Muisti palautuu pätkittäin: hyväksikäyttö lapsena
Olen nyt viisikymppisenä alkanut saamaan lapsuudestani muistikuvia, jotka viittaavat siihen että isäni käytti minua seksuaalisesti hyväksi. Äidin kertoman mukaan isälläni oli tapana tanssia pitäen minua sylissä. Nyt muistan että hän samalla kosketteli alapäätäni. Muistan myös että kerran kun äiti ei ollut paikalla ja tuli sen jälkeen kotiin, niin isä laittoi kiireisesti pikkuhousut jalkaani. Sitä ennen konttailtiin lattialla, vaikka en enää ollut konttausiässä. Edelliset oli siis muistoja jotka nyt ovat tulleet mieleen. Lapsuudesta asti muistan (ehkä 6 v), että äiti kerran itkuisesti sanoi isälle että hän on pilannut "tuon lapsen" enkä ymmärtänyt mitä hän tarkoitti. Menimme ulkorakennuksen vierestä leikkiaikallemme. Muistan että en voinut koskaan katsoa sivulle ulkorakennuksen taakse koska se aiheutti pahan olon tunteen, vaan minulla pitki katsoa muuhun suuntaan. Joskus sitten teini-iässä ihmettelin mikä minulle lapsena tuli kun ei siellä mitään pahaa ollutkaan.
Tulin ahdistuneeksi kun menin käymään kotona sen jälkeen kun olin muuttanut kotoa pois. En vieraillut kotonani kuin velvollisuudesta tuon jälkeen enkä jäänyt oleskelemaan. Nyt tiedän syyn miksi.
Koko elämäni ajan mulla on tullut satunnaisesti tuo sama paha olo kuin siellä ulkorakennuksen takana, enkä ole tiennyt sille syytä. Äitini (joka kai tiesi mitä oli tapahtunut) on kuollut, joten en voi kysyä asiasta keneltäkään. Haluaisin kuitenkin tarkalleen tietää/muistaa mitä on tapahtunut. Onko mitään keinoa miten saisin asiat palautettua mieleen?
Kommentit (15)
Hypnoosi.
Nykyään lapsen koskettelusta tulee tuomio. Se on rikos. Ja vankilaan joutuessaan lasten koskettelijat kyllä piestään tai raiskataan.
Toivon, että sellaista tehneet aikuiset joutuvat kuoleman kohdatessa helvettiin.
Onko isukki vielä elossa? Kysy häneltä suoraan tai sano suoraan, että tiedät, voit vaikka valehdella äitisi kertoneen.
Äiti kuollut, mutta isä ilmeisesti elää. Kysy isältäsi.
Höpsönlöpsön. Keskitypäs nyt siihen OMAN elämäsi elämiseen. Mieti nyt minkälaisia hirveyksiä tapahtuu maailman lapsille koko ajan vaikkapa Pakistanissa. Silti heidän on vain mentävä eteenpäin elämässään. Ja he eroavat sinusta siinä, että heille on oikeasti tapahtunut hirveyksiä ja he muistavat ne oikeasti.
Näen lävitsesi.
Maija
Vierailija kirjoitti:
Hypnoosi.
Nykyään lapsen koskettelusta tulee tuomio. Se on rikos. Ja vankilaan joutuessaan lasten koskettelijat kyllä piestään tai raiskataan.
Toivon, että sellaista tehneet aikuiset joutuvat kuoleman kohdatessa helvettiin.
Vähemmän Netflixiä. :D
Kyllä hyväksikäyttö on mahdollista unohtaa, ei auta mitkään puolustusmekanismina lausutut höpöhöpöt...tiedän koska olen aina muistanut yhden lapsuudenkaverini ja minun lapsuuden hyväksikäytön mutta hän on blokannut sen pois mielestään, eikä välitä hakea apua oireisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Höpsönlöpsön. Keskitypäs nyt siihen OMAN elämäsi elämiseen. Mieti nyt minkälaisia hirveyksiä tapahtuu maailman lapsille koko ajan vaikkapa Pakistanissa. Silti heidän on vain mentävä eteenpäin elämässään. Ja he eroavat sinusta siinä, että heille on oikeasti tapahtunut hirveyksiä ja he muistavat ne oikeasti.
Näen lävitsesi.
Maija
Mitä omaa elämää pakistanin lapset ap:lle on?
Kysy asiasta isältäsi. Mikäli isäsi myöntää asian niin lienekkö tuosta vielä voi rikosilmoitusta tehdä vai onko vanhentunut jo rikoksena? Mikäli isäsi taas kieltää asian niin valehtelee koska ei halua myöntää rikoksiaan.
Ikävät asiat unohtuvat ja hyvä niin.
Meillä oli näin että sukulaisnaiset väkivaltaisia, koko ajan korostivat kuinka vaikeaa on sitten aikuisena.
Siksi jopa ikätoverit mielsivät on kurja tuuri, vaikka ei kukaan säilynyt mieleltään terveenä.
Silloin kun oikeutta ei voi saada on paras antaa olla.
Ihmiset vaan heittävät vettä myllyyn tuohon traagisuuteen, ikävä sanoa jos siihen jäät.
Minua ei kukaan kuunnellut ehkä siksi selvisin joten kuten järjissäni.
Vierailija kirjoitti:
Näen lävitsesi.
Maija
Hänhän juuri keskittyy omaan elämäänsä. Taida olla hieman hidas. Voin sponssata sulle sellaisen kypärän ja miksei vaikka turvavaljaatkin, ettet loukkaa itseäsi. Voimia. <3
Jo on, provoon vastaa nim. Maija, joka ilmiselvästi sama kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Kysy asiasta isältäsi. Mikäli isäsi myöntää asian niin lienekkö tuosta vielä voi rikosilmoitusta tehdä vai onko vanhentunut jo rikoksena? Mikäli isäsi taas kieltää asian niin valehtelee koska ei halua myöntää rikoksiaan.
Niin tai näin, niin syyllinen on? Joko myöntää tai valehtelee. Isäparka ei voi näköjään olla syytön tämän edellisen kirjoittajan mielestä.
:( en vaan voi ymmärtää miten jotkut äidit pystyy vaan antaa asian olla, vaikka tietäisi/epäilisi isän käyttävän lastaan hyväksi. Ja ylipäätään se, että eikö miehestä oikeesti pysty eka selvittää onko pedofiili?