Onko suomalaisten suurten nettoveronmaksajien massamuutto ulkomaille jo tapahtunut?
Muutolla on uhattu ja peloteltu palstalla viikottain kymmenen vuotta, mutta en ole nähnyt uutisia, joiden mukaan suomalaisten eliitti olisi lähtenyt lopullisesti. Onko muilla havaintoja?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta nuoret lähtee koulutuksen jälkeen useammin. Suurin osa naisia.
Minkälaisista luvuista on kyse?
Eliitti saisikin lähteä. He eivät tuota mitään vaan ottavat muiden työstä itselleen ja maksavat siitä veroja.
Vierailija kirjoitti:
No humanistit saavatkin lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko eliitin ulkopuolella, koska olet tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen.
On. 10 vuotta saatiin vielä tohtoriopiskelijoita kotimaasta, nyt ei enää. Parhaat lähtevät kun ei enää nappaa tämä KELA-kultakorttilaisten elättäminen
Vierailija kirjoitti:
On. 10 vuotta saatiin vielä tohtoriopiskelijoita kotimaasta, nyt ei enää. Parhaat lähtevät kun ei enää nappaa tämä KELA-kultakorttilaisten elättäminen
Ei tohtoriopiskelija ole nettoveronmaksaja vaan täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen.
Suomessa vain eliitti on tyhmää,esim.eduskunna pellet..
Olen muuttamassa, nytkin on Oikotiellä kiinteistö myynnissä. Ostakaapa se pois kuljeksimasta niin pääsen pois täältä...
Kohteena Portugali, Espanja tai Kypros.
Kun Ehnrootit saa KONE:en myytyä Saksalaisille, häipyy maatilakin...
On todella epäeettistä häipyä maasta ettei tarvitse maksaa veroja. Kuinka paljon rahaa yksi ihminen tarvitsee? Jos olisin todella varakas, maksaisin ilomielin.
Ihmiset kyllä jakautuvat täysin kahtiin tässä asiassa. Kaikkein parasiittisimmat kahmivat itselleen niin paljon kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
On todella epäeettistä häipyä maasta ettei tarvitse maksaa veroja. Kuinka paljon rahaa yksi ihminen tarvitsee? Jos olisin todella varakas, maksaisin ilomielin.
Ihmiset kyllä jakautuvat täysin kahtiin tässä asiassa. Kaikkein parasiittisimmat kahmivat itselleen niin paljon kuin mahdollista.
Se on tosin vaikea puuttua, koska tulee kansainvälisesti noottia jos Suomi kieltää maasta pois muuttamisen tai karhuaa muuttavat köyhiksi, koska tästä kärsii globaali eliitti, kun ei saa suomalaisten omaisuutta veroparatiiseihin siirtää.
10 000 yrittäjää on muuttanut kirjat Viroon.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttamassa, nytkin on Oikotiellä kiinteistö myynnissä. Ostakaapa se pois kuljeksimasta niin pääsen pois täältä...
Kohteena Portugali, Espanja tai Kypros.
Sinne hengenvaarallisiin helteisiin?
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
10 000 yrittäjää on muuttanut kirjat Viroon.
Lähde?
Minä valmistelen maastalähtöä koko ajan. Pääomat siirtyy jo. Viime kuussa lähti jälleen 6000 euroa Suomesta, joiden tuotosta Suomi ei enää pääsekään täysimääräisesti nauttimaan. Heti kun sopiva työpaikka nappaa niin lähden minäkin.
Onhan tuo pähkinöitä tuo 6 000 euroa, mutta jos kaltaisiani on esimerkiksi vain 10 000, tarkoittaa se 60 miljoonan euron kuukausittaista pääomakatoa Suomesta.
Minä lähdin Saksaan, olen maksanut tänne veroja vajaan kymmenen vuoden aikana melkoisen summan.
Vierailija kirjoitti:
Minä valmistelen maastalähtöä koko ajan. Pääomat siirtyy jo. Viime kuussa lähti jälleen 6000 euroa Suomesta, joiden tuotosta Suomi ei enää pääsekään täysimääräisesti nauttimaan. Heti kun sopiva työpaikka nappaa niin lähden minäkin.
Onhan tuo pähkinöitä tuo 6 000 euroa, mutta jos kaltaisiani on esimerkiksi vain 10 000, tarkoittaa se 60 miljoonan euron kuukausittaista pääomakatoa Suomesta.
Tule sitten kertomaan, kun olet lähtenyt. Teidän fantasioitanne "valmisteluista" ja "sopivista työapaikoista" on saatu lukea palstalla jo liian kauan.
Suomesta lähtee koko ajan nuoria korkeasti koulutettuja ihmisiä ulkomaille. Hälyttävintä on se, että monen mielestä tämä on hyvä juttu. Miten mahtaa käydä maalle, joka menettää jatkuvasti henkistä pääomaa.