Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko sinä murhaava kusipää evakuointitilanteessa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus tätä pohtinut. Käsimatkatavaroissa on elintärkeät lääkkeeni, jotka on otettava säännöllisesti. Henkkarit, puhelin, lompakko. Ilman näitä voisi itku tulla jossain Siperian perukoille pakkolaskun tullessa ja ihan vaikka oltaisiin jossain lentokentälläkin. Ymmärrän kyllä, että tavarat pitäisi jättää, mutta eipä houkuttaisi alkaa selitellä, että seuraavan x tunnin sisään tarvitsen lääkkeeni, jotta pysyn hengissä vieraalla kielellä ilman mahdollisuutta todistaa kuka olen, tai keinoa soittaa välittömästi Suomeen omalle lääkärille.

Laita lääkkeet ja henkkarit lennon ajaksi taskuun.

Vierailija
22/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus tätä pohtinut. Käsimatkatavaroissa on elintärkeät lääkkeeni, jotka on otettava säännöllisesti. Henkkarit, puhelin, lompakko. Ilman näitä voisi itku tulla jossain Siperian perukoille pakkolaskun tullessa ja ihan vaikka oltaisiin jossain lentokentälläkin. Ymmärrän kyllä, että tavarat pitäisi jättää, mutta eipä houkuttaisi alkaa selitellä, että seuraavan x tunnin sisään tarvitsen lääkkeeni, jotta pysyn hengissä vieraalla kielellä ilman mahdollisuutta todistaa kuka olen, tai keinoa soittaa välittömästi Suomeen omalle lääkärille.

Joskus olen laittanutkin. Kaikissa vaatteissa vaan ei ole taskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, seliseli. Jokaisella on syynsä. Entäpä jos lääkkeittesi takia joku toinen vammautuu tai kuolee?

Laita taskuun tai älä matkusta.

Vierailija
24/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin asettunut poistumistien eteen portsariksi, ja päästänyt ulos vain oikeaa poliittista katsantokantaa edustavat. Pieni, mutta tärkeä teko maailman parantamiseksi ;)

Vierailija
25/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, seliseli. Jokaisella on syynsä. Entäpä jos lääkkeittesi takia joku toinen vammautuu tai kuolee?

Laita taskuun tai älä matkusta.

Kuten sanoin, olen joskus asiaa pohtinut. En tiedä miten tositilanteessa tulisi toimittua.

Vierailija
26/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset matkustajat törppöilevät taas.

Vierailija
27/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei selvinnyt että miksi ne laukut jäi sinne väylälle tukkeeksi jos kerran ottivat mukaan niitä?

Olsiko mennyt niin että on tultu laukun kanssa siihen "liukumäen" yläpäähän ja sitten olisi estetty sen mukaanotto liukuun?

Jos näin on käynyt niin silloin on lentokoneen henkilökunnan vika kun ei ole tiedotettu asiasta.

Joka ikisen lennon alussa sanotaan aina, että evakuointitilanteessa tavarat PITÄÄ jättää paikalleen. Saa olla ihan täysi pässi jos ei tuota pysty tietämään.

Entä jos ihminen ei ole lentänyt mistä hän voisi tämän tietää? Ketä tarkasti ottaen nimität pässiksi?

Vierailija
28/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako siellä kuoli?

Vierailija
29/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa laivassa tavarat on jätettävä hyttiin evakuointitilanteessa! Kusipäät käyttävät tietysti omaa harkintaansa koska heillä on kokonaistilanne paremmin tiedossa.

Vedä henkeä välillä. Olet sen verran epävakaa että arveluttaa lentää jos teitä on enemmänkin. Ehkä kunnon lyönti nenuun saa sinutkin hiljenemään, ihan vaan lääkkeeksi?

Vierailija
30/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita päälle vaatteet, joissa on. Jos ne lääkkeet ovat niin tärkeät, että olisit valmis vaarantamaan muiden hengen niiden takia, ne ovat niin tärkeät, että voit pukeutua lennoille reisitaskuhousuihin.

Tää on niin tätä. Lääkkeet ovat niin tärkeitä, että olet miettinyt asiaa, mutta että pitäisi lennolla olla sopivat vaatteet? Ei sellaista voi vaatia.

Vierailija
31/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa lentää tämmöisen paskasakin kanssa. Ilmeisesti kukaan ei ole ikinä lukenut turvaohjeita.

Jää tosiaankin kotiin kaltaistesi kanssa.

Vierailija
32/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska kassini on äärimmäisen nopeasti otettavissa ja olen ripeä nuorimies. En jättäisi omaisuuttani koneeseen.

Samoin.

Tosin riippuu hiukan tilanteesta. Ko. tapauksessa tosiaankin kassit mukaan koska ilmiselvästi mitään vaaraa ei ollut.

Onneksi on muitakin järkeviä ja itsenäiseen ajatteluun kykeneviä.

Vierailija
33/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita päälle vaatteet, joissa on. Jos ne lääkkeet ovat niin tärkeät, että olisit valmis vaarantamaan muiden hengen niiden takia, ne ovat niin tärkeät, että voit pukeutua lennoille reisitaskuhousuihin.

Tää on niin tätä. Lääkkeet ovat niin tärkeitä, että olet miettinyt asiaa, mutta että pitäisi lennolla olla sopivat vaatteet? Ei sellaista voi vaatia.

No, kaikkea ei tule ajatelleeksi. Turvakuulutuksen aikana sitten on tullut mietittyä, että apua ja päällä on ollut joku kevyt kesämekko. Ei se nyt kovin todennäköistä ole, että koneessa tulee evakuointitilanne, eikä niitä ensimmäisiä skenaarioita, joita kotoa lähtiessä miettii.

Vierailija
34/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä lentää niin huonokuntoisten jotka ei saa jalkaa laukun yli.  Parempi jäädä kotiin kiikkustuoliin.

Vierailija
35/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kaikkea ei tule ajatelleeksi. Turvakuulutuksen aikana sitten on tullut mietittyä, että apua ja päällä on ollut joku kevyt kesämekko. Ei se nyt kovin todennäköistä ole, että koneessa tulee evakuointitilanne, eikä niitä ensimmäisiä skenaarioita, joita kotoa lähtiessä miettii.

no laita läkkeet johonkin vyölaukkuun ja pidä sitä päällä lennon aikana tai laita vyölaukku siihen verkkotaskuun, josta ne saa nopeasti mukaan. 

Elintärkeiden lääkkeiden kohdalla kannattaa varautua muutenkin kuin vain lento-onnettomuuden vuoksi. Entä jos sulta vaikka varastetaan se laukku, jossa lääkkeet on?

Vierailija
36/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evakuointitilanteessa en välittäisi muista ja olisin valmis viiltämään kurkkuja auki pelastaakseni itseni.

Vierailija
37/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh. Jotenkin huvittaa tää että kaikki jotka avaavat suunsa netissä on aina niitä uhreja ja kunnon ihmisiä, ja muut on niitä pahoja ihmisiä joita sitten arvostellaan kilpaa.

Vierailija
38/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evakuointitilanteessa en välittäisi muista ja olisin valmis viiltämään kurkkuja auki pelastaakseni itseni.

Samoin.

Ap. ensimmäiseksi sivuun käytävältä.

Vierailija
39/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina matkustaessa pieni vaatteiden alle mahtuva "vyölaukku", jossa on henkkarit, pankkikortti, vähän käteistä ja muutaman päivän annos niitä tärkeitä lääkkeitä, jos sellaisia on matkustamisen aikaan määrätty. 

Vierailija
40/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh. Jotenkin huvittaa tää että kaikki jotka avaavat suunsa netissä on aina niitä uhreja ja kunnon ihmisiä, ja muut on niitä pahoja ihmisiä joita sitten arvostellaan kilpaa.

Älä muuta sano.

Ap:kin tulee karmit kaulassa silmät leimuten kyselemään muiden aikomuksia:)