Suuri ilmaliikenneonnettomuus
Kommentit (51)
Kertokaa nyt tyhmälle, että mistä tulee savua jos missään ei pala eikä kukaan tupakoi?
Minullakin tuli heti ensin tupakka mieleen. Tsekeissä asuu rentoa porukkaa ja varsinkaan tupakointiin ei suhtauduta ollenkaan vakavasti. Siellä tupakoi kaikki ja se on sallittua myös lähes kaikkialla sisätiloissakin. Olen käynyt siellä monta kertaa ja muuten tosi ihana maa ja Praha on ihana kaupunki, mutta tupakan savua et pääse karkuun missään.
Mistä kaikki tämä spekulointi tupakoinnista tulee? Trollaatteko? Lentokoneissa on tuhottomasti johtoja ja sähkölaitteita yms, jotka voivat kuumentua ja savuta. Tupakointi nousun aikana on suunnilleen epätodennäköisin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin tuli heti ensin tupakka mieleen. Tsekeissä asuu rentoa porukkaa ja varsinkaan tupakointiin ei suhtauduta ollenkaan vakavasti. Siellä tupakoi kaikki ja se on sallittua myös lähes kaikkialla sisätiloissakin. Olen käynyt siellä monta kertaa ja muuten tosi ihana maa ja Praha on ihana kaupunki, mutta tupakan savua et pääse karkuun missään.
Melkeen kaikissa maissa tupakoi valtaosa. Siksi jaksaa aina naurattaa miten suomalaiset kuvittelee, että täällä Suomessa tupakoidaan paljon. No ei todellakaan! Suomessa tupakoidaan ihan hirveän vähän verrattuna muualle Eurooppaan, missä kaikki tuntuu tupakoivan; teinitytöt, teinipojat, miehet, naiset, mummot ja papat. Vähintäänkin joka toinen vastaantulija tupakoi. Tupakka on toki myös todella paljon halvempaa monista muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaikki tämä spekulointi tupakoinnista tulee? Trollaatteko? Lentokoneissa on tuhottomasti johtoja ja sähkölaitteita yms, jotka voivat kuumentua ja savuta. Tupakointi nousun aikana on suunnilleen epätodennäköisin vaihtoehto.
Ihmiset vaan huvikseen veikkailee syitä, tupakka kun on erittäin yleinen syy näissä tilanteissa. Ei varmaan olekaan oikea syy, mutta mahdollisuus sekin. Älä nyt vaahtoa siellä😂
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Czech Airlines on ihan normaali lentoyhtiö, joka kuuluu One Worldiin niinkuin Finnairkin ja operoi samoilla matkoilla
Itse asiassa Czech Airlines kuuluu Skyteamiin, kuten mm. Air France, KLM ja Alitalia. Code share Finnairin kanssa ei edellytä sitä, että molemmat kuuluvat samaan allianssiin.
Muuten olen samaa mieltä, että se on ihan normaali lentoyhtiö, joskin olin yllättynyt siitä, että kaikki tarjoilut olivat maksullisia. Air Francella ja KLM:lla ei tarvitse maksaa, enkä ollut vuosiin lentänyt muilla yhtiöillä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä edes menis tuon lentoyhtiön koneisiin, samanlaisia kuin venäläiset koneet. Päänkokonen lommo ulkoseinässä, sisällä haisi bensiini, penkit oli alhaalla selkänojat siis. Lentokieltoon tuollaiset.
Olin siivoojana hki-vantaa lentokentällä joskus nääs
Niin, vaihtoehtoina sinulle on sitten Norwegian tai liettualaisen GetJetin kone, joka operoi mm. näitä Prahan lentoja Finnairin toimesta tammikuuun 2019 asti.
Eikä siitä kovinkaan kauaa ole, kun venäläisvalmisteinen Sukjoi Superjet -lentokone lensi Finnairin Euroopan-lentoja.
Suuronnettomuusvaara olisi oikea otsikko. Kiireessä jäänyt yksi osa sanasta pois. Aina, jos lentokentällä on jotain vaaraa, niin silloin paikalle lähtee melkoinen joukkue pelastushenkilökuntaa.
Henkilökunta*