Menettääkö vankilaan joutumalla työpaikkansa?
Vai meneekö se samalla tavalla kuin raskauden tai armeijan suhteen, että homman jälkeen pääsee takasin. Oletuksena siis, että rikos ei liity mitenkään töihin
Kommentit (62)
Kun olet työsopimuksen tehnyt, sopimus velvoittaa sinua olemaan työnantajan käytettävissä sovitusti.
Työsopimus sitoo molempia osapuolia, ei pelkkää työnantajaa.
Luvaton Poissaolo on aina sopimusrike, joka ei todellakaan ole mikään ”ei se haittaa jos tarpeeksi ajoissa ilmoitan”- asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai meneekö se samalla tavalla kuin raskauden tai armeijan suhteen, että homman jälkeen pääsee takasin. Oletuksena siis, että rikos ei liity mitenkään töihin
Olin pidätettynä alle viikon ja menetin työpaikan. Ilman irtisanomisaikaa. Työnantaja sai tietää ,että olin pidätetty. Sain uuden työpaikan kuukautta myohemmin, siellä ei asia koskaan paljastunut Puoli vuotta myöhemmin oikeudenkäynti. En joutunut vankilaan ,vaan sain 6 kk ehdollista.
Hae korvaukset laittomasta työsuhteen purusta. Saat helposti vähintään pari kertaa irtisanomisjan palkkaa vastaavan summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa virassa luulisin että paikka säilyy, mutta yksityisellä saattaapi olla tiukempi kuri.
No ei todellakaan säily. Siinä menee se virka ainakin valtiolla. Joku tolkku...
Vankilan jälkeen pääsee hyville ansioille kansanedustajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on töissä siinä vankilassa johon joutuu? Sehän olisi kätevää kun voisi itse vartioida itseään. Päivät olisi vanginvartiana ja illalla laittaisi itsensä selliin lukkojen taakse.
Tuossa saattaisi olla jokin eturistiriita, mutta en tiedä sit...
Mutta voiko irtisanoa työstä poissaolon perusteella jos kerran on siellä vankilassa paikan päällä ihan yötä päivää?
Rakennuksessa oleminen ei riitä, pitää pystyä tekemään töitä mitä työnantaja määrää.
Olen työtön, yli 50v. akka. Yt-neuvotteluissa työttömäksi jäänyt. Asuntovelkaa yksiöstä jäljellä n.23.000.€. Ajattelin tehdä rikoksen, jotta pääsisin vankilaan täysihoitoon. Hampaani tarvitsevat remonttia, samoin nivelvaivani. Töitä en saa ikäni vuoksi, työkyvyttömyyseläkehakemus tuli hylättynä. Työttömänä en saa kunnollista hoitoa. Vankilassa kuulemma saa täyden palvelun. Mikä rikos täytyy tehdä, jotta pääsen täysihoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pidätettynä alle viikon ja menetin työpaikan. Ilman irtisanomisaikaa. Työnantaja sai tietää ,että olin pidätetty. Sain uuden työpaikan kuukautta myohemmin, siellä ei asia koskaan paljastunut Puoli vuotta myöhemmin oikeudenkäynti. En joutunut vankilaan ,vaan sain 6 kk ehdollista.
Mä olin pidätettynä kaksi työpäivää. Sain pitää työpaikan. Tuli puolitoistavuotias ehdollista mistä kerroin työantajalle, sain jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, yli 50v. akka. Yt-neuvotteluissa työttömäksi jäänyt. Asuntovelkaa yksiöstä jäljellä n.23.000.€. Ajattelin tehdä rikoksen, jotta pääsisin vankilaan täysihoitoon. Hampaani tarvitsevat remonttia, samoin nivelvaivani. Töitä en saa ikäni vuoksi, työkyvyttömyyseläkehakemus tuli hylättynä. Työttömänä en saa kunnollista hoitoa. Vankilassa kuulemma saa täyden palvelun. Mikä rikos täytyy tehdä, jotta pääsen täysihoitoon?
Väkivaltapuolella täytyy tehdä aika pahoja juttuja... Samoin mikään näpistely tai törkeämpikään varastelu ei ensikertalaista koppihoitoon saata. Pystyisitkö verottajaa huijaamaan jotenkin raskaammalla tai edes keskiraskaalla kädellä? Se näyttäisi olevan ainoa keino päästä varmasti kiven sisään. Vrt. Arto Merisalo, joka sai noin 6 vuotta sellaisesta mikä ei minun kirjoissani ollut edes moraalisesti arveluttavaa, saati että oikein rikos... Mutta kun verottaja koki kärsineensä vääryyttä niin häkki heilahti.
Alpo Siili kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltapuolella täytyy tehdä aika pahoja juttuja... Samoin mikään näpistely tai törkeämpikään varastelu ei ensikertalaista koppihoitoon saata. Pystyisitkö verottajaa huijaamaan jotenkin raskaammalla tai edes keskiraskaalla kädellä? Se näyttäisi olevan ainoa keino päästä varmasti kiven sisään. Vrt. Arto Merisalo, joka sai noin 6 vuotta sellaisesta mikä ei minun kirjoissani ollut edes moraalisesti arveluttavaa, saati että oikein rikos... Mutta kun verottaja koki kärsineensä vääryyttä niin häkki heilahti.
Jos ostelen netistä kalliita tavaroita, enkä maksa niitä, saanko vankilatuomion? Jätän kaikki laskuni maksamatta ja huijaan Kelalta etuudet? Tämän ihmeempiin rikoksiin en pysty. Omatunto on kuitenkin tallella.
Vierailija kirjoitti:
Alpo Siili kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostelen netistä kalliita tavaroita, enkä maksa niitä, saanko vankilatuomion? Jätän kaikki laskuni maksamatta ja huijaan Kelalta etuudet? Tämän ihmeempiin rikoksiin en pysty. Omatunto on kuitenkin tallella.
Saattaa toimia, mutta ottaa aikaa ja yritystä. Jos kuitenkin saisit töitä niin ikävä kyllä se voisi olla nopeampi tapa korjata asiat (kuin odottaa että tuolla tiellä saisi oikein ehdotonta vankeutta). 😉
Jos et pysty töyttämään työn edellyttämiä työtehtäviä, se on peruste irtisanoa.
Kyllä aika monet vangit jatkavat työssään tuomion jälkeen. Mökkipaikkakunnalla asuva rattijuoppo on avovankilassa Helsingissä, mutta on kotona maatalossa viikonloppuisin. Tiedän myös muita " naapurin" poikia, jotka ovat vankila jälkeen taas normaalityössään , koulutus kauppat. maist. Hänellä oli vain yksi rikos, mutta se oli vakava. Muut Seutulaan kuokkimaan joutuneet ovat normaalisti sen jälkeen työssään. =ratista kärynneet. Taparikolliset ja sellaiset kiertelevät eri vankiloita.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on töissä siinä vankilassa johon joutuu? Sehän olisi kätevää kun voisi itse vartioida itseään. Päivät olisi vanginvartiana ja illalla laittaisi itsensä selliin lukkojen taakse.
Ei ainakaan Isonomenan vartijoilta luonnistuis.
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa virassa luulisin että paikka säilyy, mutta yksityisellä saattaapi olla tiukempi kuri.
Missä julkisessa virassa pidetään rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaan ei välttämättä joudu jos on työpaikka. Eri lait eri ihmisille jne.
Tämä tosiaan on totta. Pahastakin rikoksesta selviää ilman vankilatuomiota sillä, että on työpaikka ja perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittänee irtisanomisperusteeksi?
Käytännössä viiden päivän poissaolo työpaikalta riittää välittömään purkuun. Vankilaan joutuminen ei kuitenkaan ole verrattavissa saikkuun tms.
Eikö tämä koske vain ilmoittamatonta poissaoloa?
eri
Kyllä kai, mutta mites ilmoitat jos olet pidätettynä sellissä odottamassa linnaan pääsyä?
Elokuvissa annetaan soittaa yksi puhelu. Tutkintavankeuteen joutunut tuskin saa koska saattaisi antaa jotain ohjeita rikostoverilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä julkisessa virassa pidetään rikollisia.
Päihdetyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka Thaimaaseen salakuljettaisit huumeita? Täysi palvelu luvassa 20 naisen sellissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä poika näitä paska viestejä väsäät. Vastaile lisää itsellesi.
Riippuu työpaikasta, esimerkiksi Perussuomalaisissa tuo on vain sulka hattuun ja saa palkan korotuksen sekä isomman työhuoneen, kun palaa siviiliin.
purkuperuste