Miten ruokkia harakoita kesällä?
Omenapuusta on tippunut omenoita maahan joita harakat nokkivat pihalla.
Olen myös harakoille laittanut vesiastian jossa ne käyvät uimassa.
Miten muuten voisin ruokkia harakoita pihalla?
Mitä harakat syövät?
Kommentit (24)
Olen syöttänyt niille rotanmyrkkyä lihapullissa. Toivottavasti naapurin vapaana olevat kissat löytävät ne.
Meillä mies rupesi heittää ruokaa ja juomaa varikselle kuukausi sitten. Nyt se varis on niin kesy, että istuskelee terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen syöttänyt niille rotanmyrkkyä lihapullissa. Toivottavasti naapurin vapaana olevat kissat löytävät ne.
Kissojen vihaaja hakeudu hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies rupesi heittää ruokaa ja juomaa varikselle kuukausi sitten. Nyt se varis on niin kesy, että istuskelee terassilla.
Mahtaa olla terassi variksen paskassa 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei kuulu suomen luontoon.
Anna sille naapurin harakalle meisseliä poskeen. Sillä se hoituu.
Apua. Rotanmyrkky on tuskallinen tapa kuolla.
harakat tykkää hyvästä härän sisäpaistista.laita pihale paisti lihaa jonka olet suikaloinnut sopivan kokoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kuitenkaan -ap
Varikset ja harakt tykkäävät kovasti esim koiran kuivamuonsta, siis niistä kuivapapanoista mitä voi ostaa pusseissa ja säkeissä. Myös pähkinät, marjat ja jauheliha ovat suurta herkku
Harakka on haittalintu, jota ei pidä syöttämän. Harakka tuhoaa kaikki pikkulintujen, maalintujen ja oravienpesät jotka se löytää ja siten valtaa alueen itselleen. Sen jälkeen tuloksen ei ole kuin räkätystä ja linnunpaskaa terassit, katot, autot ja aidat kirjavinaan.
Tiesitkö että esim kirjosiepon pesue syö 15 000 hyttystä viikon aikana? Kumman haluat pesivän pihallasi. 10 kirjosieppopesuetta vai 10 harakkaaa?
Pikkulintujen laulu on ärsyttävää. Harakan ääntely on hyvin neutraalia. Harakka kiitos.
Omenat, tuolla juoksi orava omenan pala suussa, vien niitä tuonne
metsikköön, aina ovat kadonneet, myös varikset ja harakat sun muut linnut
syövat, pari puuta täynnä omenia, ite ei niillä mitään tehä, hyvä kun kelpaavat
luonnon elukoille.
Vierailija kirjoitti:
Harakan ääntely on hyvin neutraalia. Harakka kiitos.
Taidat pitää Kalashnikovin äänestä.
Kysymyksestä paistaa sama tietämättömyys kuin Espalla rottia ruokkivista mummoista.
Vierailija kirjoitti:
Varikset ja harakt tykkäävät kovasti esim koiran kuivamuonsta, siis niistä kuivapapanoista mitä voi ostaa pusseissa ja säkeissä. Myös pähkinät, marjat ja jauheliha ovat suurta herkku
Pitänee kokeilla -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei kuulu suomen luontoon.
Kyllä kuuluu,on kuulunut jo tuhansia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään harakoille ruokaa
-ap
Jätä roskapussiin jotain ruuantähteitä ja pussi oven pieleen. Ei mene kuin pieni hetki kun pussin sisältö on pitkin pihaa. Kätevää. Tai sitten ei. Kyllä harakat löytää ravinnon ihan itsekin. Mun mies vihaa harakoita kun ne on aina hyppimässä ja huutamassa siinä pihalla aamuvarhaisella, mutta vähän sateisempina kesinä niistä on kyllä ollut suuri apu kotiloiden hävittäjänä.