Jos olisit sinkku ja osallistuisit sinkkuillalliseen, millaisen olisi menusi?
Mulla olisi varmaan
Alkupala sipuli-paprikakeittoa ja itse tehtyä leipää
Pääruoka höyrytettyjä juureksia, lohkoperunoita uunissa ja jotain kalaa, ehkä kuhafileitä ja kanttarellikastiketta
Jälkiruokaa valkosuklaajuustokakku
Nämä osaan tehdä aika hyvin. Aika tylsiä ja tavanomaisia, tuskin valittaisiin, ellei tuo jälkiruoka sitten olisi se juttu.
Kommentit (39)
Alkupala: Hk blöö kylmänä sinapilla, juomana kylmä olut
Pääruoka: Keitetyt perunat, ruskea kastike, pari palaa kurkkua ja tomaattia, juomana maitoa
Jälkiruoka: Itse leivottuja korvapuusteja, juomana kahvia
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlaista sosekeittoa ja rapeakuorista reikäistä leipää
...
Savulohipastaa kermakastikkeella ja valkoviiniä
...
Sitruunaista tai valkosuklaista juustokakkua, kunnon samettista jöötiä eikä mikään liivatehyydykettä... Ja kahvia!(En osaa miettiä mitkä sopivat kokonaisuutena yhteen, mutta tuollaisen menun itse valitsisin ja nuo osaan tehdä.)
Rakas. Jööti tarkoittaa kakkapökälettä.
Tervetuliaisryyppy
Hyvää pataa
Dolci
Jos joku bege porukassa, hänelle ohiammuttua riistaa kaalipedillä.
Alkuruoka: Kasvissosekeitto, patonkia
Pääruoka: Kanapastaa, salaattia
Jälkiruoka: Jäätelöä, mustikoita ja mansikoita
Kesämenu voisi olla (teen tämän oikeasti huomenna vieraille, ei asuta Suomessa):
Grillistä patonkia oliiviöljyllä ja itse tehdyllä semitulisella salsalla, juomana roseeviiniä
Itse sitruunamarinoituja broilerivartaita grillistä, kookosriisiä, grilliparsaa ja feta- melonisalaattia
Raparperivispipuuro mansikoilla ja vaniljakastikkeella
Alku ja pääruka: Maksamakkarakeittoa jauhenlihapedillä
Jälkiruoka: Maksamakkarajäädyke jauhenlihasattumilla
alkupala : salaatinlehteen kääritty kylmäsavulohi joka maistettu wasabilla ja soijakastikkeella.
pääruoka : bibinbap
jälkiruoka: suklaakiisseli mansikoilla.
Ruskeakastiketta ja perunaa. Jälkkäriksi lehmätoffeeta.
Ajattelin että voisin laittaa jotain todella helppoa ja simppeliä...
Alkuruoka: Juustotarjotin, yrttipatonkia, kroisantteja ja viikunahilloa
Keitto: Ranskalainen sipulikeitto ja krutonkeja
Pääruoka: Kukkoa ja ratatouillea
Jälkiruoka: kipattava Valio eila kermavanukas ( https://www.valio.fi/tuotteet/artikkeli/valio-eila-kermavanukas-on-mais… )
Lopuksi: drinkkejä ja kitaransoittoa
Mies 22v
Alkuun: Wakame-porkkanasalattia ja aivan kevyesti pinnalta kypsennettyä, lähes raakaa seesami-soijalohta siivuina
Pääruoka: Pikapaistettua inkivääripossua aasialaisten sienten ja pakchoin kanssa, misokastike
Jälkiruoka: Matcha-mousseleivos kinuskisydämellä vadelmien kanssa
Ja tietty ruokii sopivat juomat
alkuruoka: jauhenlihakeitto
pääruoka: 200gr makaronilaatikkoa
jälkiruoka: lapsen vanukas
M
Missä on listojenne huumori ja runollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Missä on listojenne huumori ja runollisuus?
Itsekin innolla valmistauduin lukemaan ohjelman hengen mukaisesti laadittuja hauskoja ruokalistoja. Ei taida olla suomalaisista Sinkkuillallisen isänniksi/emänniksi.
En ole sinkku mutta ohjelma on mun lemppari joten olen miettinyt jo valmiiksi ja ohjeet hyväksi havaittu😄
Alkuun meloniviipaleet käärittynäinä ilmakuivattuun kinkkuun, lisäksi itsetehty leipä ja persilja-juustolevite ( levite myös itse tehty ja persiljaa omasta penkistä) pääruoka kanan rintafileisiin viillot ja vuohenjuustoa sisään, pekoni kiedotaan ympärille ja paistetaan hetki pannulla ja uuniin , lisäksi jasmin riisiä. Jälkiruuaksi itse tehty sacher kakku, kermavaahto sen kaveriksi ja mansikoita, kahvi ja baileys. Pääruuan kanssa valkoviini. Mitä pidätte?588
Pakasteranskalaisia ja vaikkapa jahtimakkaraa. Ranskalaisista olen joskus saanut huutoa että "tässä talossa ei semmoista halpa-arvoista paskaa laiteta" vaikka mies söi kyllä kiskalla mielellään makkaraperunat sun muuta.
En haluaisi mitään hienostelijaa, eikä mulla riitä rahatkaan syödä mitään kanan rintafileitä ja ilmakuivattuja kinkkuja.
Alkuruoka: Hernekeittoa turun sinapilla, 2 ruisleipää
Pääruoka: Nakkikastiketta, pottumuusia, nokare porkkanaraastetta, 2 ruisleipää
Jälkkäri: Torttua tarjolla
Ruokajuomaksi litra rasvatonta maitoa.
Alkuruoka: maissia salaattikastikkeella
Pääruoka: pikanuudeleita, tölkkiherkkusieniä ja soijakastiketta
Jälkiruoka: liekitettyä mämmiä ja tiikerijäätelöä punaviinikastikkeella
Juomaksi pullo kossua