Suomi on täynnä kiusaaja porukkaa.
Kommentit (37)
Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat ja ympäriltäsi kymmentuhatta, sinä säästyt. Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua ja sinä säästyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani kiusaajat ovat itse hyvin suosittuja kaveripiirissään että työpaikoillaan.
Itse entisenä kiusattuna antaisin sellaisen ohjeen, että pois kiusaajan ulottuvilta ihan ensimmäiseksi. Kun hänellä ei ole sinuun mitään otetta, kiusaamista on vaikea jatkaa. Tämän jälkeen, pyri unohtamaan kiusaaja, vaikka terapian avulla että voit jatkaa elämääsi. Unohda kostot ymm niillä vain ylläpidät tilannetta jossa kiusaajalla on edelleen ote sinuun.
Tuo että älä ole huomaavinasikaan, ei oikeasti toimi jos olet jo kiusaajan pihdeissä.
Hyvät ohjeet. Haluaisin todellakin unohtaa kiusaajani. En vaan pysty. Joku ilta ja aamu välillä mietin, miten haluaisin tappaa sen. Ihan sairasta. Ihan kuin hänen pahuutensa ei hellittäisi minusta. Toki en tee mitään, ja tiedän, että kiusaajallani on jo uudet uhrit. Joskus toivon että he tekisivät kiusaajalle jotain peruuttamatonta. Olisivat niin vahvoja. Jos tulisi sotatila, tiedän, kenen kävisin listimässä. Enkä taatusti olisi ainoa. Saisin rauhan.
Yritän todellakin unohtaa kiusaajan. Valitettavasti näen hänet silloin tällöin. Pyrin aktiivisesti unohtamaan hänet, mutta unen ja valveen rajamailla tulee joskus näitä ajatuksia, että kiusaaja pitäisi pysäyttää.
En usko terapiaan. Eihän se muuta itse tilannetta miksikään. Ja kiusaaja teki lapselleni sellaista, mitä en anna ikinä anteeksi. Olen yrittänyt hoitaa asiaa oikeusteitsekin, mikä olisi minusta oikea tapa hoitaa asiat, mutta 2 viatonta sivullista sai potkut ja kiusaaja porskuttaa edelleen.
Ihmiset jotka myötäilevät korkean statuksen omaavia ihmisiä... ja tekevät mitä nämä toivovat. Säälittävintä tapaamaani sontaa ikinä. Kuvittelevat itse saavansa itselleen jotain. Sitä on tämä paikkakunta täynnä.
ne ovat niin korkealla että varmaan ihailevat itseään itsensä kipeiksi.
Paskat varmaan toistavat jopa samoja lauseita mitä nämä ja ajattelevat niinkuin ne. Ne niin erinomaiset vitut.
Jostain syystä miehet tarvitsee sitä kovaa ämmää siihen viereen pönkittämään jotain omaa munattomuuttaan. Ollaan sitten luvan kanssa vittuja. Mehän tehdään niinkuin tykätään ja sen kaikki täällä tietää. Tehdään juuri mitä tahdotaan. Eivät käsitä että ämmillä on yleensä oma lehmä ojassa.
Toimittajat kiusaa Huhtasaarta. Valtamedia kiusaa Trumppia. Kyllä on paha maailma.
Vierailija kirjoitti:
Kiyasaus on osittain aina möls kiusatun omaa syytä. Joskus kiusaus alkaa sillä, että yksi häirikkö häiriköi luokan muita lapsia tai jopa koko muuta koulua. Kun muut ovat kyllästyneet tämän yhden häiriköintiin, häirikkö suljetaan pois yhteisöstä ja jätetään yksin. Kukaan ei halua olla häirikön kaveri, koska usein nämä häiriköt eivät pysty käyttäytymään ketään ihmistä kohti asiallisesti vaan nälvivät kaikkia.
Olen samaa mieltä, joskin sanan "aina" vaihtaisin sanaan joskus.
Tässä ketjussa tuomitaan kiusaajat aika yksipuolisesti. Tuntuu, että kiusatut eivät edes näe omaa osuuttaan tilanteessa.
Oudointa on, että ovat yleensä hyvässä asemassa olevia naisia joiden ei luulisi pitävän muita uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Oudointa on, että ovat yleensä hyvässä asemassa olevia naisia joiden ei luulisi pitävän muita uhkana.
Tämä on niin totta. Heillä on laaja sosiaalinen verkosto ja hyvät yhteistyösuhteet ja ovat päässeet asemaansa usein myös miellyttävän olemuksensa ja persoonansa ansiosta. Sitten heillä on nämä, joista eivät jostakin syystä pidä ja joita sitten vaivihkaa jättävät ulkopuolelle ja ignooraavat, eli kiusaavat. Onkohan tämä kuin yleistä juuri noiden suosittujen hyväosaisten naisten keskuudessa? Saavat helposti muut mukaan, mikä tekee kiusaamisesta entistä ahdistavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset esittävät suvaitsevaista, mutta ei tarvitse kummoinen asia olla, jossa kerrot eriävän mielipiteen, joka poikkeaa ns. Yleisestä mielipiteestä, niin johan aletaan karttamaan, sipistään ja supistaan nurkan takana ja lyödään kierosti kapuloita rattaisiin. Turha yrittää mitään keskustelua, jos et hymise porukan mukana, koska suomalaiset loukkaantuvat ja ottavat jotenkin henkilökohtaisesti erilaiset, poikkeavat mielipiteet asiassa kuin asiassa. Suomalaisissa tämä on tosi ahdistava ominaisuus, joka periaatteessa lyttää kaiken luovuuden.
Olen huomannut saman, että ulkomailla voi keskustella erilaisista näkökannoista ja tämän jälkeen ilta jatkuu hyvässä hengessä. Toistakunnioitetaan, vaikka ajatellaan eri lailla.
Täällä ,kun olet eri mieltä alkaa supina ja pois sulkeminen. Kunnioitus puuttuu. Miksi ei saisi ajatella eri tavalla? Tuoko se turvaa, että kaikki hymisee samaa viettää ja erilaisuus peitetään? Tuntuu, että ollaan yhtä? Eikö yhteenkuuluvuutta voi kokea, vaikka olisi eri mielipiteet? Juuri kunnioituksen kautta? Olet tuollainen ja minä tälläinen, hyvä niin!
Olisiko täällä enemmän ihan lapsellista porukkaa (mistä lie itsetuntovammasta siinäkin kyse, joka jämähdyttää taaperoksi, tai sitten röyhkeyttä on palkittu liian usein)? Jossain muualla on sitten suhteet toisin päin, ja sen kyllä huomaa.
Moni ok ihminenkin lähtee mukaan ehkä siksi koska tällainen yksi tai viisi suosittua sen sallivat ja sitä ylläpitävät. Ja niistä tulee hyeenoja.
Raatelevat. Niinkuin järkensä menettäneet.
Leijona tappaa.