Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia muotivaatteita pidit peruskoulussa ja milloin?

Vierailija
04.08.2018 |

Levis 501

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut mikään massan mukana kulkeva, pukeuduin puhtaisiin ja siisteihin perusvaatteisiin, kuten farkkuihin, paitaan/huppariin ja tennareihin. Yritän opettaa samaa lapsilleni, että jokainen on saa pukeutua niin, kuin itse haluaa, eikä ole pakko mennä muodin mukana. Muistan, kun yläasteella stringit oli muodissa ja matalavyötäröiset farkutja vessassa kuuli, kuinka ne kuulemma olivat epämukavat, mutta kun piti olla muodikas.

-90 syntynyt

Vierailija
2/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut muotivaatteita, vanhempien kaapista yritin vanhoja vaatteita kaivaa. Lopulta sain säästöillä jotkin farkut ostettua ja pidin vaikka hajosivat, onneksi tuolloin oli jo revityt maailmalla tulossa, joten olin kerrankin muodin edelläkävijöitä jopa.

80-luku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen muuta kuin nappiverkkarit yläasteella, 90-luvun loppupuoli.

Vierailija
4/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe - ei ollut kummoisia muotivaatteita 1961-1973, jolloin kouluni kävin.

En muista enää, Teinitalo Kaisaniemenkadulla, oliko edes olemassa. Ai niin, lukioaikoina meidän koulussa muotia itse tehdyt villapuserot. Ekat farkkuni sain 8-vuotiaana 1969, ne eivät olleet kauhean yleisiä silloin. Ja hippimuoti jyräsi lukioaikanani myös.

Vierailija
5/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kulkenut muotivaatteissa, olin vähän erilainen lapsi ja käytin ainoastaan hameita ja mekkoja. Liikuntatunnilla toki liikuntavarusteita. Aikuisena olen tullut enemmän muodin mukaan kulkevaksi.

Vierailija
6/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1963 sain ensimmäiset pitkät housuni, hiihtohousut, siihen asti olin aina hameessa. Housut olivat Salmisen Vaateliikkeestä ostetut tummanvihreät terylenestä tehdyt ja niin ihanat! Lenkki jalkapohjan alla ja sivuvetoketju. (Tietysti, vain "huonot naiset" voivat pitää edessä olevaa vetoketjua, sanottiin siihen aikaan.) En kyllä silloin, 9-vuotiaana, kyllä tiennyt mitään huonoista naisista. Isän traktorin kyydissä mentiin ostoksille.

Vierailija
7/9 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin s*tanan köyhiä. Kaikki vaatteeni oli sukulaosten pois heittämiä, kun kirppareilla ei ollut varaa käydä. Saatiin välillä vaatteita säkkitolkulla ka äitini valitsi niistä itselleen mieleisimmät. Minun sitten piti pitää niitä vaatteita päällä jotka äitini oli valinnut. En saanut valittaa enkä esittää omaa mielipidettä tai siitä seurasi tukkapöllyä. Piti olla kiitollinen siitä että ylipäätään oli vaatteita. Koulussa minua sitten kiusattiin sen takia että vaatteet oliva rumia ja yli-isoja, ne eivät istuneet eivätkä tuntuneet hyvältä päällä. Silti piti olla hiljaa ja kiittää joka aamu vaatteista.

Vierailija
8/9 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotivaatteita en käyttänyt. Farkkuja, hameita, shortseja pidin koulussa, nahkasaappaita, lenkkareita, ja ballerinoja. Hellesäässä oli sandaalit, ja ohuet kangasballerinat.

Vierailija
9/9 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa olivat ainakin ruutukuosit ja puman/adidaksen verkkarit ja adidas-olkalaukut meidän koulussa in. Kutosluokalla olivat ne hemmetin liukkaat ja epäkäytännölliset Ugg-kengät, yläasteella vaihtuivat ympäri vuoden käytettäviin Converseihin. Kun olin yläasteella, teineillä ei vielä ollut merkkilaukkuja niin yleisesti kuin nykyään, vaan cool ja "aikuinen" oli jos oli mikä tahansa käsilaukkumallinen kassi, mieluiten mustaa tekonahkaa ja pari niittiä. Reput eivät olleet naisilla in paitsi jotkut kivasti kuvioidut Dakinet. Se taisi olla pari vuotta ennen kuin kånken tuli muotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi