Kiharahiuksiset??
Mulla on viimevuosina hiukset kihartuneet aikalailla ja nyt kun Aussie-sarjan kosteuttavalla aineella pesin hiukset illalla ja nutturan avasin aamulla niin on aivan käkkärää suurin osa hiuksista, olen hämmentynyt tästä kiharuudesta..
Miten tätä nyt "laittaisi" ja ylläpitäisi, mitä ainetta ns puristelisin kutreihini vai harjaanko vain "auki" ja suoristan, tosin sitten on taas se pörröisyys ja sähköisyys ongelmana.
Plaaah..
Kommentit (12)
Pesen joka toinen kerta vain hoitoaineella. Suihkun jälkeen rutistelen muotovaahdon avulla. Ei tarvitse tehdä mitään muuta. Kampaan vain sormilla.
Vaihda shampoo johonkin oikeasti kosteuttavaan äläkä ainakaan harjaa hiuksia, hiuksiin voi laittaa esim. kiharavoidetta. Curly girl on hyvä, eikä tarvitse orjallisesti noudattaa jokaista kohtaa.
En ole naamakirjassa ja silloin, kun curly girl-metodista kohkattiin niin totesin sen omassa arjessani turhan monivaiheiseksi ja hankalaksi..
En sitten tiedä. Mutta jotain ihme valutuksia ja lirutuksia silkkipyyhkeineen tai tyynyliinoineen ja t-paita puristeluineen???!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihda shampoo johonkin oikeasti kosteuttavaan äläkä ainakaan harjaa hiuksia, hiuksiin voi laittaa esim. kiharavoidetta. Curly girl on hyvä, eikä tarvitse orjallisesti noudattaa jokaista kohtaa.
Olisko antaa suosituksia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole naamakirjassa ja silloin, kun curly girl-metodista kohkattiin niin totesin sen omassa arjessani turhan monivaiheiseksi ja hankalaksi..
En sitten tiedä. Mutta jotain ihme valutuksia ja lirutuksia silkkipyyhkeineen tai tyynyliinoineen ja t-paita puristeluineen???!Ap
"Curly girl on hyvä, eikä tarvitse orjallisesti noudattaa jokaista kohtaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos tykkäät tuoksuvista shampoista, niin tämä on hyvä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/maui-awapuhi-385-ml-shampoo
Olen perehtynyt Curly Girl -metodiin. Olen tehnyt niitä temppuja ja karsinut sitten kaiken minkä voin (koska se on työläs). Riippuu ihan sinun omasta hiustyypistä, kuinka monta noista tempuista tarvitset.
Sanoisin, että tärkein sääntö on olla harjaamatta tukkaa muulloin kun pestessä. Muuten kiharat hajoavat ja tietenkin suoristuvat.
Minun kiharoiden muodostumiselle on tärkeää, että laitan sen turbaanin pää alaspäin pesun jälkeen. Muuten minulla sivut jäävät suoraksi ja vain takaraivo menee kiharalle. Eikä se ole sen vaivalloisempaa, kuin pyyhkeen laittaminen päähän. Laitetaan vain vähän eri tavalla hiukset sisään sinne.
Minun tukka tarvitsee tosi paljon muotoilutuotteita, koska se on niin äärettömän pörröinen. En ole tarkka siitä, ovatko tuotteet sulfaatittomia, minun tukka ei välitä siitä. Mutta monet eivät tarvitse ja kiharat ovat hyvät ihan ilman jätettäviä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suosituksia tuotteista on aika mahdoton antaa, ilman että tietää millainen hiustyyppi sinulla on. Jollain kiharatukkaisiilla on hento helposti lättänäksi menevä hiuslaatu. He eivät voi käyttää kovin raskaita (rasvaisia) tuotteita ja sampoon pitää olla pesevä ja volyymia antava. Toisilla kiharatukkaisilla on karkea ja pörröinen tukka. He tarvitsevat voidemaisia tuotteita, jotka silottavat hiuksen pintaa eikä sampoo saa olla liian pesevä, koska tukka on muutenkin liian iso ja pörröinen. Itse kuulun jälkimmäisiin, ja suurin osa pohjoismaiselle tukalle tarkoitetusta tuotteista on minulle aivan liian pörröttäviä.
Vierailija kirjoitti:
En sitten tiedä. Mutta jotain ihme valutuksia ja lirutuksia silkkipyyhkeineen tai tyynyliinoineen ja t-paita puristeluineen???!Ap
No jos koit liian vaikeaksi, niin lopeta edes kuumakäsittely ja kuivien hiusten Harjaus. Käytä hiusmaskia.
Katso kaikki hankkimasi tuotteet: www.curlsbot.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suosituksia tuotteista on aika mahdoton antaa, ilman että tietää millainen hiustyyppi sinulla on. Jollain kiharatukkaisiilla on hento helposti lättänäksi menevä hiuslaatu. He eivät voi käyttää kovin raskaita (rasvaisia) tuotteita ja sampoon pitää olla pesevä ja volyymia antava. Toisilla kiharatukkaisilla on karkea ja pörröinen tukka. He tarvitsevat voidemaisia tuotteita, jotka silottavat hiuksen pintaa eikä sampoo saa olla liian pesevä, koska tukka on muutenkin liian iso ja pörröinen. Itse kuulun jälkimmäisiin, ja suurin osa pohjoismaiselle tukalle tarkoitetusta tuotteista on minulle aivan liian pörröttäviä.
Se ei voi olla liian iso. :)
Kokeile puristella muotovaahtoa. Geelillä voi sitten saada jämäkämmät kiharat.