Mitä normaalia yleissivistykseen kuuluvaa asiaa tuntemasi aikuinen henkilö ei ole tiennyt?
Mulle tuli mieleen muutama vuosi sitten erään osa-aikaisen työkaverin kanssa small talk -keskustelu, mainitsin kuinka kivalta pääskyset kuulostavat, niiden ääni on niin kesäinen. Tämä n.30 v nainen totesi ettei oikein tiedä miltä ne näyttävät ja kuulostavat.
Kommentit (20)
20-vuotias nainen luuli Tokiota Ranskan pääkaupungiksi.
Yksi tuttu ei tiennyt kuka on Minna Canth mitä pidin vähän kummallisena.
Eräs 50 v. Naistuttava ei ollut koskaan kuullutkaan david bowiesta eikä bob dylanista ... Se vähän ihmetytti
Siskoni oppi vasta 40 v. miten kattolampun lamppu vaihdetaan 😂
Yksi työkaveri sanoi että hänelle tulee empatia kun ei pitänyt jostain henkilöstä. Tämä oli yli nelikymppinen eikä uskonut kun korjattiin asia. Tästä on jokunen vuosi aikaa.
Mun yks tuttu bingailee vaikka pitäis pingailla, aika söpöö silti.
Sanoin sitä egoistiksi, se luuli että pidän sitä ympäristöystävällisenä...
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaveri sanoi että hänelle tulee empatia kun ei pitänyt jostain henkilöstä. Tämä oli yli nelikymppinen eikä uskonut kun korjattiin asia. Tästä on jokunen vuosi aikaa.
Ahhah. Antipatia. Empatia. Sympatia. Onhan näitä patioita :)
Eräs kaveri ei tiennyt kuka on Hector.
Ei tiennyt, että lepakoita on oikeasti olemassa...
Hassua kyllä, meillä jotain haarapääskyjä on maalla asunut ihan talousrakennuksissa, ja läheltä olen nähnyt, mutta en ehkä muista niin kuulleeni.
Joskus kaupungissa oletan kuulleeni tervapääskyjen tms. (jotka eivät pääskysiä kai olekaan) kirkunaa, mutten ole lähemmin nähnyt.
Itsellä ihmetytti maalla asuva, aseluvat ja aseita omistava keski-ikäinen mies jonka isä on kai paljonkin metsästänyt, olisin olettanut metsästyskortin hankkineen pojankin tietävän miltä sepelkyyhky kuulostaa, ettei kuvittelisi pöllöksi.
Tai ettei puhuisi jotain että "eikö nuo käetkin ole jo saaneet pesänsä tehtyä".
Eräs henkilö ei millään uskonut ettei rusakko ole vain sama asia kuin jänis kesällä, ei vaikka joku hänelle tietosanakirjasta yritti näyttää.
Miksi alapeukut? Ettekö tekään tunnista pääskysiä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Lintuharrastajana olen huomannut, että monikaan ei erota varista ja harakkaa, tunnista kuin talitiaisen tai tiedä, mikä on räystäspääsky ja mikä törmäpääsky, tai että tervapääsky ei kuulu pääskyihin vaan kirskulintuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lintuharrastajana olen huomannut, että monikaan ei erota varista ja harakkaa, tunnista kuin talitiaisen tai tiedä, mikä on räystäspääsky ja mikä törmäpääsky, tai että tervapääsky ei kuulu pääskyihin vaan kirskulintuihin.
Lisään vielä, että talitiaiseksi tunnistettu lintu voi olla aivan yhtä hyvin sinitiainenkin...
Kaverini ei ollut koskaan kuullut Kim Kardashianista. Ollaan lähes nelikymppisiä.
Ei mikään tärkeä tieto kyllä olekaan mutta miten voi välttyä moiselta.
No suurin osa näkee pääskyt vain mustina taivaalla kiitävinä pisteinä.
Eksä ei tiennyt koska on Suomen itsenäisyyspäivä...
Jotkut luulevat vieläkin, että autot suojaavat salamaniskuilta renkaiden takia. Faradayn häkistä on harva kuullutkaan. Sopii googlettaa, ei tarvitse alapeukuttaa. Ihan on yleistietoa.
Eräs steinerin käynyt ei tiennyt mikä on taj mahal....