Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö näillä tuloilla äiti ja kaksi lasta

Vierailija
03.08.2018 |

Ero edessä. Asutaan Pk-seudulla ja teen projektitöitä, joten tulot heittelee vuosittain 35000-45000€. Jos ei ole töitä, olen ansiosidonnaisella ja käteen jää noin 1500€/kk.
Tulevaisuus huolettaa, miten pärjään taloudellisesti kahden lapsen kanssa. Ja töistä en tiedä aina kuin muutamia kuukausia eteenpäin. Yhteishuoltajuus tulossa ja viikko-viikko asuminen, joten ei elatusmaksua mieheltä. Lisäksi kysyin Kelasta, en saa tuloillani asumistukea, edes niiltä kuukausilta kun olen työtön.

Kaipaan vertaistukea ja kokemuksia, millä tuloilla pärjäät ja mistä joudut luopumaan? Saatko lasten harrastusmenot, auton, asumisen, ruoat ja lomat kustannettua?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omaa pääomaa, joka tällä hetkellä yhteisessä asunnossa kiinni. Saan kyllä lainaa, mutta en ehkä riittävästi pystyäkseni ostamaan haluamaltani alueelta asuntoa.

Se tässä onkin yksi huolenaihe, että asiat menee tappeluksi miehen kanssa. Ero on enemmän minun halusta kuin hänen, mutta hänkin on kääntynyt enemmän siihen suuntaan. Asioita puidessamme nousee jatkuvasti esiin asioita, joista mies on katkera, mutta ei ole niiden asioiden ollessa ajankohtaisia sanonut minulle mitään. Miten olisin edes voinut tietää? Ja miehen mielestä olen itsekäs kun en ole tajunnut.

Ap

Vierailija
22/27 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää yksinään maksaa lasten harrastukset ja lomat?

Jos toinen ei suostu maksamaan harrastuksia ja lomia, niin Ap ei voi sille mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei suostu maksamaan harrastuksia ja lomia, niin Ap ei voi sille mitään.

Lukekaa ketju. Ap maksaa kulut puoliksi exän kanssa.

Vierailija
24/27 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa ketju. Ap maksaa kulut puoliksi exän kanssa.

Ap sanoi, että tarkoituksena on maksaa kulut puoliksi ja epäili pystyykö maksamaan esim. harrastukset. Lue aloitus uudelleen.

Jos ex rupee hankalaksi eikä suostu, silloin se on voi voi.

Vierailija
25/27 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene, että viikko-viikko -systeemissä ei maksettaisi elatusmaksuja. Kumpi maksaa lasten vaatteet, harrastukset, parturit, lääkkeet, lemmikit ym? Entä päivähoidon ja iltapäiväkerhon?

Lapsilisät on tälläisiä menoja varten!

Vierailija
27/27 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin pitkään Helsingissä ja ainakin silloin asumisoikeusasuntojen hinta oli suhteessa vuokra-asumiseen ja lainanmaksuunkin hyvä. Oletko harkinnut tätä vaihtoehtoa?

Hakemus on vetämässä nykyiselle alueelle ja parille lähialueelle, mutta uudella numerolla asunnon saaminen tältä alueelta voi viedä monta vuotta. Vastikkeet on sellaisia, että mieluummin sillä rahalla maksaisi omaa pois.

Ei olla vielä puhuttu miten kulujen tasaus tehdään. Luotan siihen, että välit pysyy ja raha-asiat saadaan hoidettua. Onko kellään kokemusta miten kannattaisi tehdä?

Älä luota! Varaa aika lastenvalvojalle ja kaikki lapsiin liittyvä kirjalliseen sopimukseen! Näillä asioilla on tapana mutkistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi