Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

25-vuotias ei osaa enää edes käyä kaupassa! (linkki tutkimukseen)

Vierailija
04.08.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-7450158

Ja samaan aikaan bisnesmaailma haluaa töihin ainoastaan näitä "diginatiiveja". Jotka sitten eivät todellakaan osaa muuta kuin selta Instagramia ja vastaaottaa dikkikuvia snäpissä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola on Kouvola, eikä osaa Suomen nuorista koskevaa ongelmaa saisi yleistää koskemaan kaikkia nuoria. Itse kun käyn kaupassa, niin noin 60% näkemistäni asiakkaista on 20-30 vuotiaita. Toisaalta asunkin Jyväskylässä joka on opiskelijakaupunki. Yhä harvemmin kuitenkin ruokakaupassa näkee vanhoja ikäihmisiä., mikä puolestaan huolettaa minua. Kuka ostaa heille ruuat?

T. 22v mies

Toivottavasti ne nuoret.... tai ehkä vanhat ovat oppineet käyttämään (joidenkin) kauppojen kauppakassipalveluita siellä pahassa netissä ?

Vierailija
22/25 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvola on Kouvola, eikä osaa Suomen nuorista koskevaa ongelmaa saisi yleistää koskemaan kaikkia nuoria. Itse kun käyn kaupassa, niin noin 60% näkemistäni asiakkaista on 20-30 vuotiaita. Toisaalta asunkin Jyväskylässä joka on opiskelijakaupunki. Yhä harvemmin kuitenkin ruokakaupassa näkee vanhoja ikäihmisiä., mikä puolestaan huolettaa minua. Kuka ostaa heille ruuat?

T. 22v mies

Toivottavasti ne nuoret.... tai ehkä vanhat ovat oppineet käyttämään (joidenkin) kauppojen kauppakassipalveluita siellä pahassa netissä ?

Toivotaan. Todennäköisesti ikäihmiset eivät vain yksi kertaisesti pääse liikkumaan esim huonontuneen kunnon, dementian tai puutteellisen esteettömyyden takia ja ovat siten muuttuneet uusavuttomiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo näytä osaavan vastata edes yksinkertaisiin tekstiviesteihin enää nykypäivänä.

Vierailija
24/25 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nuo näytä osaavan vastata edes yksinkertaisiin tekstiviesteihin enää nykypäivänä.

Nuoret käyttää Snappiä ja WhatsAppiä siinä missä ennen laitettiin tekstareita. Samanlaisia viestipalveluja nekin on.

Vierailija
25/25 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret käyttää Snappiä ja WhatsAppiä siinä missä ennen laitettiin tekstareita. Samanlaisia viestipalveluja nekin on.

Sillä samalla laitteella ja aika lailla samalla tekniikalla ne tekstaritkin kuitenkin lähetetään, joten ehkäpä tuo viestittelijä kritisoi sitä, ettei enää osata vastata (viitsitä vaivautua) vaikkapa vanhempien työsiin viesteihin..?