Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kiinnostuneempi britti- vai jenkkikulttuurista?

Vierailija
03.08.2018 |

Mitä pidät?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää kompa?

Vierailija
2/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti. Jenkkien puhe on ihan järkyttävän rumaaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummastakaan, lainkaan.

Vierailija
4/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti. Puhe on kunnollista yläluokan kaskuudessa.

Jenkit vääntävät jotain teksasia.

Jenkit myös erittäin feikkejä, ja läskejä.

Vierailija
5/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti, koska vanha historia, sivistys ja käytöstapakulttuuri vetoavat. Amerikkalaisessa elämänmenossa on oma viehätysvoimansa ja sitä on moneen junaan, mutta turhan teennäistä ja pröystäilevää makuuni.

Vierailija
6/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

New york vai Lontoo?

Vierailija
7/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti. - Vedän tässä kohtaa isoilla vedoilla kotiinpäin. - Britit ovat osa eurooppaa, kuten Suomikin.... onkhan meillä jotain yhteistä...  Toisaalta Jenkit yksin valtavana kansojen "sulatusuunina" on myös hyvin kiinnostava.

Vierailija
8/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti aivan ehdottomasti. Kaikki iskee muhun kielestä tapakulttuurin ja huumorin kautta aina musiikkiin/tv-sarjoihin/leffoihin asti. Ainut mistä en brittiläisessä kulttuurissa pidä on kaksinaamaisuus, eli kasvotusten ollaan mielinkielin (se kuuluisa brittiläinen kohteliaisuus...) ja seläntakana saatetaan sitten puhua vaikka mitä. Ja brittiläisen konservatiivisuuden tietyt piirteet on myös miinusta, kuten esimerkiksi sitkeästi pysyvä luokkayhteiskunta jossa syntyperä monesti määrää - tai on ainakin vahvana suunnannäyttäjänä - koko elämän kululle.

Jenkeissä en ole ikinä käynyt mutta on kovin muovinen ja teennäinen kuva siitä. Ja tietty nämä trumpin kannattajat sun muut juntit tulee mieleen, sekä erinäiset uskonnolliset "hihhuliyhteisöt". Ja typerät, lapselliset valmiiksinauretut komediasarjat. Ja surkea terveydenhuoltosysteemi. Jne. jne.

Vierailija
9/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kummastakaan.

Vierailija
10/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkki. Britit on juntteja. Ryyppää kun ryysyläiset.

Vierailija
11/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Amerikassa on paljon erilaisia kulttuureja ihan osavaltioittain. Eli Amerikasta, mutta en nyt mistään perus ''jenkki'' kulttuurista, eli siitä, mitä useimmilla tulee ensimmäisenä mieleen USA:sta. Britanniaa olen aina vierastanut ja pitänyt jotenkin harmaana.

Vierailija
12/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sitä jenkkejen tyypillistä Red neck kulttuuria! Vielä mä vuokraan sen vanhan Jenkin ja ajan Texasissa roadhouseen ja käännän ruutupaitasten takatukkien päät :DD

Vierailija
13/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muita vaihtoehtoja?

Vierailija
14/21 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa brittipuoli kiinnostaa. Jenkeistäkin löytyy mielenkiintoista, mutta se pitää siivilöidä esiin. Brittikulttuurista kiinnostuneille: suosittelen erittäin vahvasti Eric Claptonin omaelämänkertaa. Todella taidokkaasti, syvällisesti ja elävästi kirjoitettu tarina yhdestä elämästä tähän saakka.

Vierailija
15/21 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

britti

Vierailija
16/21 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummastakaan

Vierailija
17/21 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut. Italia ja Ranska ovat mielenkiintoisempia kaikin tavoin.

Vierailija
18/21 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti. Historia on niin mielenkiintoinen ja jotenkin aina kiehtonut itseä. Olen kyllä myös perehtynyt jenkkien historiaan, mutta ei se kolahda samalla tavalla.

Vierailija
19/21 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jenkki.

Vierailija
20/21 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha anglofiili ja opiskellut pari vuotta brittiyliopistossakin. Jonkinlaisesta rakkaudesta on kyse, mutta koska otsikossa kysytään kumpi kiinnostaa enemmän, vastaan että tällä hetkellä molempi parempi. Olen USA:ssa käynyt vain viikon ajan Miamissa ja LA:ssa ja 2,5 kuukautta NYCissä. Siinä maassa minulla  on enemmän vielä kokematta ja näkemättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi