Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanja muuttokohteena, kumman valitsisit? Torremolinos vai Fuengirola?

Vierailija
03.08.2018 |

Onkohan palstalla ihmisiä, joilla kokemusta sekä Torremolinoksesta että Fuengirolasta? Jos muuttaisit Espanjaan, niin kumman valitsisit?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy molempia paikkoja tuntevia palstalta?

Vierailija
2/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa paljon eroa ole. Torressa enemmän brittejä, Fugessa suomalaisia. Että riippuu siitä haluatko olla maanmiestesi kanssa sielläkin vai just et... :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni aikoinaan pohti tuota samaa muutti 20 vuodeksi Torremolinosiin. Piti enemmän paikan yleisilmeestä.

Olen itsekin käynyt molemmissa ja olen samaa mieltä. Tosin muuttaisin mielummin Malagaan, koska pidän kaupungeista.

Vierailija
4/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muuttaisin tuollaisiin turistikohteisiin, jos haluaisin asua Espanjassa?

Vierailija
5/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirola ehdottomasti. Turismista huolimatta Fuengirola on ihan aito espanjalainen kaupunki, varsinkin jos kiertää turistialueet kauempaa.

Iltaisin espanjalaiset mammat ja papat kerääntyvät paseolle istuskelemaan (omat tuolit mukanaan) ja juttelemaan.

Vierailija
6/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa itse käydä molemmissa katsomassa kumpi sopii paremmin.

Vierailija
7/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku tekisi muuttopäätöksensä sen perusteella, mitä av-palstalaiset sanovat?

Vierailija
8/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa itse käydä molemmissa katsomassa kumpi sopii paremmin.

Tietysti, mutta sitä ennen on hyvä kuulla mielipiteitä ihmisiltä jos on jotain erityistä joka kannattaisi mahdollisesti ottaa huomioon.

ap

Vierailija
9/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suomalaisten eläkeläisten sekaan haluaa, niin Fuengirola on ehdoton ykköspaikka. Kai siellä muitakin kuin eläkeläisiä on. Itse en muuttaisi kumpaankaan. Jos Espanjaan olisi pakko mennä, menisin mieluummin Granadaan tai Fuerteventuraan, tai Lanzaroten sisäosiin. 

Vierailija
10/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos suomalaisten eläkeläisten sekaan haluaa, niin Fuengirola on ehdoton ykköspaikka. Kai siellä muitakin kuin eläkeläisiä on. Itse en muuttaisi kumpaankaan. Jos Espanjaan olisi pakko mennä, menisin mieluummin Granadaan tai Fuerteventuraan, tai Lanzaroten sisäosiin. 

Ap:n mainitsemista valitsisin ehkä Fugen, ihan fiilisperusteella. Omasta mielestä se on tuntunut enemmän ”oikealta kaupungilta”. Lomalla Torre on ihan OK paikka sekin, parempi kuin olin ennakkoon kuvitellut.

Kuten edellinen kirjoittaja, minäkin muuttaisin mieluummin johonkin isompaan kaupunkiin, mutta en Granadaan. Se on kiva kaupunki, mutta liian kaukana merestä. Kanariaa en edes harkitsisi. Näin erilaisia me kaikki ollaan, ja hyvä niin.

Onnea valintaan, ap, perässä tullaan. Päivitäthän tänne kuulumiset sitä mukaa, kun valinta etenee. Vinkki: vuokraa asunto ainakin ensi alkuun, vaikka olisit miettinyt ostamista. Voi olla, että parin eka kuukauden jälkeen tiedät paremmin, mitä ainakaan ET halua :)

Vierailija
11/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti kumpaankaan, vaan esim. Pohjois-Espanjaan.

Vierailija
12/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taatusti kumpaankaan, vaan esim. Pohjois-Espanjaan.

Kiitos tiedosta. Olisko sulla jotain vastausta ap:n kysymykseen?

Vierailija
13/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirola, Torremolinos on ollut kylä joka on kasvanut kaupungiksi pelkästään turismilla. Fuge on enemmän oikea kaupunki. 

Vierailija
14/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista Fuengirolan, koska Torre on vielä pahempi ulkomaalaisten, sekä turistien että muuten maahan muuttaneiden ulkolaisten, pesäke. Fuengirolassa on jotain alkuperäistäkin sentään vielä.

Mutta itse muuttaisin johonkin ihan muualle. Vanhempani muuttivat eläköidyttyään Nerja-nimiseen pikkukaupunkiin Malagan lähellä ja on aivan ihana paikka. Jonnekin sen tyyppiseen pieneen "kalastajakylään" varmaan itsekin menisin, pois turistialueilta.

Vierailija
15/47 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turisteja ja ulkomaalaisia ei saa olla, paitsi minä itse.

Vierailija
16/47 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa sieeluani. Se miksi en puhuu ihmisille niin tiedän aina etttä jotakin pahaa on luvassssa.

Vierailija
17/47 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla ja miehelläni on ainakin ollut eläkepäiville suunnitelmissa yksi asunto Fuengirolasta. Olemme myös kuullut että siellä on ihan muutenkin oikean kaupungin tunnelma ja plussaa myös siitä että englannilla ja parhaassa tapauksessa suomellakin pärjää. Paljon hyvää kyllä kuullut molemmista. Mutta Fuengirolasta ollaan katottu paikkaa itellemme. Lapset ovat jo yli täys-ikäisiä, heistä ei huoli siis. : )

Vierailija
18/47 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muuttais kumpaakaan. Fugeen vielä vähemmän.

Täys suomi/brittihelvetti.

Yäk.

Neva again.

Vierailija
19/47 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan muuttais kumpaakaan. Fugeen vielä vähemmän.

Täys suomi/brittihelvetti.

Yäk.

Neva again.

Aika tyhmä olet selvästi. Etkä taida olla edes käynyt kummassakaan. Et osaa itse varmasti puhua espanjaa, joten miten täällä valitat briteistä ja suomalaisista. Samanlainen kun olet itse.

Vierailija
20/47 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en ikinä muuttaisi kumpaankaan noista, suomalaisia elämäänsä Espanjaan paenneita juoppoja täynnä olevia turistirysiä molemmat. Jos muuttaisin Espanjaan, todennäköisesti valitsisin Madridin. Ihana paikka! Granada oli myös kaunis, mukava paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän