset lapsen kanssa.

Tämä on se mihin viittasin valinnoilla 😉. Saan lapsesta tukia noin 500e kuussa, että se on merkittävä lisä. Pärjään oikein hyvin.

Ap

Eli olet käyttänyt käytännössä lapsesi tarpeisiin tarkoitettua rahaa omiin hedonististen tarpeittesi täyttämiseen. Kyllä jo tästä pitäisi "vuoden äiti" palkinto saada.

Vierailija
25/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti ne asiat kääntyy. Minä kun jäin eläkkeelle niin muutin etelään ja rakensin vuokratalon ja talon itselle. Ajattelin, että sen vuokratalon arvo nousee kun siitä saa vuokratuloja mutta mitä vielä. Siitä ei saisi edes omiaan pois, mutta asunnon arvo on noussut satatonnia joka vuosi. Se on vähän niinkuin arvoalueella ja sellaisista on täällä kysyntää. Ei siitä tuloja ole mutta on se ihan mukava tietää, että hätätilassa sen voi myydä ja ihan hyvän hinnan siitä saisi.

Kyllä niitä vuokratulojakin sen verran tulee, että täällä sillä rahalla ihan elelee.

Vierailija
26/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-------

Oletko narsistinen vai muuten vain typerä? Elämä ei ole vain valintoja! Häpeäisit! Ystäväni esimerkiksi sairastui kroonisesti ja nyt joutuu kalliiden lääkkeiden takia (ei korvattavia) käymään leipäjonossa. Työkyky mennyt.

Olet ihan väärässä ketjussa sylkemässä sappea. Ystäväsi sairastuminen tuskin on ap:n syytä.

Vierailija
27/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ne asiat kääntyy. Minä kun jäin eläkkeelle niin muutin etelään ja rakensin vuokratalon ja talon itselle. Ajattelin, että sen vuokratalon arvo nousee kun siitä saa vuokratuloja mutta mitä vielä. Siitä ei saisi edes omiaan pois, mutta asunnon arvo on noussut satatonnia joka vuosi. Se on vähän niinkuin arvoalueella ja sellaisista on täällä kysyntää. Ei siitä tuloja ole mutta on se ihan mukava tietää, että hätätilassa sen voi myydä ja ihan hyvän hinnan siitä saisi.

Kyllä niitä vuokratulojakin sen verran tulee, että täällä sillä rahalla ihan elelee.

Montako vuotta olet jo asunut siellä? Epäilen erittäin vahvasti tuota satatonnia joka vuosi. Esim 10 vuodessa asuntosi arvo olisi noussut miljoonan. Mitä olen näitä Etelä-Ranskan asuntojen hintakehitystä seurannut, niin ei täällä arvoalueilla tuollaista hintakehitystä ole ollut edes miljoonien arvoisissa asunnoissa.

Vierailija
28/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taitaa se tuki kohta loppua, kun lapsi täysi-ikäistyy?

Vierailija
29/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-------

Oletko narsistinen vai muuten vain typerä? Elämä ei ole vain valintoja! Häpeäisit! Ystäväni esimerkiksi sairastui kroonisesti ja nyt joutuu kalliiden lääkkeiden takia (ei korvattavia) käymään leipäjonossa. Työkyky mennyt.

Minäkin olen kroonisesti sairas ja työkykyni on mennyt. Miksi minun pitäisi inhota aloittajaa, joka on saanut ostettua asunnon ja mökin? Eihän siinä olisi mitään järkeä. 

Hienosti toimittu, ap! 

Vierailija
30/30 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli olet käyttänyt käytännössä lapsesi tarpeisiin tarkoitettua rahaa omiin hedonististen tarpeittesi täyttämiseen. Kyllä jo tästä pitäisi "vuoden äiti" palkinto saada.

Ja alapeukuttajat nyt voisi perustella miksi on ok ostella ITSELLE asuntoa ja kesämökki lapsen elinkustannuksiin tarkoitetuilla rahoilla, mutta sitten ei olekaan ok säästää näitä rahoja LAPSELLE (lapsilisien sijoittaminen lapsen nimiin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä